Producatorul german de componente auto si anvelope Continental, care are activitati si in Romania, a propus unor salariati concediati de la o uzina din Franta relocarea in Tunisia, in alta fabrica a concernului, pe un salariu brut de 137 euro pe luna pe care il refuza si tunisienii.
Continental a inchis la inceputul acestui an fabrica din Clairoix (nordul Frantei), care avea un personal de 1.120 de oameni.
„Aceasta este o obligatie legala. (…) Avem obligatia de a propune angajatilor toate posturile disponibile pentru calificarea lor, atunci cand limba nu este un impediment”, a declarat un reprezentant al grupului Continental, citat de Le Monde.
Posturile propuse de Continental in Tunisia nu sunt acceptate nici macar de localnici, unde nivelul de trai si calitatea vietii sunt mai reduse decat in Franta, potrivit unuia dintre liderii sindicali ai fabricii, Xavier Mathieu.
Referitor la obligativitatea legala de a propune angajatilor relocarea, in cazul in care este posibil, oficialii Continental au dat ca exemplu un producator de sosete (Olympia) care a fost obligat de autoritatile franceze sa plateasca indemnizatii de 2,5 milioane euro unor angajati concediati pentru ca nu le-a propus relocarea in Romania.
Continental este unul dintre cei mai mari angajatori din industria auto romaneasca.
Colosul german a investit peste 350 milioane euro in Romania si este prezent cu ambele grupuri, Automotive si Rubber.
Continental Automotive Group este reprezentat in Romania de toate cele trei divizii Automotive: Powertrain (trenuri de rulare), Interior si Chassis & Safety (sasiu si siguranta), in trei amplasamente, la Timisoara, Sibiu si Iasi.
In urma achizitiei Siemens VDO in anul 2007, centrului R&D (de cercetare si dezvolatre – n.r.) si fabricii din Sibiu i s-au alaturat unitatile Automotive Siemens VDO din Timisoara, o fabrica de unitati electronice de control si centrul R&D din Iasi.
Rezumand, Continental detine opt unitati de productie si trei centre de cercetare-dezvoltare in Romania, in localitatile Timisoara, Sibiu, Carei, Arad si Iasi, Slatina (un joint-venture) si Sacalaz (un centru de distributie est-european de anvelope).
In acest an, activitatile Continental din Romania vor trece printr-o reorganizare. In urma acestui proces, Continental Automotive va cuprinde diviziile Chassis & Safety, Interior si Powertrain, iar Continental Tire va include divizia Anvelope pentru autoturisme, Anvelope pentru Camioane si ContiTech.