Infiniti, in Romania prin AutoItalia Group, a deschis primul showroom al marcii din tara, iar obiectivele pentru urmatorii ani sunt ambitioase. Directorul regional al marcii, Jurgen Schmitz, numeste clientii Infiniti „rebeli tacuti” si spune ca, in Europa, circa 40% dintre cei care aleg Infiniti vin de la BMW.
0-100.ro: Cum va reusi Infiniti sa castige clienti in Romania si in Europa avand in vedere ca toate motorizarile sunt mari (3,7 litri, benzina)?
Jurgen Schmitz: Infiniti este o marca de performanta. Performanta este unul dintre polonii importanti ai marcii noastre. Daca esti o astfel de marca nu poti veni cu motoare diesel cu trei cilindri si 50 de Cai Putere. Nu e normal.
Avand in vedere ca noi ne axam pe performanta, trebuie sa dezvoltam motorizari “inteligente” care sa se plieze pe aceasta filosofie. Asta si facem. (…) Vom lansa in curand motorul diesel de 3 litri.
0-100.ro: Dar totusi BMW, Mercedes-Benz si Audi ofera o plaja mult mai larga de motorizari, iar ponderea masinilor si motorizarilor mici este din ce in ce mai importanta…
Jurgen Schmitz: Nu suntem chiar asa ingrijorati… Credem ca exista si vor exista in continuare clienti, inclusiv in Romania, care isi doresc altceva, care vor sa fie diferiti. De aceea nu credem ca motoarele mari sunt o problema reala pentru noi.
In mod cert ne uitam la niste alternative in viitor. Astazi e prea devreme sa spunem mai multe. Nu e total corect sa compari BMW sau Mercedes-Benz cu noi. Ei fac afaceri cu masini premium de volum. Noi avem o alta strategie.
Nu spun ca nu vor fi masini Infiniti mai mici in viitor, spun doar ca fiecare masina scoasa de noi trebuie sa corespunda in principal criteriului performanta.
0-100.ro: Ce clienti tintiti in Romania?
Jurgen Schmitz: Noi ne numim clientii „rebeli tacuti”. Adica sunt oameni care pot lua decizii de unii singuri, carora nu le pasa de judecatile vecinilor, care vor sa fie distincti, dar sa nu vorbeasca sau sa arate tot timpul asta.
In pietele pe care deja activam, cei mai multi clienti ai nostri vin de la alte marci premium. Circa 80% dintre ei vin de la marcile germane BMW, Mercedes-Benz, Audi, dar si de la Lexus. In special vin de la BMW… cam 40%. E cel mai apropiat rival al nostru.
0-100.ro: Cum aveti de gand sa faceti cunoscuta marca Infiniti aici?
Jurgen Schmitz: Cunoasterea marcii in Romania este mai ridicata decat iti poti imagina. Romania este a doua piata din Europa, dupa Elvetia, cu cel mai mare numar de masini Infiniti importate pe piata gri, de provenienta SUA.
Prin urmare avem foarte multi clienti care stiu marca, masinile… Deci „brand awareness” e mai mare aici in Romania decat ai crede si cu siguranta e mai mare decat in alte tari din Europa unde n-au fost importuri gri.
0-100.ro: Importurile gri au fost unul dintre motivele pentru care ati ales ca marca Infiniti sa fie reprezentata oficial in Romania?
Jurgen Schmitz: Nu singurul. Romania e o piata atractiva, desi acum e criza. Sunt tari in care nu vrem sa fim prezenti, cum ar fi Danemarca, din motive fiscale.
0-100.ro: Veti crea masini mai mici?
Jurgen Schmitz: Masina electrica este o certitudine. Nu in acest an, nu anul viitor, dar va veni. Dupa cum stii, alianta Renault-Nissan (Infiniti este marca premium a Nissan – n.r.) este dedicata masinilor electrice. Alte variante, cum ar fi masini mai mici, motoare mai mici, etc.. va trebui sa mai treaca ceva timp pana sa vorbim despre asta.
0-100.ro: Aveti o tinta de vanzari pentru Romania in 2010?
Jurgen Schmitz: Noi avem doar cateva modele, cateva motorizari. Noi ne raportam la piata accesibila pentru noi, adica la motorizarile mari, V6 si V8. Pe aceasta piata accesibila urmarim o cota de piata de 7%. Sunt tari in care avem cote de 12-13%, cum ar fi Polonia si Spania. In Romania abia am inceput. Cota de piata e mai mica de 4%, dar abia am demarat activitatea.
0-100.ro: Romania e o piata care face bani sau care pierde bani, din punctul de vedere al Infiniti?
Jurgen Schmitz: Cautam piete profitabile oriunde activam. Profitabile nu doar pentru noi, ci si pentru partenerii nostri. Profitul poate sa vina mai greu, mai ales cand vremurile sunt grele, dar noi nu suntem aici pentru o cursa de 100 de metri, ci pentru un intreg maraton. Daca in primii ani nu vor fi rezultate spectaculoase e in regula pentru noi, dar sunt sigur ca dupa un timp afacerea va fi profitabila.
Primul showroom Infiniti din Romania a fost inaugurat luni (22 martie) in Bucuresti si este amplasat in partea de nord a orasului, in Piata Presei Libere (complexul City Gates, la intrarea in Romexpo). Primul showroom Infiniti trebuia sa fie deschis in Otopeni acum noua luni, insa dezvoltatorul imobiliar care construia cladirea a sistat lucrarile si AutoItalia a trebui sa gaseasca un alt spatiu de expunere.
Showroom-ul din Piata Presei Libere are 585 de metri patrati si a necesitat o investitie de 600.000 de euro.
In toate showroom-urile Infiniti din Europa ruleaza aceleasi imagini si se aude aceeasi muzica. Aceste aspecte sunt parte a strategiei de calitate a marcii.
Echipa 0-100.ro a testat deja doua modele Infiniti, EX37 GT si G37S Coupe.