Masina electrica a devenit o realitate. Pe strada deja circula automobile exprimentale produse de marci precum Mini si Renault, iar experientele celor care le conduc deja pot fi reprezentative pentru multi dintre noi. Concluziile primelor cercetari arata interesant.
Desi utilizarea unui autoturism electric presupune un stil de condus schimbat si noi obiceiuri soferesti, adaptarea si acceptarea noilor vehicule pare ca decurge bine.
BMW a lansat in urma cu mai bine de un an programul Mini E, prin care inchiriaza masini electrice Mini unor persoane selectate din SUA, Germania si Marea Britanie.
In total, sunt 450 vehicule in SUA, 40 in Marea Britanie si 50 in Germania (Berlin si Munchen).
Primele concluzii si ideea de baza ar fi ca folosirea unui Mini E nu difera mult fata de Mini Cooper sau BMW 116i.
„Utilizatorii au fost in mare parte multumiti de autonomie si nu au avut probleme cu incarcarea. Incarcarea s-a realizat in special de acasa (infrastructura nu a fost o chestiune problematica), iar incarcarile au fost realizate in special de acasa si cu o frecventa medie de 3 zile”, spune BMW.
click aici pentru galeria foto
Astfel, Mini E acopera nevoile de mobilitate pentru un automobil de oras, concluzioneaza producatorul auto.
Deja, peste 50% din populatia Globului traieste in orase, iar prognoza ONU este ca acest procent va creste la 60% in 2030 si la 70% in 2050, argumenteaza BMW existenta pietei de desfacere pentru vehicule electrice.
Megacity Vehicle, primul automobil electric produs in masa de BMW, va debuta pe strazi in 2013 si va fi adresat in special oraselor foarte mari. In acceptiunea BMW, megacity este considerat orasul de peste 8 milioane de locuitori. Circa 30 de astfel de orase exista deja in prezent si concentreaza o populatie de aproximativ 280 milioane de locuitori. In plus, in lume exista peste 130 de orase de peste trei milioane de locuitori.