Constructorul auto japonez Mazda recheama in service modelele Mazda3 si Mazda5 pentru posibile probleme la sistemul hidraulic de directie, asistat electric.
Problemele apar din cauza ruginei care se formeaza intr-un tub de mare presiune al sistemului de directie. Particulele de rugina pot intra in pompa electrica de ulei, fortand inchiderea acesteia pentru evitarea supraincalzirii, ceea ce duce la pierderea asistentei electrice a directiei, arata producatorul japonez intr-un comunicat.
In acest caz, soferul va executa mai greu manevre in spatii stramte, componentele mecanice ale directiei continuand insa sa functioneze, lucru care impiedica blocarea directiei in timpul mersului.
Modelele ce ar putea fi afectate de aceste probleme au fost produse in perioada 2 aprilie 2007-30 noiembrie 2008, in Japonia.
Recall-ul care vizeaza servodirectia lui Mazda3 si Mazda5 a fost astfel extins de la 214.000 unitati la 514.000 unitati la nivel global.
Sunt vizate prima generatie de Mazda3, echipata cu motorul diesel 1.6 MZ-CD sau cu benzinarul 2.0 MZR, precum si Mazda5, care vine cu propulsoarele pe benzina 1.8 si 2.0 MZR.
In Europa, este vorba despre 40.260 de modele Mazda3 si alte 30.242 de Mazda5.
Proprietarii automobilelor ce ar putea fi vizate de defectarea sistemului de directie vor fi instiintati de Mazda incepand cu luna octombrie a anului 2010.
In acest scop, constructorul japonez a infiintat un Program Special de Service (SSP) prin care vor fi verificate, fara costuri suplimentare pentru clienti, respectivele masini. Operatiunea poate dura intre 90 si 120 de minute.