Acasa Nissan Bateriile lui Nissan Leaf sunt primitive, spune seful firmei care produce cel mai rapid model electric

Bateriile lui Nissan Leaf sunt primitive, spune seful firmei care produce cel mai rapid model electric

de Adrian Mitrea
Platforma Nissan Leaf (sursa - 0-100.ro)
Platforma Nissan Leaf (sursa - 0-100.ro)

Concurenta pe segmentul masinilor electrice se inteste si asa apar primele declaratii belicoase ale celor mai avizate voci in materie de propulsie electrica. Elon Musk, seful Tesla Motors, companie ce produce cel mai rapid automobil electric din lume, spune ca ansamblul tehnologic asociat bateriilor de pe rivalul mai ieftin Nissan Leaf este primitiv.

Intr-o conferinta cu actionarii, Musk a spus ca principalele probleme pe care le-a indentificat la primul automobil electric al Nissan, Leaf, sunt legate de managementul bateriilor, acesta fiind mai primitiv decat cel folosit de primele prototipuri Tesla, in urma cu cativa ani, relateaza earth2tech.com.

In timp ce Tesla Motors foloseste o tehnologie de racire cu lichid pentru singura sa masina, Roadster, bateriile lui Nissan Leaf au racire pe aer, ceea ce va conduce la „imprastierea temperaturii” si mai apoi la „o degradare uriasa” intr-un mediu rece (iarna), respectiv la „supraincalzire” in medii calde (vara), argumenteaza Musk.

El spune ca sistemul de racire cu lichid este mai eficient si poate fi chiar mai compact decat cel cu aer.

Aceeasi solutie ca cea aleasa de Tesla, de racire cu lichid, a adoptat-o si General Motors (GM) pentru modelul electric hibrid Volt. Chiar si asa, trebuie mentionat ca Leaf si Volt au aceeasi garantie pentru baterie, adica opt ani sau 160.000 km, iar pretul de achizitie al fiecareia dintre cele doua masini este de putin peste 30.000 euro, cu un usor avantaj pentru Volt.

Cea mai mare batalie se duce in prezent pe reducerea costurilor generate de producerea bateriilor. Pentru Tesla Roadster, masina cu un pret de circa 85.000 euro, inlocuirea bateriei la fiecare sapte ani sau 160.000 km costa 9.200 euro.

Toate cele trei companii, Tesla Motors, Nissan si GM folosesc baterii litiu-ion.

Niciun tip de baterie nu s-a desprins in castigator in lupta pentru masini electrice, a declarat pentru 0-100.ro directorul general al Rombat, Ioan Repede.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre