Programul Rabla a fost extins, oficial, cu 50.000 de tichete in valoare de 3.800 lei fiecare, fondurile pentru acest program fiind suplimentate cu 195 milioane lei, a anuntat premierul Romaniei, Emil Boc.
Guvernul nu a anuntat insa nimic in legatura cu durata limitata la trei luni a cupoanelor, idee cu care venise ministrul Mediului, Laszlo Borbely.
Pana acum se afla in curs de cumparare circa 4.000 de masini, dintre care 63% sunt autohtone (Dacia), potrivit Guvernului.
Limitarea termenului de valabilitate al acestor tichete ar urgenta achizitia de masini noi, stricand astfel planurile celor care aveau de gand sa pastreze tichetele pentru perioade mai mari decat aceasta.
Valoarea unui voucher este de 3.800 de lei, iar suplimentarea programului 50.000 de astfel de tichete presupune fonduri suplimentare de 190 milioane lei.
Editia 2010 a programului de stimulare a innoirii parcului auto national, botezat Rabla, a inceput oficial pe 18 februarie.
Noutatea cea mai importanta a Rabla 2010 este aceea ca persoanele care detin mai multe masini mai vechi de zece ani le pot casa pe toate si pot cumula pana la trei prime de casare pentru a cumpara o singura masina noua.
La scurt timp dupa demarararea programului a inceput sa se miste si piata neagra a voucherelor. La mica publicitate acestea se vand cu preturi cuprinse intre 1.000 si 2.000 de lei, iar cel care il cumpara are un avantaj de 2.800 lei, respectiv 1.800 lei la cumpararea unei masini noi. In mod evident, avantajul financiar sporeste considerabil daca cel interesat obtine voucherele la un pret cat mai mic si daca are mai multe tichete (maximum trei).
Porsche Romania, cel mai mare importator auto de pe plan local, a lansat chiar si o platforma online pentru a intermedia vanzarea de vouchere.
O alta noutate a Rabla 2010 o reprezinta faptul ca si firmele pot casa masini vechi acum, iar plata unui automobil prin acest program poate fi realizata si prin leasing. Pana in 2010, de programul Rabla puteau beneficia doar cei care aveau banii jos sau faceau credit bancar.
Editia din acest an a programului guvernamental a inceput cu o luna si jumatate mai tarziu fata de promisiunile initiale ale guvernantilor, care indicau demararea Rabla 2010 la 1 ianuarie.
Editia 2009 a Rabla a avut si ea un start stangaci, cu promisiuni de incepere pe 1 ianuarie, dar cu operabilitate efectiva din a doua jumatate a lunii martie.
Alaturi de blocarea creditarilor, acesta a fost si unul dintre motivele pentru care in 2009 au fost scoase din uz putin peste 32.000 de masini vechi, jumatate din tinta de 60.000 propusa.
Tichetele valorice acordate pentru masinile casate sunt securizate impotriva falsificarii.