Producatorul auto german Audi a fabricat un model R8 100% electric, denumit R8 e-tron, ce va concura in Raliul Silvretta E-Auto Montafon, destinat special unor asemenea masini.
Numele e-tron este o eticheta care va fi pusa pe toate masinile Audi hibride sau electrice, asa cum in prezent eticheta quattro este arborata pe masinile Audi cu tractiune integrala.
Modelul R8 electric va fi pilotat de-a lungul a 167,5 kilometri, impartiti in zece probe speciale, de catre membrul in consiliul de administratie pentru dezvoltare tehnica al Audi, Michael Dick, in calitate de co-pilot, si de catre pilotul de uzina Lukas Luhr, se arata intr-un comunicat al Audi.
R8 e-tron a fost testat inainte in celebra cursa de la Le Mans, unde a facut cateva tururi demonstrative.
„La Le Mans am primit deja un feedback extrem de pozitiv in ceea ce priveste modelul e-tron Audi R8 (…) La Montafon (o ruta in statul austriac Vorarlberg n.r.), masina isi va dovedi potentialul in zece probe diferite: de munte, de deal si speciale”, a declarat Dick.
R8 e-tron este propulsat de patru motoare montate, cate doua, pe axele fata si spate.
Impreuna, acestea produc 230 kilowati (kW) / 313 Cai Putere (CP) si un cuplu de 4.500 Newton-metru (Nm), care accelereaza bolidul de la 0 la 100 de km/h in 4,8 secunde. Platforma lui Audi R8 e-tron este construita pentru a rezista pana la viteze de maximum 200 km/h.
Cuplul este transmis la fel ca in cazul R8-ului clasic, aproximativ 70% rotilor din spate si 30% pe puntea fata. Daca masina da semne ca va derapa, acest lucru va fi controlat prin intermediul celor patru motoare electrice.
Bateriile modelului electric pot fi incarcate la prize domestice de 230 volti/16 amperi, un ciclu complet fiind de 6-8 ore. Folosirea unei prize de 400 de volti (63 de amperi) reduce timpul de incarcare la doua ore si jumatate.
Acumulatorii masinii sunt incarcati cu curent electric si in timpul rularii autovehicului, alternatorul transformand astfel energia cinetica eliberata pe perioadele de franare in energie electrica.
R8 e-tron are 1,90 metri in latime, numai 4,43 metri in lungime (dintre care ampatamentul masoara 2,65 metri) si 1,25 metri inaltime.
Greutatea este distribuita 42% pe puntea fata si 58% pe puntea spate. Caroseria este din aluminiu, tipic pentru masinile varf de gama de la Audi.
Pe langa competitia pentru masinile electrice, Audi va participa si la Silvretta Classic, unde spectacolul va fi intrettinut de masini clasice. O noutate la Silvretta Clasic, editia 2010, o reprezinta faptul ca producatorul auto german va aduce pe masinile sale copiloti fara vedere, ce vor folosi o harta scrisa in Braille – alfabetul oamenilor cu deficiente de vedere severe.