Mazda MX-5, cea mai bine vândută mașină decapotabilă cu două locuri (roadster) din lume, primește pentru 2018 un facelift care aduce îmbunătățirile de care modelul avea nevoie, respectiv un motor de top mai turabil, mai multă putere și detalii coloristice noi. Vânzările în Europa pentru Mazda MX-5 facelift încep în August 2018, iar restilizarea se aplică pentru ambele versiuni ale modelului: caroseria cu acoperiș textil și caroseria cu acoperiș metalic, a anunțat marca auto japoneză.
Odată cu acest facelift, motorul vârf de gamă, SKYACTIV G 2.0, a fost modificat și optimizat din punctul de vedere al sunetului și al performanțelor. Turația maximă a fost crescută de la 6.800 la 7.500 rpm, iar puterea maximă ridicată de la 160 la 184 CP (livrată la 7.000 rpm). Cuplul maxim a crescu și el de la 200 la 205 Nm (livrat la 4.000 rpm). Răspunsul motorului la accelerație a fost îmbunătățit.
Și motorul de bază, SKYACTIV G 1.5, a fost îmbunătățit din punctul de vedere al combustiei și al cuplului maxim oferit pentru a se conforma mai bine noilor teste de consum în regim WLTP/RDE. Și în acest caz răspunsul motorului la accelerație a fost îmbunătățit, spune Mazda.
Practic, odată cu acest facelift se rezolvă „problema” motorului de top care se tura mai puțin decât motorul de bază și care avea și un sunet care ținea clienții indeciși în privința motorizării. Mulți clienți au optat pentru propulsorul de bază pentru că se turează mai mult și sună mai frumos indiferent de turație, iar consumul de carburant este mai mic.
Jantele de 16 și 17 inch pot fi acum finisate și în nuanțe de gri mai închise, iar pentru caroseriile cu acoperiș textil (soft-top) este disponibil material de culoare maro.
În plus, cinci sisteme de asistență și siguranță au fost introduse pe această versiune restilizată:
- Advanced Smart City Brake Support, care detectează vehicule și oameni, ajutând șoferul să evite coliziunile (prin frânare automată).
- Smart City Brake Support (Reverse), care detectează traficul perpendicular din spatele mașinii, ajutând astfel șoferul la ieșirea cu spatele în străzi intens circulate.
- Driver Attention Alert, care monitorizează atenția șoferului la drum și nivelul de oboseală al acestuia (de regulă printr-un senzor de mișcare amplasat pe coloana de direcție + software).
- Traffic Sign Recognition, care recunoaște semnele de circulație principale, în special limitările de viteză, și le afișează șoferului în bord.
- Rear View Camera, sistem de marșarier cu cameră video indisponibil până acum pe modelul MX-5, deși pe alte modele ale mărcii poate fi comandat demult.
Deocamdată cei de la Mazda sunt zgârciți cu cifrele, nu au anunțat indicatorii de performanță/sprint pentru noile motorizări, nici valorile de consum și emisii. De asemenea, anunțul despre acest facelift este însoțit de doar două fotografii care nu lasă să se vadă mare lucru din mașină.
6 comentarii
Eu am găsit anunțul de presă în germană, de azi, 20 iunie în care se dau totuși ceva valori:
– 6,9 l/100 km (CO2: 157-156 g/km), 6,5 secunde 0-100 km/h, viteza maximă 219 km/h.
respectiv
– 6,3 l/100 km (CO2: 142 g/km).
https://www.mazda-press.com/de/news/2018/mazda-mx-5-2019-mehr-leistung-und-noch-mehr-fahrspab/
PS. Modelul pare să fie totuși Mazda MX-5 2019, nu 2018.
PS2. Valorile de consum sunt calculate deja pe baza WLTP. În Germania este important pentru că începând cu 1 septembrie anul curent impozitul auto pentru mașini înmatriculate pentru prima oară, după această dată, va ține cont de aceste noi valori (practic impozitul crește și el odată cu creșterea emisiilor de CO2)
Pe același site dat de tine, versiunea EN, nu am văzut acele valori.
Este Model Year 2019, adică fix aceeași mașină despre care e vorba în articol, care de fapt începe să fie comercializată din August 2018…
Cred că răspunsul corect era „Mulțumesc, voi actualiza cu informații din varianta in germană”, nu justificări. Nici eu nu știu germană, drept urmare nu urmăresc aceste versiuni, dar orice ajutor e binevenit.
Nu e o justificare.
Există comunicări către media în mai multe limbi, cea internațională este în Engleză.
Sper că nu te aștepți ca eu sau oricine altcineva să ia la puricat versiunile în chineză sau în japoneză că poate mai apar și pe acolo niște noutăți.
Dacă așa înțelege Mazda să comunice, e fix problema lor. Modul de transmitere a informațiilor e cel puțin bizar în zilele noastre. O poză de interior pe Twitter, o poză cu motorul pe Facebook, niște cifre de consum în versiunea germană, informații despre culori în versiunea italiană. Mazda și alții ca ei care comunică astfel n-au decât să fie sănătoși. Un anunț oficial despre un model nou sau facelift ar trebui să conțină aceleași informații, indiferent de limbă. Baftă!
Nu mă băgam în discuție dacă nu eram și eu posesor de Mazda – 3, model 2014, lansat însă în 2013 :). Locuind în Germania și având în plan o schimbare la viitorul model 3 2019 m-a interesat partea cu emisiile de CO2 (pentru impozit), așa am dat de un comunicat de presă în care prezintă gama de motoare Euro 6d-TEMP (https://www.mazda-press.com/de/news/2018/mazda-stellt-modellpalette-auf-euro-6d-temp-um/). Apoi citind articolul aici (și coroborând cu faptul că acum o lună totuși dădeau date despre consum), de curios am căutat noul comunicat și așa am ajuns la el (în germană, căci am plecat de la adresa de mai sus). M-am gândit că poate interesează și pe altcineva și să aibă totuși datele, chiar și în comentarii, dacă autorul nu dorește actualizarea articolului. Nimic altceva.
Dar totuși, care este sursa articolului până la urmă? Întreb pentru că în comunicatul în engleză (https://www.mazda-press.com/eu/news/2018/2019-mazda-mx-5–more-power-greater-pleasure/) eu am găsit ceva date, anume:
1) Vehicles are homologated in accordance with the new type approval procedure WLTP (Regulation (EU) 1151 / 2017; Regulation (EU) 2007/715). To provide comparability the referred values are NEDC – values determined in line with Implementation Regulation (EU) 1153 / 2017
Fuel consumption: SKYACTIV-G 1.5l: 6,3 l/100km, CO2 emissions: 143g/km | SKYACTIV-G 2.0l: 6,9-7,2 l/100km, CO2 emissions: 156-164g/km
Este o notă de subsol, cu litere cam mici, e drept. Iar legat de model, știu. Eu făceam referire la titlul pozelor din acest articol. Acesta este „Mazda MX-5 2018 (sursa – Mazda)” pe când în comunicatul oficial în engleză este vorba, corect, despre „2019 Mazda MX-5: More Power, Greater Pleasure #1” (sau #2).
Andi
Și e foarte bine că ai procedat cum ai procedat. Autorul articolulului apreciază comentariul tău, precum și celelalte. De aceea au fost aprobate, nu șterse, iar autorul de aceea răspunde la mesajele cititorilor la 03:00 dimineața.
În altă ordine de idei, sursa informațiilor este comunicatul oficial https://www.mazda-press.com/services/download.ash…
Comunicat care, în notele de subsol, menționează ceva despre consum și emisii, adevărat. Lipsesc cu desăvârșire însă performanțele de sprint și sunt doar două poze.
Modul în care sunt comunicate informațiile despre consum și emisii (nu doar la Mazda, ci la orice marcă), te bagă mai mult în ceață decât te lămuresc pentru că exista notă de subsol la notă de subsol, gen „astea sunt valorile, dar pot diferi în funcție de piață, echipare, dimensiunea roților”. Oricum ai face sigur nemulțumești pe cineva. Le menționezi așa cum sunt, vine Gigel cu Mazda lui și zice că e articolul greșit, că la el în carte are cu 2 grame mai mult. Nu le menționezi, iar e o problemă. Cinstit ar fi ca în astfel de informări media fiecare producător să pună la dispoziție un tabel cu valorile de consum și emisii omologate pentru toate versiunile, tabel care poate fi atașat ca anexă la orice articol de presă.
Treaba cu Model Year unii o știu, alții nu, ideea rămâne. Faceliftul este pentru 2018, oricât de Model Year 2019 ar fi mașina.
În fine, asta e altă discuție. Comentariile voastre sunt utile și vă mulțumesc că ați scris. De aceea sunt și aprobate. Poate alți cititori le vor găsi utile.
Iar discuția despre emisii, ce e public și ce nu… chiar nu influențează deloc cât de plăcută este mașina aceasta!