Noul BMW Seria 5 (G30)are preturi cuprinse intre 49.500 si 62.280 euro cu TVA in Romania (sau intre 41.250 si 51.900 euro fara TVA), livrarile urmand sa fie onorate incepand cu februarie 2017 (lansare oficiala in 11 februarie). BMW Seria 5 a ajuns la a saptea generatie si concureaza pe piata cu modele precum Mercedes-Benz Clasa E, Audi A6, Lexus GS si Infiniti Q70.
AICI poate fi consultata intreaga lista cu preturi, optiuni si echipamente.
Noul BMW Seria 5 a fost dezvaluit in luna octombrie din acest an, fix in anul in care BMW aniverseaza 100 de ani de existenta. Noul model se remarca prin tehnologia avansata, preluata de la BMW Seria 7, si printr-un design care pastreaza identitatea Seria 5 si o duce subtil la noua generatie. Masina este putin mai mare decat modelul care iese din productie, avand 4.935 mm lungime (28 mm), 1.868 mm latime (+8 mm) si 1.466 mm inaltime (+2 mm). Portbagajul este si el mai mare, avand acum 530 litri (+10 l).
Deocamdata BMW a prezentat doar versiunea Sedan a modelului Seria 5, urmand ca varianta Touring (break) sa fie dezvaluita candva in 2017.
Conceptul de constructie ultrausoara BMW EfficientLightweight coboara masa automobilului cu pana la 100 kg fata de modelul actual. De asemenea, noua generatie Seria 5 este cea mai eficienta gama BMW din punct de vedere aerodinamic. Coeficientul aerodinamic (Cd) de 0,22 stabileste reperul sedanurilor din segmentul superior.
Sasiul este nou proiectat, cu tehnologie noua a suspensiei si sistem de franate ultrausor.
Dinamica condusului este „fara egal in clasa modelului”, spune BMW, datorita dotarilor care includ sistem inteligent de tractiune integrala BMW xDrive si Integral Active Steering (directie adaptiva integral). Adica vireaza si rotile din spate.
Eficienta a fost imbunatatita, consumul de combustibil fiind mai mic cu pana la 12%. BMW 520d EfficientDynamics Edition (lansare in martie 2017) are un consum mediu mixt de 3,8 l/100 km si emisii CO2 de 102 g/km (dupa standardul NEDC).
Sistemul de reglare a emisiilor diesel SCR, cel mai sofisticat de pe piata, este disponibil standard la toate versiunile diesel.
Sistemul de propulsie hibrid plug-in va fi disponibil din martie 2017. Hibridul BMW 530e iPerformance are o putere totala a sistemului de 185 kW/252 CP, ofera o autonomie electrica de 45 km si are un consum de combustibil de 2 l/100 km si emisii CO2 de 46 g/km (dupa standardul NEDC).
Toate modelele, cu exceptia BMW 520d, transfera puterea prin transmisia automata Steptronic cu opt trepte, cu eficienta interna optimizata si sistem de schimbare a treptelor de viteza asistat de datele de navigatie.
Sistemul iDrive de ultima generatie, cu monitor de 10,25 inch (26,04 cm), poate prelua comenzi de la sofer prin controller-ul dedicat, prin atingerea ecranului, prin gesturi si prin comenzi vocale.
A treia generatie a BMW Head-Up Display, integral color, cu suprafata de proiectare de inalta rezolutie, este acum mai mare cu 70%.
Portofoliul extins de sisteme de asistenta reprezinta un pas spre condusul autonom. De exemplu, The Steering and Lane Keeping Assistant (asistentul de directie si mentinere a benzii) lucreaza la viteze de pana la 210 km/h. Alte functii noi de asistare sunt alaturi de asistentul de evitare prin schimbarea benzii, Lane Change Assistant (asistentul de schimbare a benzii, realizeaza autonom schimbarea benzii) si Intelligent Speed Assist (asistentul inteligent de viteza / incorporeaza restrictiile de viteza in sistemul tempomat), Crossing traffic warning (avertizare privind traficul transversal), Priority warning (avertizare cu privire la drumul cu prioritate) si Lane Keeping Assistant (asistent de mentinere a benzii) cu protectie activa in caz de coliziune laterala. Automobilele BMW conectate semnalizeaza pericolele pe baza Car2X Communication.
Display Key permite functiilor precum parcarea de la distanta sa faciliteze utilizarea unor spatii de parcare foarte stramte.
Conectivitate cu tehnologie BMW ConnectedDrive extinsa, care include BMW Connected Onboard. Servicii precum On-Street Parking Information (OSPI/informatii pentru parcat stradal) si ParkNow ajuta utilizatorii sa caute un loc de parcare. Sincronizare a calendarului, a e-mailurilor si a contactelor prin intermediul Microsoft Exchange.
In ceea ce priveste luminile, sunt disponibile standard lumini de zi si faruri cu faza de intalnire/faza lunga ce includ tehnologie LED. Faruri LED adaptive cu distributie variabila a luminii si faza lunga BMW Selective Beam cu efect antiorbire, cu o raza de actiune de pana la 500 de metri, sunt disponibile optional.
Noul BMW Seria 5 foloseste un concept nou de acustica a interiorului, care include amortizare fonica in tapiteria acoperisului si geamul cu izolare acustica pentru parbriz.
Ajustarea electrica a scaunelor se face prin senzori touch-sensitive. Scaunul multifunctional optional, cu 20 de camere de aer, ofera opt programe de masaj.
Disponibil optional, sistemul de sonorizare surround Bowers & Wilkins Diamond, cu tweetere dom din diamant, ofera o calitate exceptionala a sunetului si putere de 1.400 W. BMW Seria 5 si BMW Seria 7 sunt singurele modele din lume care folosesc tehnologia Bowers & Wilkins Diamond.
Masina asigura integrare completa wireless a smartphone-urilor: incarcare prin inductie si functii BMW Apps wireless.
Variante de model disponibile odata cu lansarea pe piata, 11 februarie 2017:
- BMW 540i/BMW 540i xDrive: Motor pe benzina, cu sase cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 2.998 cmc. Putere: 250 kW/340 CP intre 5.500 si 6.500 rpm. Cuplu maxim: 450 Nm intre 1.380 si 5.200 rpm. Acceleratie (0-100 km/h): 5,1 s (4,8 s). Consum mediu mixt de combustibil: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km). Emisii CO2 mixte: 150 g/km (156 g/km).
- BMW 530d/BMW 530d xDrive: Motor diesel, cu sase cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 2.993 cmc. Putere: 195 kW/265 CP la 4.000 rpm. Cuplu maxim: 620 Nm intre 2.000 si 2.500 rpm. Acceleratie (0-100 km/h): 5,7 s (5,4 s). Consum mediu mixt de combustibil: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km). Emisii CO2 mixte: 118 g/km (125 g/km).
- BMW 530e iPerformance: Motor pe benzina, cu patru cilindri, si sistem de propulsie electrica BMW eDrive (hybrid plug-in), transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 1.998 cmc. Putere sistem: 185 kW/252 CP intre 4.460 si 6.500 rpm. Cuplu maxim sistem: 420 Nm intre 1.450 si 4.000 rpm. Acceleratie (0-100 km/h): 6,2 s. Autonomi electrica: 45 km. Consum mediu mixt de combustibil: 2,0 l/100 km. Emisii CO2 mixte: 46 g/km.
- BMW M550i xDrive: Motor pe benzina, cu opt cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 4.395 cmc. Putere: 340 kW/462 CP la 5.500 rpm. Cuplu maxim: 650 Nm de la 1.800 rpm. Acceleratie (0-100 km/h): 4,0 s. Consum mediu mixt: 8,9 l/100 km. Emisii CO2 mixte: 204 g/km.
- BMW 520d EfficientDynamics Edition: Motor diesel, cu patru cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 1.995 cmc. Putere: 140 kW/190 CP la 4.000 rpm. Cuplu maxim: 400 Nm de la 1.750 rpm. Acceleratie (0-100 km/h): 7,5 s. Consum mediu mixt de combustibil: 3,9 l/100 km. Emisii CO2 mixte: 102 g/km.
Variante de model disponibile din martie 2017:
- BMW 520d/BMW 520d xDrive: Motor diesel, cu patru cilindri, transmisie manuala cu sase trepte/Steptronic cu opt trepte (xDrive: transmisie Steptronic cu opt trepte). Capacitate: 1.995 cmc. Putere: 140 kW/190 CP la 4.000 rpm. Cuplu maxim: 400 Nm intre 1.750 si 2.500 rpm. Acceleratie (0-100 km/h): 7,7 s/7,6 s (7,6 s). Consum mediu mixt de combustibil: 4,1 l/100 km / 4,0 l/100 km (4,2 l/100 km). Emisii CO2 mixte: 108 g/km / 107 g/km (112 g/km).
- BMW 530i/BMW 530i xDrive: Motor pe benzina, cu patru cilindri, transmisie Steptronic cu opt trepte. Capacitate: 1.998 cmc. Putere: 185 kW/252 CP intre 5.200 si 6.500 rpm. Cuplu maxim: 350 Nm intre 1.450 si 4.800 rpm. Acceleratie (0-100 km/h): 6,2 s (6,0 s). Consum mediu mixt de combustibil: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km). Emisii CO2 mixte: 126 g/km (133 g/km).
*Datele privind consumul de combustibil si autonomia sunt provizorii si sunt calculate in conformitate cu ciclul de testare EU. Datele pot varia in functie de dimensiunea anvelopelor alese. Valorile pentru BMW xDrive sunt in paranteze.