Acasa Evenimente FOTO: Topul celor mai interesante noutati de la Salonul Auto de la Geneva

FOTO: Topul celor mai interesante noutati de la Salonul Auto de la Geneva

de Adrian Mitrea

Salonul Auto de la Geneva, ajuns in 2010 la cea de-a 80-a editie, este mai interesant ca niciodata, datorita schimbarilor pe care le traverseaza industria auto. Desi e criza, in cadrul Salonului vor fi prezentate peste 60 de noutati, semn ca industria auto lupta cu dificultatile pentru a-si construi un viitor sustenabil. Asa se face ca saptamana viitoare va fi prezentat primul Ferrari hibrid construit vreodata, primul SUV din istoria Dacia, Duster, si Audi A1, cel mai mic automobil fabricat de marca germana.

Evenimentul elvetian se va desfasura intre 2 si 14 martie (zielele 2 si 3 martie sunt rezervate exclusiv presei) si este unul dintre cele mai importante saloane auto din Europa, alaturi de expozitiile de la Frankfurt si Paris. Editia din acest an se desfasoara pe 80.000 de metri patrati, in sapte hale ale complexului expozitional Palexpo.

Un rezumat al celor mai importante noutati poti citi mai jos.

Alfa Romeo

Italienii de la Alfa Romeo incearca sa-si revigoreze imaginea prin modelul compact Giulietta, masina ce inlocuieste veteranul 147. Giulietta va fi disponibila si in Romania din toamna acestui an si va putea fi comandata cu doua motorizari turbo pe benzina si cu doua turbo diesel. Ambele motorizari pe benzina vor fi de 1,4 litri si vor dezvolta 120 Cai Putere (1,4TB), respectiv 170 CP (1,4TB MultiAir).

Propulsorul diesel de baza va avea o capacitate cilindrica de 1,6 litri (105 Cai Putere), iar celalat motor disponibil va fi de 2 litri (170 Cai Putere). Toate motorizarile vor fi Euro 5 si vor dispune de functia Start&Stop. Citeste aici pe larg despre Alfa Romeo Giulietta.

Ceva mai misterioase sunt cele trei concepte pe care cele mai celebre case de design auto din lume (Pininfarina, Stile Bertone si Italdesign Giugiaro) le vor prezenta ca idei pentru inlocuirea Alfa Romeo 159. Citeste aici pe larg despre cele trei concepte.

Aston Martin

Dupa ce la Frankfurt, in septembrie 2009, Aston Martin a prezentat modelul Rapide, super limuzina cu aer de coupe, acum marca britanica aduce la Geneva micul Cygnet, derivat din cea mai mica masina cu patru locuri din lume, Toyota iQ.

Cygnet are totusi un design specific Aston Martin, iar interiorul este lucrat manual. Citeste aici pe larg despre Cygnet.

Audi

Audi prezinta la Geneva, in premiera mondiala, mult trambitatul A1, rival pentru Mini.

Masina are toate sansele sa-si gaseasca fani prin randul tinerilor ce aspira la o masina premium pentru ca pleaca de 16.000 de euro si are motorizari economice, cu puteri cuprinse intre 86 si 122 de Cai Putere.

Citeste aici pe larg despre Audi A1.

Bentley

Britanicii de la Bentley s-au pregatit pentru acest salon de primavara cu o masina de sezon: Bentley Continental Supersports Convertible, cea mai rapida masina decapotabila cu patru locuri din lume.

Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in numai 4,2 secunde, iar viteza maxima atinsa este de 325 km/h. Comenzile pentru clientii din Romania sunt deja deschise, pretul de baza fiind de 208.800 euro, fara TVA (248.500 euro inclusiv TVA).

Citeste aici pe larg despre Bentley Continental Supersports Convertible.

BMW

Noua generatie a limuzinei Seria 5 este piesa de rezistenta a BMW de la Geneva. Masina este de o importanta deosebita pentru marca bavareza, fiind una dintre cele mai bine vandute limuzine din lume.

Design-ul celui mai nou model BMW se reintoarce la originile marcii, amintind de generatia produsa intre 1995 si 2004 (sub numele de cod E39).

Noul Seria 5 nu preia niciun element de design de la generatia anterioara (E60), criticata de fani pentru aspectul de „masina japoneza”.

Citeste aici pe larg despre noul BMW Seria 5.

Chevrolet

Chevrolet va avea la standul sau prototipul Avo RS, care prefigureaza noua generatie Aveo si anunta, in plus, un motor turbo pe benzina de 1,4 litri si 138 Cai Putere.

Noul Aveo va fi mai lung, mai lat si mai spatios decat varianta actuala, si va fi comercializat in Europa incepand cu prima parte a anului viitor. Citeste aici detalii despre Chevrolet Aveo RS.

Citroen

High Rider este un nume care poate starni zambete fetele unora, insa este fara indoiala unul dintre cele mai frumoase concepte de la Geneva. Citroen High Rider anunta lansarea modelului DS4, al doilea din linia speciala DS (Distinctive Spirit) a Citroen, dupa DS3. Conceptul are un sistem de propulsie hibrid care combina un motor diesel (cu filtru de particule) si un motor electric incorporat la nivelul trenului de rulare spate.

Sistemul de propulsie hibrid (diesel+electric) permite combinarea eficientei unui motor diesel de ultima generatie cu modul electric ZEV (Zero Emission Vehicule), optimizand astfel functionarea alternativa sau simultana a celor doua motorizari.

Motorul electric poate, in momentul in care soferul are nevoie de o accelerare puternica, sa suplimenteze cuplul motorului diesel, acest cuplu suplimentar fiind transmis rotilor spate. Citeste aici pe larg despre Citroen High Rider.

Dacia

Duster este una dintre cea mai importanta noutate a Salonului Auto de la Geneva pentru noi ca romani.

Deja se stie ca Duster va avea o motorizare pe benzina (1,6 litri, 110 CP) si doua diesel (1,5 dCi de 85 CP, respectiv 105 CP), iar surse din cadrul companiei au declarat pentru 0-100.ro ca preturile vor fi cuprinse intre 12.000 si 17.000 euro, inclusiv TVA.

Poti citi pe larg despre specificatiile Dacia Duster aici, iar despre preturi aici. O comparatie interesanta intre Duster si principalii competitori poti accesa aici.

Ferrari

Ferrari va uimi lumea in cateva zile, urmand sa dezvaluie prima masina hibrida produsa vreodata de celebra marca italiana – un model 599 GTB Fiorano, deocamdata in faza de prototip.

Presiunea pe care UE o pune asupra constructorilor auto pentru a diminua emisiile de dioxid de carbon iata ca-si lasa amprenta si asupra marcilor preferate de cei pentru care consumul nu conteaza. 599 GTB va avea, pe langa motorul conventional pe benzina, si doua propulsoare electrice montate la rotile din spate. Ele vor functiona alternativ pe viraje, in sensul ca cel aflat la roata din exteriorul virajului va livra putere (deci va consuma din baterie), iar celalalt de la roata din interiorul virajului va recupera energie.

Practic, ca principiu, Ferrari-ul hibrid va functiona la fel ca celelalte automobile hibride existente pe piata, cum este si Honda Insight care a fost in garajul nostru.

Fiat

Fiat nu are noutati mari de aratat, insa vine cu o noutate tehnologica deocamdata exploatata insuficient de alte marci. Este vorba de un motor pe benzina de 900 de centimetri cubi, cu doar doi cilindri. Propulsorul dezvolta 85 CP si va fi introdus sub capota modelului Fiat 500 din vara. Pe langa varianta de 85 CP, va mai exista o versiune de 105 CP, precum si una de 65 CP (fara turbo). Motoarele vor fi construite in uzina Bielsko Biala din Polonia.

Ford

Ford aduce in premiera europeana noul Focus, model ce va fi disponibil la vanzare in Romania si in restul Europei abia din prima parte a anului 2011.

Constructorul nu a dat prea multe detalii despre mecanica si motorizarile noului Focus, dar a precizat ca masina va avea o caroserie mai rigida si ca va fi disponibila, printre altele, si cu un motor turbo pe benzina de 1,6 litri EcoBoost, a carui putere nu a fost comunicata.

Este neclar insa daca acest motor EcoBoost de 1,6 litri va fi produs la Craiova sau daca va fi vorba de un propulsor mai mic din familia EcoBoost.

Oricum, pe langa noul Focus, Geneva aduce imbunatiri pentru Mondeo si Kuga, despre care poti citi pe larg aici.

Honda

CR-Z este coupe-ul Honda care promite sa combine placerea condusului cu prorpulsia hibrida (benzina + electric) si va fi lansat si in Romania in vara, de la circa 20.000 de euro.

CR-Z dispune de un sistem care permite soferului sa aleaga intre trei moduri de a conduce: Sport, Econ si Normal. Constuctorul spune ca acest automobil a fost gandit in primul rand ca o masina pentru placerea de a conduce, dar cu respect fata de mediu.

Masina este echipata cu un motor pe benzina de 1,5 litri, ajutat de un mic propulsor electric (14 Cai Putere). Intreg ansamblul dezvolta 124 Cai Putere si un cuplu de 174 Newton-metri. Motorul electric este amplasat intre propulsorul pe benzina si cutia de viteze (manuala cu sase trepte) si ajuta la plecari de pe loc si la depasiri.

CR-Z consuma 5 litri de benzina pentru 100 de kilometri parcursi, iar emisiile de dioxid de carbon pe kilometru ating 117 grame, potrivit constructorului.

Hyundai

Coreenii de la Hyundai se pregatesc sa atace in forta suprematia din clasa D a unor modele europene foarte cunoscute, precum Volkswagen Passat, Opel Insignia, Ford Mondeo si Renault Laguna.

Deocamdata Hyundai are doar un concept, denumit i-flow, ce vesteste inlocuirea berlinei Sonata.

Prototipul Hyundai, desenat de centrul de design din Russelheim (Germania), se inscrie in noile linii ale marcii, caracterizate de fluididate si dinamism.

Potrivit constructorului coreean, i-flow va incorpora tehnologii de ultima ora pentru a avea o greutate cat mai redusa si o eficienta crescuta.

Kia

Marea noutate a coreenilor de la Kia este noul Sportage, model ajuns la treia generatie. Masina va fi disponibila la dealeri abia la sfarsitul acestui an sau la inceputul lui 2011, iar deocamdata nu se cunosc prea multe detalii tehnice. Cateva detalii suplimentare despre acest model poti afla de aici.

Lexus

Lexus va dezvalui la Geneva versiunea de serie masinii compacte care va rivaliza cu Audi A3 si BMW Seria 1. Numele acestui Lexus este CT 200h si se trage din conceptul LF-Ch. Inca nu se cunosc prea multe detalii, insa se stie ca, spre deosebire de masinile cu care va concura, are in standard propulsie hibrida (benzina + electric).

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz isi etaleaza capacitatea de inovare prin conceptul F 800 Style, care anunta lansarea in curand a noii generatii CLS, masina care la vremea lansarii primei generatii (in 2004) deschidea un segment ce parea imposibil pana atunci: coupe cu patru usi.

F 800 Style reprezinta o declaratie de progres tehnologic, putand avea fie propulsie hibrida, cu baterii reincarcabile la priza, fie propulsie pe baza de pile de combustie (hidrogen).

Varianta hibrida de tip Plug-In (incarcabila la priza) poate parcurge 30 de kilometri cu ajutorul motorului electric de 109 Cai Putere, utilizand doar energia stocata in baterii. Pentru autonomie mai mare, un propulsor V6 pe benzina de 3,5 litri (300 Cai Putere) intervine pe post de generator. F 800 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde si poate atinge o viteza maxima de 250 de kilometri pe ora (maximum 120 km/h in modul pur electric).

Versiunea care functioneaza pe baza de hidrogen are viteza limitata la 180 km/h, insa este de departe o solutie de deplasare mult mai curata. Singurele emisii ale motorului sunt vaporii de apa.
Rezervorul Mercedes-Benz F 800 poate stoca 5,2 kilograme de combustibil gazos, suficient pentru a parcurge 600 de kilometri. Citeste aici pe larg despre F 800 Style.

MINI

Marca britanica MINI are o premiera absoluta pregatita pentru Geneva, primul crossover din istoria marcii: Countryman.

Masina are un sistem de tractiune integrala denumit ALL4, o caroserie cu cinci usi si poate gazdui patru pasageri.

Motorizarile vor fi aceleasi ca pe celelalte modele MINI, iar pretul din Germania pleaca de la 20.000 de euro.

Pentru Romania inca nu a fost comunicat pretul de pornire, insa se stie ca masina va fi disponibila din toamna.

Mitsubishi

Japonezii de la Mitsubishi continua ofensiva pe segmentul crossoverelor, prin modelul ASX (nume de cod).

La Salon va fi dezvaluit si numele real al masinii, iar Mitsubishi nu va bate pasul, ci va aduce masina in showroom-uri la inceputul verii, inclusiv in Romania.

ASX este cel mai mic crossover Mitsubishi si are o importanta deosebita pentru…. alte marci.

Asta pentru ca Peugeot si Citroen colaboreaza strans cu Mitsubishi pe segmentul crossoverelor (vezi tripleta Mitshubishi Outlander, Peugeot 4007 si Citroen C-Crosser) si nu este exclus ca ASX-ul sa stea la baza unor noi crossovere de la Peugeot si Citroen in urmatoarea perioada. Citeste aici pe larg despre noul model Mitsubishi.

Nissan

Cea mai importanta noutate a Nissan este crossoverul Juke, una dintre cele mai indraznete masini de serie din randul celor care vor debuta la Geneva.

Cea mai importanta noutate pe care o aduce aceasta masina o constituie un nou motor de 1,6 litri pe benzina, turbo, care dezvolta 190 Cai Putere.

Pe larg despre toate noutatile Nissan poti citi aici.

Opel

Dupa doua lansari de succes in ultimii doi ani, Insignia (2008) si Astra (2009), Opel revigoreaza si imaginea monovolumelor sale prin noua Meriva. Masina are un sistem neconventional de deschidere a usilor (suicide doors), la fel ca Rolls-Royce.

Noua Meriva preia platforma tehnica a noului Opel Astra si va beneficia de aceleasi propulsoare, urmand sa fie lansata in Romania in iunie.

Peugeot

Peugeot vine la Geneva cu o imagine improspatata. Mai concret, cu un logo restilizat, dar si cu doua concepte ce anunta planurile ambitioase ale marcii franceze.

SR1 are un aspect dinamic, echilibrat, senzual si cu un interior futurist. Prototipul utilizeaza tehnologia HYbrid4 (deci combina propulsia diesel cu cea electrica) si dezvolta 313 Cai Putere, avand emisii de doar 119 grame de dioxid de carbon pe kilometru. Citeste aici pe larg despre SR1.

5 by Peugeot este conceptul care prefigureaza inlocuitorul berlinelor 407 si 607. Practic, masina care va inlocui aceste doua modele in urmatorii ani este plasata intre ele ca dimensiuni, iar filosofia de design este adusa la principiile actuale. La fel ca si SR1, 5 by Peugeot dispune de sistemul HYbrid4, care va fi inaugurat pe masini de serie in 2011, sub capota lui Peugeot 3008. In cazul lui 5 by Peugeot, tehnologia hibrida este formata dintr-un propulsor diesel de 2 litri, cu filtru de particule, care dezvolta 163 Cai Putere (CP), si unul electric de 37 CP. Citeste aici pe larg despre 5 by Peugeot.

Porsche

Noul Cayenne ve debuta la Geneva, urmand ca din vara sa poata fi admirat si in showroom-urile din Romania. Cayenne este cel mai bine vandut model al marcii Porsche in Romania.

Detalii oficiale despre noul Porsche Cayenne nu au fost comunicate inca, dar in presa au aparut deja informatii ca masina va avea si o versiune hibrida, devenind astfel primul automobil hibrid Porsche. Prima fotografie oficiala a fost dezvaluita accidenta pe configuratorul marcii.

La momentul lansarii sale, in 2002, Cayenne stabilea o alta premiera pentru Porsche, fiind primul SUV din istoria acestei marci.

Sunt sanse foarte mari ca versiunea hibrida sa aiba aceleasi specificatii ca versiunea hibrida a noului Touareg-ul, model dezvaluit pe 11 februarie.

Renault

Francezii de la Renault ataca puternic acest Salon de primavara cu doua masini de sezon: Noul Megane CC si un nou model decapotabil derivat din Twingo, denumit Wind. Versiunea decapotabila a Megane vine cu inovatii interesante in segmentul cabrio, cum ar plafonul din stilca si paravantul din acelasi material. Masina arata interesant, iar mai multe despre ea poti citi aici.

Pe de alta parte, Renault Wind se vrea o decapotabila simpla si accesibila, cu un aer modern. Nu se stie inca data lansarii si daca va fi disponibila si in Romania.

Sansele sunt minime, avand in vedere ca Renault si-a facut un obicei din a lansa in Romania doar masini care pot fi vandute in numat foarte mare. Wind nu prezinta un asemenea potential.

Volkswagen

Cea mai rasunatoare noutate Volkswagen este noul Touareg, disponibil cu propulsie hibrida (benzina + electric) in premiera pentru aceasta marca.

Masina poate merge pe distante scurte doar cu propulsie electrica, la viteze mai mici de 50 de kilometri pe ora. Sistemul de propulsie hibrid este format dintr-un propulsor pe benzina V6, turbo (TSI), care dezvolta 333 Cai Putere, si un motor electric de 47 Cai Putere.

Puterea combinata a ansamblului este de 380 Cai Putere, iar cuplul motor masoara 580 Newton-metri (Nm).

Sunt sanse foarte mari ca acelasi sistem de propulsie sa se regaseasca si pe noul Cayenne, pe langa motorizarile conventionale pe benzina si diesel.

Citeste aici pe larg despre noul Touareg.

Volvo

Volvo priveste increzator in viitor cu noul S60. Marca suedeza este pe cale sa fie vanduta de catre Ford chinezilor de la Geely, insa asta nu inseamna neaparat un lucru rau.

Important este ca ofensiva de modele noi continua, iar noul S60 pare promitator.

Masina poate fi echipata cu un sistem de detectare a pietonilor – tehnologie revolutionara de siguranta ce detecteaza pietonii din fata masinii si franeaza automat in situatia in care soferul nu reactioneaza la timp.

Noul S60 va fi lansat in Romania in septembrie.

Lasa un comentariu