Acasa Dacia Visele umede ale publicatiilor auto occidentale: Dacia City si Sandero Cabriolet

Visele umede ale publicatiilor auto occidentale: Dacia City si Sandero Cabriolet

de Adrian Mitrea

Dacia Sandero Cabriolet (sursa - caradisiac.com)

Oficial vorbind, Dacia nu are in planuri lansarea unei masini mai mici decat Sandero sau a unei decapotabile, au spus pe un ton clar si raspicat oficialii Dacia-Renault, de fiecare data cand a venit vorba despre asemenea subiecte. Cu toate acestea, germanii si francezii vin cu lista de dorinte, si nu intamplator.

Auto Bild a publicat acum o luna si jumatate niste fotografii in care pretindea ca dezvaluie un viitor model Dacia de clasa mica, denumit Dacia City, ce ar urma sa aiba un pret de pornire de 5.000 de euro.

Subiectul a fost gustat de cei naivi care cred ca Dacia (sau oricare alta marca) anunta pretul si numele unui model (cu mult timp) inainte de lansare. Nu, asa ceva nu se intampla niciodata!

Acum Dacia revine in atentia publicatiilor auto occidentale. Caradisiac publica o fotografie cu un Sandero Cabriolet (decapotabil), generat pe calculator, pe care il si descrie in zece puncte:

  • 1. Bazat pe Sandero
  • 2. Doua usi, patru locuri
  • 3. Acoperis textil pliabil manual (electric la versiunea de top)
  • 4. Motoare pe benzina de 1,2 litri (75 Cai Putere) si 1,6 litri (90 Cai Putere)
  • 5. Motoare diesel de 1,5 litri cu 70 Cai Putere (CP), respectiv 85 CP
  • 6. Lungime 4,29 metri, latime 1,74 metri, inaltime 1,50 metri
  • 7. Volumul portbagajului de 300 de litri
  • 8. Lansare in 2014
  • 9. Produs in Romania
  • 10. Pret de pornire de 11.000 euro

Speculatiile sunt cat se poate de nerealiste, mai ales la ultimele doua puncte. Uzina Dacia din Romania lucreaza deja la capacitate maxima si nu poate produce o gama mai variata de sase modele, cate asambleaza in prezent. In plus, pretul de pornire e mult prea mic, chiar si pentru o marca de volum precum Dacia.

O decapotabila ar necesita investitii masive in cercetare, fiind primul astfel de automobil scos vreodata de Dacia, iar elementele de securitate necesare unei decapotabile ar ridica considerabil pretul masinii.

Oricum, nu este intamplator ca speculatiile de mai sus vin din Germania si Franta. Aceste doua tari au fost cele in care Dacia a vandut cel mai bine anul trecut, iar marca romaneasca nu este privita atat de critic ca in tara “natala”.

Daca un asa zis Dacia City ar avea totusi sanse sa intre in productie, ipoteza unei decapotabile a fost categoric exclusa de oficialii Dacia-Renault de-a lungul timpului.

3 comentarii

gigi 22 iunie 2010 - 14:54

arata foarte misto..

Reply
bula 24 octombrie 2010 - 19:10

CU CE??? CU DEGETUL???

Reply
coco 29 ianuarie 2011 - 13:51

e misto ma…

Reply

Lasa un comentariu