Renault Fluence e un nume nou in peisajul auto si n-are pic de istorie in spate. E drept ca Fluence inlocuieste varianta de caroserie sedan a lui Megane, un model foarte apreciat in Europa si la noi, dar e acesta un motiv suficient de bun pentru a cumpara masina?
Concept
E greu de spus de ce a decis Renault sa renunte la un nume asa de puternic ca Megane. Probabil ca a facut-o din dorinta de a separa definitiv imaginea sedanului de hatchback.
click aici pentru galeria foto
Pana sa reuseasca asta, Renault Fluence trebuie sa conviga pretentiosii clienti de clasa compacta. Si nu e usor, pentru ca variantele alternative sunt multe si foarte tentante.
Design
N-as zice ca Fluence arata extraordinar de bine, dar nici rau. Chiar si dupa ce am condus si studiat masina mai multe zile, tot mi-e greu sa ma pronunt. Cert e ca nu arata european si nici a Renault.
Deci se vede de la o posta ca aceasta masina e derivata din modelul coreean Renault Samsung SM3.
Interiorul e si el nou, preluat de la noul Megane.
Fluence si-a pierdut o parte din originalitate, in detrimentul unui aer mai degajat si mai simplu. Spre exemplu, maneta de la frana de mana arata acum conventional, nu mai e ca o mansa de avion cum era la ultimul Megane sedan, iar spatiile de depozitare din cotierele fetelor de usi au disparut.
Tehnologie, confort si dotari
Renault promoveaza Fluence prin sloganul „calatoreste business class”, care e cat se poate de adevarat in practica. Asa cum poti vedea in fotografii si in imagini, interiorul lui Fluence pare demn de o clasa superioara. Parca ar fi masina scumpa. Bordul e foarte aerisit, la fel ca la Megane hatchback si Laguna, comenzile sunt amplasate la indemana si spatiul e generos.
Locurile din spate sunt la fel de confortabile ca cele din fata pentru ca bancheta are un sezut bine profilat si usor inclinat spre inapoi. Exact aceste doua trasaturi fac diferenta dintre o bancheta incomoda si una confortabila.
Interiorul in doua culori si dotarile ce bat spre premium, cum ar fi jaluzele pentru geamurile din spate si luneta, dau o nota de eleganta masinii. Pe aceeasi linie vine si insertia din lemn de plastic de pe bord. Daca poti trece peste faptul ca e plastic, si nu lemn de nuc cum vrea sa para, acest mic detaliu se potriveste foarte bine in ambianta generala a cabinei.
Pe de alta parte, cateva elemente din ciclul „inginerie frantuzeasca” n-au cum sa treaca neobservate.
Intrarile pentru dispozitive audio externe sunt blocate daca scrumiera sau o cutie cu suc stau in locasul special, iar butoanele pentru scaunele incalzite sunt greu de localizat, la fel ca la toate noile modele Renault.
In plus butoanele par sa provina de la alta masina pentru ca sunt dispuse orizontal, desi desenul ar sugera o pozitionare verticala.
Tot la capitolul „inginerie frantuzeasca” intra si gurile de ventilatie de pe centru, pe care nu le poti inchide, si lipsa unui amortizor care ca controleze deschiderea si inchiderea portbagajului. Daca-l deschizi si nu-l ghidezi cu mana risti sa te sperii de miscarea brusca si zguiduitoare a acestuia. Aminteste de Logan sedan.
Pe sosea
Renault Fluence mizeaza pe ideea de confort si in felul in care lucreaza suspensiile. Sunt moi, parca prea moi…
In schimb, motorul turbo diesel de 1,5 litri de 105 Cai Putere si cutia de viteze fac o pereche excelenta pentru a oferi demaraje bune si un consum mic. E vorba de o medie de 8 litri /100 km – mers prin Bucuresti cam 200 de kilometri si vreo 500 parcursi tare, pe autostrada.
Concurenti
Oferta e foarte variata in clasa compacta (sau segmentul C) din care parte si Fluence. Printre cei mai redutabili competitori ai lui Renault Fluence se numara Skoda Octavia, Volkswagen Jetta, Chevrolet Cruze, Honda Civic sedan, Opel Astra sedan, Ford Focus sedan, Mazda3 sedan, Mitsubishi Lancer si Toyota Corolla.
Concluzii
Prin pretul de 17.350 de euro, inclusiv TVA, pentru masina testata, Renault demonstreaza ca isi mentine strategia de a oferi masini foarte bine echipate la bani putini, dar Fluence nu-ti transmite acea senzatie de soliditate pe care ti-o dau rivalii germani.