Acasa Video Noul Volkswagen Touareg pleaca de la 44.763 euro, inclusiv TVA, in Romania. Hibridul lipseste din oferta

Noul Volkswagen Touareg pleaca de la 44.763 euro, inclusiv TVA, in Romania. Hibridul lipseste din oferta

de Adrian Mitrea

Volkswagen Touareg 2010 (sursa - Volkswagen)

Noua generatie a SUV-ului Volskswagen Touareg este disponibila in Romania de la 44.763 euro, inclusiv TVA. Masina este disponibila cu doua motorizari diesel, dar versiunea hibrida lipseste din oferta.

De asemenea, motorizarile pe benzina nu sunt disponibile in Romania.

Principala noutate cu care vine noul Touareg este sistemul de propulsie hibrid, disponibil in premiera pe un SUV european. Acelasi sistem sta si la baza primului Porsche hibrid, noul Cayenne, si el programat sa apara in vara acestui an in Romania.

Revenind la sistemul de propulsie hibrid, acesta este format dintr-un propulsor pe benzina V6, turbo (TSI), care dezvolta 333 Cai Putere, si un motor electric de 47 Cai Putere. Puterea combinata a ansamblului este de 380 Cai Putere, iar cuplul motor masoara 580 Newton-metri (Nm).

Touareg-ul hibrid poate atinge o viteza maxima de 240 kilometri pe ora si ajunge la prima suta in 6,5 secunde, cifre impresionante pentru un SUV de talie mare.

Potrivit Volkswagen, Touareg-ul hibrid este cu 25% mai economic in trafic urban si cu 17% mai economic intr-un regim de condus mixt.

Atunci cand masina merge in modul complet electric, motorul V6 TSI este oprit si deconectat de la cutia de viteze automata cu opt trepte. Astfel este redusa frecarea si eficienta masinii creste. Acelasi lucru se intampla (pana la viteze de 160 km/h) si atunci cand motorul pe benzina este pornit si soferul ridica piciorul de pe acceleratie.

Versiunile superioare de echipare beneficiaza de suspensie pneumatica, la fel ca si prima generatie.

Poate tocmai avand in vedere cele de mai sus Volkswagen spune ca noul Touareg este „cel mai avansat tehnologic model Volkswagen din istoria marcii”.

In premiera pentru Touareg vine sub capota un motor diesel V8 de 4,2 litri (vezi detalii mai jos). Totodata, propulsoarele V10 TDI si W12 nu vor mai fi disponibile pe noua generatie.

In echiparea standard a noului Touareg intra o cutie de viteze automata cu opt trepte, iar versiunea de baza este cu 208 kilograme mai usoara decat varianta corespunzatoare (ca specificatii) a vechii generatii. Cu toate acestea, caroseria are o rezistenta la torsiune sportita cu 5%.

Volkswagen Touareg este primul SUV din istoria marcii Volkswagen si se afla pe piata din anul 2002. O versiune imbunatatita (facelift) a fost introdusa in 2007, iar in acest an va fi lansata noua generatie. De la lansare si pana in prezent au fost vandute circa 500.000 de unitati Touareg in intreaga lume.

Capacitati Off-road

Versiunea de baza (4Motion) a noului Touareg este echipata cu un sistem de tractiune integrala care dispune de un diferential cu alunecare limitata ce permite masinii sa urce rampe de pana la 31 de grade. Aceasta versiune de baza are un mod Off-road care poate fi activat prin simpa apasare a unui buton. In acest mod, sistemele ABS, EDS si ASR sunt setate pentru mers pe drumuri accidentate, iar modul HDA (asistenta la coborarea pantelor) va fi activat automat.

Versiunea Touareg V6 TDI poate fi comandata optional cu un pachet denumit Terrarin Tech Packet, care include cutie de transfer proiectata pentru o exploatare mai dura. Aceasta cuprinde un reductor si diferential central si spate blocabile in proportie de pana la 100%. Aceasta versiune a Touareg (4XMOTION) poate urca rampe de pana la 45 de grade, potrivit constructorului. La fel ca si la prima generatie, soferul poate alege unul dintre modurile de condus disponibile prin rasucirea unui buton.

In cazul noului Touareg, sunt disponibile cinci moduri: 1. In-Road, 2. Off-Road, 3. Low, 4. Blocarea diferentialului central (Addition of centre differential lock), 5. Blocarea si a diferentialului spate.

„Echipat astfel, Touareg poate cuceri orice loc de pe pamant”, spune Volkswagen.

Tehnologie

In dotarea standard intra si un sistem audio (radio-CD) cu afisaj touch-screen de 6,5 inchi.

Frana de mana este electromagnetica, standard, si va putea fi actionata prin apasarea unui buton.

Toate versiunile V6 dispun in echiparea standard de sistem Stop-Start, care opreste motorul automat la semafor si il reporneste, tot automat, cand soferul elibereaza pedala de frana si intentioneaza sa puna masina in miscare.

Un alt element nou este afisajul electronic color pe care sunt redate informatiile pentru sofer. Practic, acestea pastraza grafica traditionala cu ceasuri, dar ele vor fi virtuale si redate pe un ecran color de format 15:9. Aceasta tehbologie este oferita standard pe modelul hibrid si pe cel cu motor diesel V8.

Noul Touareg poate fi echipat (in functie de versiune) cu sistemul Area View, format din patru camere de luat vederi (fata, spate si laterale), util la mers in off-road sau la parcare.

Un alt sistem care merita mentionat este ACC (Adaptive Cruise Control), care pastraza distanta fata de masina din fata, actionand franele si acceleratia in mod automat (daca soferul vrea asta, evident).

In plus, tot optional, portbagajul poate fi inchis si deschis prin apasarea unui buton amplasat pe cheia de pornire.

Volkswagen spune ca trapa panoramica nu are un impact negativ asupra rigiditatii si ca trapa poate fi inchisa chiar si la o viteza teoretica de 260 kilometri pe ora. Trapa nu ar genera zgomot aerodinamic nici la 300 de kilometri pe ora.

Dimensiuni

Noul Touareg are 4,80 metri lungime (+4,3 centimetri fata de vehiul model), 1,71 metri inaltime (-2 cm) si 1,93 metri latime (la fel ca generatia anterioara).

De asemenea, ampatamentul a crescut cu 4 centimetri, avand 1,90 metri la noul model.

Volumul portbagajului noului Touareg masoara 580 de litri si poate ajunge la 1.642 litri cu bancheta spate rabatata.

Lasa un comentariu