Acasa Bentley INTERVIU: Seful Bentley in Romania spune ca negociaza vanzarea a 2 unitati din cel mai nou model

INTERVIU: Seful Bentley in Romania spune ca negociaza vanzarea a 2 unitati din cel mai nou model

de Adrian Mitrea

Bentley Mulsanne (sursa - Bentley)

Porsche Romania, importatorul marcii de lux britanice Bentley pe plan local, negociaza vanzarea a doua exemplare din cel mai scump si mai nou model al producatorului, denumit Mulsanne, insa conditiile economice si climatul politic creaza in continuare dificultati clientilor de lux, a declarat pentru 0-100.ro seful Bentley, Porsche si Lamborghini pe plan local, Adrian Pascu.

Contrar a ceea ce cred unii, si clientii de lux intampina numeroase probleme atunci cand vor sa-si cumpere o masina noua, iar multe dintre ele suna la fel ca pentru un automobil low cost: dificultati de finantare, dobanzi prea mari si asigurari prea scumpe.

0-100.ro: Ce masini de lux ati livrat pana acum, in 2010?

Adrian Pascu: Am vandut un Cabriolet (Bentley GTC – n.r.) si un Flying Spur Speed, ambele masini de demo. Daca mergem si mai in trecut, tot in 2010 am livrat un Flying Spur nou si unul second hand.

Recent am livrat si un Lamborghini Gallardo nou de peste 200.000 de euro.

0-100.ro: Ce discount primeste un client care cumpara o masina de demo?

Adrian Pascu: Depinde de foarte multi factori, cum ar fi rulajul si vechimea, dar este vorba, in medie, de reduceri de 10% si pana in 20%.

0-100.ro: Exista interes pentru noile modele?

Adrian Pascu: Da, avem discutii pentru pentru vanzarea a doua Mulsanne, cel mai nou model al nostru, si un un GTC Speed. In cazul Mulsanne, livrarile catre clienti vor incepe prin ianuarie 2011.

0-100.ro: Ati vandut 29 de Cayenne in doar o luna de la lansare. S-a dezghetat piata masinilor de lux?

Adrian Pascu: N-as spune ca s-a dezghetat piata. Cayenne e o masina foarte asteptata, e un caz special. Si e SUV… o clasa aparte in Romania. Pe segmentul masinilor sport si al limuzinelor de lux piata e inca jos.

0-100.ro: De ce nu se mai vand masini scumpe? Sunt dificultati de finantare? Alte probleme?

Adrian Pascu: Dificultatile de finanatare au inceput de anul trecut de prin ianuarie. Practic nu se mai acorda foarte usor o finantare, avansul e foarte mare, dobanzile sunt foarte mari, iar firmele nu mai stau atat de bine in cifre pentru a trece de verificarea de risc.

De asemenea, sunt putine companii (societati de asigurare – n.r.) care asigura masini de peste 150.000 de euro, iar pentru aceste masini asigurarea este extrem de scumpa (este vorba de CASCO – n.r.).

0-100.ro: Cum s-a schimbat profilul clientului de masina de lux dupa criza? Putem vorbi de o perioada de dupa criza?

Adrian Pascu: Nu putem vorbi de o perioada de dupa criza, s-ar putea sa vina si mai rau.

Profilul clientului s-a modificat. E mai rational acum. Marea majoritate a clientilor de Cayenne s-au orientat spre modelul diesel, nu neaparat datorita pretului, cat datorita consumului si ca e mai “eco friendly”.

In rest, sunt in continuare clienti care cumpara masina cat mai aproape de echiparea de baza si clienti care pun pe ea cam tot ce se poate.

0-100.ro: De ce spuneti ca s-ar putea sa fie si mai rau?

In momentul de fata mediul economic este destul de instabil. Nu ne putem baza pe niste premise foarte clare, nici macar in viitorul apropiat… peste trei luni sa spunem.

Cu toate acestea cred ca piata masinilor premium si de lux va fi sub cea de anul trecut. Repet, depinde foarte mult de mediul legislativ, economic.

Porsche Romania are inca din 2007 planuri pentru un complex auto integrat care sa reuneasca marcile de lux Bentley, Lamborghini si Porsche, insa inaugurarea se lasa asteptata, din cauza crizei. In momentul in care situatia economica va da semne de revenire, atunci compania va relua lucrul si va finaliza complexul auto.

In Romania circula aproape 200 de masini Bentley, 40 de Lamborghini si 2.000 de Porsche, potrivit statisticilor Politiei.

Lasa un comentariu