Acasa Ford Zi istorica: Ford si Geely au incheiat procesul de vanzare a Volvo

Zi istorica: Ford si Geely au incheiat procesul de vanzare a Volvo

de Adrian Mitrea
Sigla Volvo (sursa - 0-100.ro)
Sigla Volvo (sursa - 0-100.ro)

Grupul american Ford a semnat luni, 2 august, ultimele documente pentru vanzarea marcii suedeze Volvo catre cu grupul Zhejiang Geely Holding din China, a anuntat Ford.

Ford incaseaza 1,3 miliarde euro (1,8 miliarde dolari) pentru Volvo, mai putin de o treime din suma pe care a platit-o pentru aceasta marca in 1999.

„Volvo este o marca excelenta, cu o gama puternica, si s-a reintors pe profit dupa un plan de restructurare dus la bun sfarsit. Suntem increzatori ca Volvo are un viitor solid sub patronatul Geely. In acelasi timp, vanzarea Volvo ne va permite sa ne concentram pe marca Ford, la nivel mondial (…)”, a declarat Alan Mulally, presedinte si director general executiv (CEO) al Ford Motor Company, intr-un comunicat de presa.

Chiar si dupa vanzarea Volvo catre Geely, Ford va continua sa coopereze cu fosta sa marca pentru a asigura o perioada de tranzitie lina. Ford va continua sa furnizeze catre Volvo matrite, componente si suport (inginerie, tehnologia informatiei, etc…).

Vanzarea Volvo catre Geely respecta drepturile de proprietate intelectuala, astfel ca in timp marcile se vor separa definitiv si nu vor copia una de la cealalta design si tehnologie.

Geely a promis ca vor pastra cei 12.000 de angajati ai Volvo, precum si fabricile din Suedia si Belgia, dar au planuri sa deschida uzine Volvo si in China, pentru a creste vanzarile marcii pe plan local.

Odata cu vanzarea Volvo, se oficializeaza descompunerea diviziei Premier Automotive, din care au mai facut parte Jaguar, Land Rover si Aston Martin.

Vor ramane astfel doar marcile americane Lincoln si Mercury in acest grup. Lichidarea Mercury a intrat si ea in linie dreapta si va fi finalizata pana la sfarsitul acestui an. Intr-un final, grupul Ford va mai ramane cu marcile Ford si Lincoln.

In 2007 a fost vandut Aston Martin, unor fonduri de investitii din Kuweit, iar in 2008 au urmat marcile Jaguar si Land Rover, ajunse la indienii de la Tata Motors.

Este posibil ca Volvo sa intampine probleme de imagine dupa aceasta vanzare, deoarece pana in prezent marca suedeza si-a construit intreaga strategie de comunicare prin valori ca siguranta si tehnologia, iar masinile produse de Geely se afla la polul opus ca perceptie.

Pe de alta parte, investitorii chinezi sunt dornici sa puna mana pe marci cu renume la nivel international pentru a cuceri cat mai mult din piata auto globala si pentru a castiga cunostinte tehnologice.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre