Acasa Dacia Renault, Nissan si Dacia au un nou centru de piese de schimb in Romania, cel mai mare din afara Frantei

Renault, Nissan si Dacia au un nou centru de piese de schimb in Romania, cel mai mare din afara Frantei

de Adrian Mitrea

Placute de frana Renault (sursa - 0-100.ro)

Marcile Renault, Nissan si Dacia au un nou centru de piese de schimb (CPS) in Romania, cel mai mare din afara Frantei, amplasat in comuna Oarja, la iesirea de la kilometrul 102 de pe autostrada Bucuresti-Pitesti (A1).

In total, alianta Renault-Nissan are 29 de astfel de centre de piese de schimb in lume, iar cel din Romania este al patrulea ca marime, dupa cele trei din Franta, si este la egalitate cu cel de la Amsterdam (Olanda).

CPS de la Oarja inlocuieste un alt centru, aflat la Bradu (tot langa Pitesti – n.r.), care era depasit de volumul de activitate. Unitatea de la Bradu a fost inchisa si se afla in prezent pe lista cu active de vanzare. Potrivit oficialilor grupului Renault, daca firma nu va obtine un pret bun ar putea decide sa pastreze cladirea si sa-i dea o alta intrebuintare.

Centrul de la Oarja are 65.000 de metri patrati si asigura 70.745 de referinte (tipuri de piese), dintre care peste 31.080 sunt pe stoc.

„Inca din faza de proiectare, noul centru, care dispune de 160 de salariati (in doua schimburi – n.r.), a fost conceput tinand cont de nevoile de dezvoltare ale marcii Dacia dincolo de orizontul anului 2015. Centrul va asigura alimentarea cu piese de schimb de origine a retelei comerciale Dacia, Renault si Nissan din Romania, precum si aprovizionarea retelelor comerciale Dacia din alte 33 de tari. Activitatea de export reprezinta aproximativ 40% din cifra de afaceri totala a centrului”, a declarat Jacques Daniel, director post vanzare grup Renault.

El cunoaste bine Romania, fiind in perioada 2006-2009 director comercial al marcilor Dacia, Renault si Nissan pe plan local.

„Sunt foarte fericit sa ma reintorc aici. A fost o experienta foarte interesanta pentru mine sa lucrez in Romania si sa locuiesc aici impreuna cu familia mea”, a spus Daniel, care si-a inceput discursul in limba romana.

Date cheie despre depozitul de la Oarja:

  • nivelul de disponibilitate a pieselor este de 95%
  • livrarea pieselor catre clientii din Romania se realizeaza in mai putin de 24 de ore in 75% din cazuri
  • primeste componente de la 369 de furnizori, dintre care 206 sunt din Romania si 169 sunt externi
  • livreaza piese catre 110 dealeri din Romania si catre clienti din alte 33 de tari
  • 32 de camioane vin zilnic cu piese la CPS, dintre care 12 sunt curse internationale
  • 32 de camioane pleaca zilnic de la CPC, dintre care 9 sunt curse  internationale
  • exporturile reprezinta 40% din activitatea centrului
  • primii trei clienti la export sunt Franta, Rusia si Turcia
  • piesa cea mai grea este caroseria Logan VAN (335 kilograme)
  • piesele cele mai usoare sunt agrafe (circa 2 grame)
  • cea mai indepartata destinatie de export este Ecuador (13.000 km), destinatie catre care o piesa poate ajunge in maximum 35 de zile
  • 70% dintre repere sunt transportate pe cale rutiera, 20% pe cale navala si 10% aerian

Jacques Daniel a precizat, la insistentele presei, ca suma investita in amenajarea interiorului centrului a costat 3,5 milioane euro (fara piesele din stoc – n.r.). Oficialii companiei nu au dorit sa dezvaluie valoarea totala a investitiei, invocand motive de confidentialitate, dar in octombrie 2008, cand a fost anuntata intentia de a investi intr-un nou CPS, valoarea proiectului era estimata la 40 milioane euro.

Lasa un comentariu