Productia globala de autovehicule este estimata ca va urca cu 6% la nivel global, in perioada 2009-2014, ceea ce va determina o crestere a cererii de cutii automate cu 8% in lume si chiar cu 10% in Asia, estimeaza grupul german Continental, unul dintre cei mai mari furnizori de componente auto din lume.
„Astazi, globalizarea inseamna sa fii capabil sa livrezi tehnologii de ultima ora in intreaga lume. Tinand cont de deciziile istorice strategice ce au fost luate, aceasta inseamna dezvoltarea si producerea tehnologiilor avansate potrivite pentru fiecare piata”, a declarat seful unitatii de Transmisii din cadrul Continental, Rudolf Stark.
De mai bine de patru ani, Continental produce, in Changchun (China), unitati de control pentru transmisii automate destinate autovehiculelor Volkswagen dotate cu transmisii automate in patru trepte.
Din 2008, Continental produce pentru General Motors unitati de control pentru cutiile automate cu sase trepte, iar incepand din aprilie 2010 comapnia germana a produs unitatea cu numarul un milion. La sfarsitul anului 2010, Continental va incepe, in Tianjin, constructia unitatii pentru transmisia automatizata cu dublu ambreiaj de la VW (DSG).
Pe piata din Statele Unite ale Americii, Continental este prezent cu unitatile de control pentru cutiile cu 6 si 7 viteze. Numarul mare de viteze care se monteaza in ultimul timp pe cutiile automate si robotizate (deci manuale, dar controlate electronic), preferate in mare masura de soferii americani, se datoreaza reducerii de combustibil pe care acestea o realizeaza si plusului de confort.
In Europa situatia este insa diferita. Aici transmisiile manuale au fost intotdeauna mult mai populare decat cele automate. Cutiile de viteze automatizate cu ambreiaj dublu sunt cele care se vor bucura de o atentie deosebita in urmatoarea perioada, atat din partea inginerilor, dar si a soferilor.
In acelasi timp, globalizarea este cea care favorizeaza raspandirea acestor transmisii cu ambreiaj dublu, odata cu producerea lor in numar tot mai mare.
Acest tip de cutii sunt extrem de competitive, generand o reducere de combustibil si un raspuns mai bun al masinii, comparativ cu transmisiile automate clasice.
Producatorul german de componente auto si anvelope Continental a investit peste 350 milioane euro in Romania, unde detine detine opt unitati de productie si trei centre de cercetare-dezvoltare, in localitatile Timisoara, Sibiu, Carei, Arad si Iasi, Slatina (un joint-venture) si Sacalaz (un centru de distributie est-european de anvelope).