Marimea conteaza pentru ca o companie auto sa supravietuiasca, iar producatorii de autovehicule care nu vor produce trei milioane de masini anual nu vor supravietui, a declarat seful aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, in cadrul Detroit Economic Club.
El a precizat ca este esential ca producatorii auto sa fie capabili sa concureze la orice nivel tehnologic cu adeversarii, sa fie prezenti pe orice piata si in orice segment pentru a depasi provocarile acestor vremuri: cresterea costurilor de productie si globalizarea industriei auto.
Competenta doar pe o anumita zona dintre cele trei numite de Ghosn nu va fi suficienta pentru supravietuire, si doar cei mai mari constructori auto vor putea fi competitivi pe toate cele trei niveluri, spune seful Renault-Nissan, persoana respectata pentru previziunile sale legate de industria auto.
„Tehnologia este din ce in ce mai scumpa. Producatorii auto trebuie sa dezvolte simultan motoare pe benzina, diesel, hibride si electrice pentru ca nu se stie care dintre aceste tehnologii vor invinge. De asemenea, trebuie sa fii prezent in orice piata si nu mai e vorba doar de Japonia, Europa si SUA, ci si de Brazilia, Rusia, China si India. Ar fi bine sa fii si in Indonezia de asemenea”, a explicat Ghosn.
El a atras atentia asupra surprizelor pe care le pot pregati constructorii auto chinezi.
Potrivit lui Ghosn, in acest moment, niciun constructor auto din China „nu are teluri atat de marete ca Renault-Nissan si Volkswagen”, dar aceasta situatie se poate schimba brusc atunci cand o firma chineza va decide sa investeasca masiv si va cumpara „ceva ce nu vrea nimeni”.
Inceperea cuceririi pietei auto mondiale va fi doar o chestiune de timp din acel moment. Chinezii ar putea avea astfel o ascensiune similara cu cea pe care au avut-o brandurile coreene Hyundai si Kia.