Acasa Foto In garajul nostru: Infiniti EX37 GT

In garajul nostru: Infiniti EX37 GT

de Adrian Niculescu

Infiniti EX37 GT

Infiniti, o marca putin cunoscuta in Romania, dar apreciata de pasionati, este caracterizata de lux, rafinament si performanta. Desi nu-mi place sa vorbesc despre frumusete, ceva atat de subiectiv, si nici despre date tehnice seci, trebuie sa recunosc ca Infiniti EX imi place si il consider cel mai frumos SUV compact premium de pe piata. Si chiar daca iti vine sa crezi sau nu, este si cel mai performant din categoria lui. Dar gata! Termin cu laudele, pentru ca totusi masina nu le merita cu prisosinta.

Concept

Infiniti EX37 este un crossover sau SUV compact, creat sa atraga prin ceea ce marketing-ul ne-a implantat in creier sa credem ca inseamna coupe… Numele modelului este practic Infiniti EX, iar cele doua cifre, 3 si 7, vin de la capacitatea cilindrica a motorului: 3,7 litri. Mergand mai departe, 320 Cai Putere (CP) si un cuplu de 360 Newton metru.

click aici pentru galeria foto

De ce am enumerat aceste cifre? Pentru ca Infiniti EX37 se vrea un SUV (sau crossover) coupe sportiv. Un fel de BMW X6 daca vrei… Si reuseste! Tema de coupe este preluata si la interior, unde totul este consruit in jurul soferului si al pasagerului din dreapta. Evident, ideea de SUV coupe este utopica in sine, dar hai sa vedem daca japonezii sunt pe-aproape de acest concept.

Design

„Fara linii drepte” este filosofia pe care Infiniti a aplicat-o la acest model, care pare „bland” si agresiv in acelasi timp. Suna ciudat, stiu, dar privit din fata EX-ul pare mai degraba elegant si docil, in pofida trasaturilor masculine ale farurilor de tip bumerang.

Infiniti EX37 GT (sursa - 0-100.ro)

La fel de fluide sunt si liniile lateralele, insa ferocitatea masinii este demascata de stopurile cu detalii de tip fagure in interior si de esapamentul cu evacuare dubla. Apropos… suna absolut senzational!…

Interiorul pastreaza aceeasi nota si indraznesc sa spun ca reuseste sa impresioneze mai mult decat concurenta, adica mai mult decat Mercedes-Benz GLK, BMW X3 si Audi Q5. Cu toate acestea, accentele de design stil coupe din interior strang destul de mult spatiul, care ramane totusi suficient pentru patru pasageri fara burti proeminente.

Tehnologie, confort si dotari

Intotdeauna am crezut si cred in continuare ca motoarele mari consuma mult, insa un fan Infiniti imi va spune doua lucruri: 1. Cand dai 56.000 euro inclusiv TVA pe o masina consumul nu mai conteaza asa tare si 2. Tehnologia motorului il face sa consume chiar putin raportat la cilindreea lui.

Motorul V6 de 3,7 litri, cu 24 de supape, este conform normelor Euro 5 (taxa pe poluare auto din Romania fiind fix 0 lei) si are distributie variabila pentru supapele de admisie, denumita VVEL – Variable Valve Event and Lift, sistem care permite imbunatatirea performantelor concomitent cu reducerea consumului de carburant si a emisiilor de dioxid de carbon.

Infiniti EX37 GT (sursa - 0-100.ro)

Evident, motorul nu ar insemna mai nimic fara o cutie de viteze pe masura: sapte trepte, automata. Are si mod sport, si manual, iar in fiecare dintre ele ai garantia unor schimbari line, dar rapide.

Sistemul de tractiune 4×4 permanenta detecteaza pierderile de aderenta ale rotilor din spate si distribuie pana la 50% din putere catre rotile din fata in caz de nevoie. Pe langa asta, distributia maselor foarte buna pentru un SUV, 54% pe fata si 46% pe spate, asigura un comportament rutier foarte echilibrat, desi masina cantareste aproape 1.900 de kilograme.

Toate aceste caracteristici par poate inutile pentru un neinitiat, insa ele asigura o rulare relaxata, sigura si confortabila. Pielea din interior are o finete deosebita, fiind ferma si moale in acelasi timp, cusaturile sunt

fine si ornamentele din lemn de artar lacuit manual (300 de euro ca optiune) te fac sa te simti deosebit la volanul lui Infiniti EX37.

Ceasurile de bord sunt iluminate cu rosu si albastru-violet, o combinatie aparent nefericita, dar care arata excelent datorita accentelor in degrade. Privind instrumentele de bord te gandesti inevitabil la univers, eclipse si constelatii. Pe consola centrala troneaza un ceas cu limbi, discret, care ar face sa paleasca multe ceasuri de mana. Are un desen elegant, este iluminat in lila noaptea, si se prelungeste cu butoanele de la climatizare ca si cum acestea ar fi curelele ceasului de mana.

Infiniti EX37 GT (sursa - 0-100.ro)

Infiniti foloseste un sistem interesant la bancheta din spate: rabatare rapida, comandata electric si… aici vine partea spectaculoasa… revenire in pozitia initiala tot electric, prin apsarea prelunga a unui buton din portbajag sau a unuia de pe tunelul median dintre scaunele soferului si pasagerului.

Sistemul de navigatie este unul dintre cele mai bune pe care le-am intalnit vreodata, standard, pe o masina. Cunoaste toate stradutele din orasele mari si are o grafica foarte sugestiva. Din pacate, multimea de butoane il face greu si enervant de folosit. La fel si sistemul audio Bose: suna excelent, dar fiind comandat de tot la fel de multe butoane te face sa renunti usor la cotrobaitul prin meniuri si setari.

In schimb, monitorul cu vedere perimetrica (AVM – Around View Monitor, care costa 1.000 de euro ca optiune) este foarte util si distractiv de folosit. Practic, cele patru camere de luat vederi (amplasate in sigla din fata, pe portbagaj si in oglinzile laterale) construiesc o imagine ca si cum masina ar fi privita de sus. La parcare, niste linii ajutatoare indica traiectoria pe care o va avea masina, compensand astfel vizibilitatea relativ redusa pe care o ai de la volan.

Pe sosea

Infiniti EX37 GT (sursa - 0-100.ro)

Eu as spune doar pe sosea, pentru ca doar pentru asa ceva este gandit EX-ul. Evident, suspensia inalta si jantele de 18 toli te pot trece fara emotrii peste gropi sau denivelari mai pronuntate, dar ar fi bine sa le eviti.

Performantele masinii ti le-am prezentat deja, dar am ramas dator cu ceva. In cat timp face suta? Iti spun acum, in 6,4 secunde – deci mai repede decat un Mini Cooper S – valoare incredibila pentru un SUV de 1,9 tone.

Dinamica lui EX37 este buna spre foarte buna, gratie motorului si suspensiilor independente pe fiecare roata, cu bare stabilizatoare pe ambele punti. Distributia echilibrata a maselor isi arata influentele pozitive la mersul mai sportiv, insa franarea va fi mereu problematica din cauza greutatii mari, specifice unui SUV.

Asadar, as spune ca Infiniti EX37 te indeamna sa demarezi in forta si sa nu te opresti…

Concurenti

SUV-ul premium al japonezilor de la Infiniti se bate cu modele mai prestigioase, mai cunoscute si mai apreciate in Romania. Este vorba de Mercedes-Benz GLK, Audi Q5 si BMW X3. Fiecare are avantaje incontestabile in favoarea Infiniti-ului EX37, cum ar fi o gama variata de motorizari si implicit posibilitatea de a alege un motor mai mic, mai putin gurmand si taxat mai putin (impozit si asigurari).

Concluzii

Infiniti EX37 este o varianta foarte tentanta printre SUV-urile compacte de lux. Masina vine cu un pret de baza mai mic cu cateva sute de euro fata de pragul de 50.000 de euro cu toate taxele incluse, iar versiunea cu maxime dotari nu trece de 58.000 de euro DDP. Performantele dinamice superiore fata de concurentii directi ar scoate EX-ul invingator intr-un versus, insa motorul mare si relativ gurmand (20 litri / 100 km media din test, cu precadere in trafic urban) pot reprezenta puncte negative.

caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Lasa un comentariu