Audi prezinta marti (2 martie), la Salonul Auto de la Geneva, o varianta hibrida a celui mai mic model al sau, A1. Masina poate parcurge pana la 50 de kilometri doar cu propulsie electrica, iar pentru distante mai lungi foloseste un motor pe benzina pe post de generator.
Audi A1 e-tron are un motor electric de 102 Cai Putere (CP), iar propulsorul pe benzina adopta un principiu constructiv foarte rar folosit in industria auto: motor rotativ Wankel.
O alta masina care are un asemenea motor este Mazda RX-8. Acest propulsor are avantajul ca este foarte compact si ca poate scoate multi Cai Putere din capacitati cilindrice mici. Pe de alta parte, cuplul motor este mic (proportional cu cilindreea motorului), iar consumul ridicat.
Revenind la A1 e-tron, acesta ascunde sub capota un propulsor Wankel de 254 centimetri cubi (cat al unui scuter de dimensiuni medii), alimentat cu benzina. Acesta intervine doar atunci cand bateria este descarcata si are rol de generator pentru a incarca bateriile, care la randul lor alimenteaza motorul electric.
La o priza de 380 Volti o reincarcare completa dureaza circa trei ore, potrivit Audi.
Masina accelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 10,2 secunde si are o viteza maxima de 130 de kilometri pe ora.
Motorul pe benzina cantareste doar 70 de kilograme, iar capacitatea rezervorului de benzina este de doar 12 litri.
In total, Audi A1 e-tron cantareste 1.190 de kilograme.
Numele e-tron este o eticheta care va fi pusa pe toate masinile Audi hibride sau electrice, asa cum in prezent eticheta quattro este arborata pe masinile Audi cu tractiune integrala.