Noul MINI Countryman a fost prezentat oficial, online, cel mai mare model al marcii premium britanice avand acum si o versiune hibrida reincarcabila la priza ce poate rula pur electric pana la 40 km. A doua generatie MINI Countryman are la baza o platforma noua – aceea din care deriva toate modelele BMW si MINI cu tractiune pe rotile din fata, platforma capabila sa suporte si tractiune integrala, denumita ALL4 in cazul MINI.
„Noul MINI Countryman este cel mai mare si mai versatil model din istoria de 57 de ani a marcii. Fiind o dezvoltare complet noua, automobilul reflecta acum evolutii considerabile in ceea ce priveste spatiul, functionalitatea, flerul atletic si caracteristicile premium. Noul MINI Countryman isi obtine statutul unic printre competitorii directi datorita designului expresiv puternic, caroseriei modelata eficient si in special agilitatii sale de neegalat. Cea mai recenta versiune a sistemului de tractiune integrala ALL4 asigura placerea condusului si dincolo de drumurile asfaltate. Mai mult, noul MINI Countryman este primul model al marcii care este disponibil si cu propulsie hybrid plug-in. In varianta MINI Cooper S E Countryman ALL4, automobilul are o autonomie de pana la 40 de kilometri atunci cand ruleaza in regim exclusiv electric”, a anuntat MINI.
Pe scurt despre noul MINI Countryman:
- Mai lung cu 20 de centimetri fata de predecesorul sau.
- Cinci locuri de sine statatoare, crestere evidenta a spatiului si a versatilitatii.
- Control electric al hayonului, precum si deschidere/inchidere touchless a acestuia.
- MINI Picnic Bench: suprafata rabatabila peste pragul de incarcare care functioneaza ca scaun confortabil in portbagaj si pentru uz general in aer liber.
- MINI Cooper S E Countryman ALL4: primul MINI din istorie cu propulsie hybrid plug-in.
- Generatie noua de motoare si transmisii, sistem de tractiune integrala ALL4 cu eficienta optimizata.
- In premiera, instrument central cu functie touchscreen.
- MINI Country Timer masoara placerea condusului pe un teren solicitant.
- Aplicatie MINI Connected ca asistent personal.
Noul MINI Countryman este mai lung cu 20 de centimetri in comparatie cu predecesorul sau si mai lat cu aproximativ trei centimetri. Ampatamentul modelului a fost extins cu 7,5 centimetri. Aceasta crestere are ca rezultat o extindere semnificativa a spatiului pentru cele cinci locuri de sine statatoare, precum si o marire clara a volumului de stocare si a versatilitatii in transportul bagajelor. Scaunele din spate pot fi deplasate longitudinal cu pana la 13 centimetri. Rabatarea spatarelor ofera divizare in raport 40:20:40. De asemenea, ofera unghi de inclinare variabil. Volumul portbagajului este de 450 de litri si poate fi extins, la nevoie, la un maximum de 1.309 litri. Aceasta reprezinta o crestere maxima de 220 de litri in comparatie cu modelul anterior.
Controlul electric al hayonului este disponibil optional. Astfel, in combinatie cu Confort Access, este posibila deschiderea si inchiderea touchless a hayonului. Pachetul optional de stocare cuprinde nu numai o podea variabila de incarcare, inele de ancorare si curele de prindere, ci si o insertie din otel inoxidabil in pragul de incarcare. O optiune unica este Picnic Bench – o suprafata flexibila care se deschide din portbagaj si ofera locuri pentru doua persoane.
Noul MINI Countryman va avea premiera mondiala la Salonul Auto de la Los Angeles, in 18 noiembrie 2016. Lansarea pe piata din Europa urmeaza in februarie 2017. Cu incepere din luna martie 2017, noul MINI Countryman va fi prezent si pe soselele din afara Europei.
Chiar si prin denumirea modelului, noua generatie MINI Countryman ramane ferm legata de traditiile marcii britanice. O varianta foarte versatila a clasicului Mini a purtat acelasi nume in anii ’60. Modele identice, Morris Mini Traveller si Austin Seven Countryman aveau un interior foarte versatil, iar versiunea cu panouri cu cadru din lemn – cunoscuta drept „Woody” – a atins un statut de cult de care continua sa se bucure si in prezent. De asemenea, cand a fost lansat in 2010, MINI Countryman a oferit si modalitati suplimentare de a te bucura de placerea condusului emblematica pentru marca. A fost primul MINI cu patru usi, un hayon mare, cinci locuri si tractiune integrala optionala. In lume s-au vandut peste 540.000 de unitati.
Selectia de culori pentru caroserie include variantele Island Blue metalizat si Chestnut, care acum sunt disponibile in premiera pentru un model MINI.
Numeroase elemente de design specifice pentru model, precum acoperisul in culori contrastante, stopurile verticale, grila hexagonala a radiatorului si farurile mari, au trecut printr-o etapa de dezvoltare evolutiva. Contururile semnalizatoarelor laterale, pozitionate pe aripi, se prezinta intr-o noua forma, de sageata. Sinele de pe plafon, din aluminiu satinat, sunt combinate cu blaturile argintii ale pragurilor laterale, astfel ca ofera o accentuare vizuala mai mare inaltimii automobilului. Liniile orizontale domina in partea din spate, in timp ce stopurile dispuse vertical ofera contrast.
Profilul farurilor se abate de al forma circulara specifica marcii. Conturul lor distinctiv si rotunjit, usor asimetric, se imbina cu grila radiatorului pentru a produce o imagine frontala inconfundabila. Luminile de parcare integrate in prizele de aer sunt utilizate standard ca lumini de zi. In combinatie cu farurile LED optionale, aceasta din urma este generata in premiera de o banda de lumina dispusa integral in jurul fiecarui far.
In interior, atat conducatorul, cat si pasagerul din fata, beneficiaza de extinderea spatiului la nivelul capului si a umerilor, in timp ce raza de ajustare a scaunelor a fost si ea extinsa. Reglajul electric a scaunelor conducatorului si pasagerului din fata este disponibil optional si include si o functie de memorare pe partea conducatorului. Montantii ingusti ai caroseriei si pozitia inalta a scaunelor asigura vizibilitatea optima in timpul manevrelor. In partea din spate a noului MINI Countryman ofera loc pentru trei pasageri. Deschiderile usilor spate au fost extinse in comparatie cu modelul precedent, permitand acum un acces mai convenabil. Pe langa latimea interiorului, spatiul pentru picioare este si el semnificativ mai generos.
Numeroasele facilitati de stocare contribuie si ele la functionalitatea optimizata a automobilului. Atat in fata, cat si in spate sunt doua buzunare in usi in care se pot depozita sticle de un litru. Consola centrala, care se extinde pana la panoul de instrumente, are un compartiment de depozitare integrat si doua suporturi de pahare in fata schimbatorului de viteze sau a selectorului. MINI Controller si comutatorul pentru frana electrica de parcare sunt si ele pozitionate pe consola centrala.
Cu o structura orizontala clara, linii extinse si suprafete generos dimensionate, cockpitul conceput distinctiv accentueaza caracterul solid al noului MINI Countryman. Profilul prizelor de aer este un ecou al orientarii pe verticala a elementelor de design exterior. Pe langa materialele de inalta calitate si finisare precisa, butoanele de control moderne si optimizate ergonomic contribuie la ambianta exclusiva a automobilului. Emblematicul instrument central este integrat in panoul de instrumente si este inconjurat de un inel LED care ofera o afisare luminoasa ca reactie la situatiile de condus, la fel ca ce-a de-a treia generatie de modele MINI. Aceasta facilitate face parte din pachetul MINI Excitement, care cuprinde si lumini LED ambientale si o proiectie a logo-ului MINI din oglinda retrovizoare de pe partea conducatorului cand usa acestuia este deschisa si inchisa.
Pentru lansarea pe piata vor fi disponibile doua motoare pe benzina si doua propulsoare diesel, fiecare echipat cu tehnologia MINI TwinPower Turbo:
- MINI Cooper Countryman: motor pe benzina, cu trei cilindri, capacitate: 1.499 cmc, putere: 100 kW/136 CP, cuplu maxim: 220 Nm.
- MINI Cooper S Countryman: motor pe benzina, cu patru cilindri, capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP, cuplu maxim: 280 Nm.
- MINI Cooper D Countryman: motor diesel, cu patru cilindri, capacitate: 1.995 cmc, putere: 110 kW/150 CP, cuplu maxim: 330 Nm.
- MINI Cooper SD Countryman: motor diesel, cu patru cilindri, capacitate: 1.995 cmc, putere: 140 kW/190 CP, cuplu maxim: 400 Nm.
De asemenea, gama va include si primul MINI cu propulsie hybrid plug-in din istoria marcii:
- MINI Cooper S E Countryman ALL4: motor pe benzina, cu trei cilindri, capacitate: 1.499 cmc, putere: 100 kW/136 CP, motor electric sincron, putere: 65 kW/88 CP, putere sistem: 165 kW/224 CP, cuplu sistem: 385 Nm.
Propulsia hybrid plug-in de la MINI Cooper S E Countryman ALL4 permite condus exclusiv electric la o viteza maxima de 125 km/h. Livrarea puterii motorului electric – initiata spontan, de durata si practic fara zgomot – ofera o perspectiva inovatoare si complet noua a sentimentului go-kart emblematic pentru MINI. Motorul electric de 65 kW/88 CP isi transfera puterea catre puntea spate prin intermediul unei transmisii cu un singur raport, in timp ce motorul pe benzina, cu trei cilindri, cu o putere de 100 kW/136 CP este conectat la o transmisie Steptronic cu sase trepte si propulseaza rotile fata. Aceasta combinatie produce o transmisie integrala electrificata care asigura, in orice moment, un echilibru optim intre placerea condusului si eficienta. Consumul de combustibil al MINI Cooper S E Countryman ALL4, calculat in ciclul de testare EU, este de 2,1 l/100 km, in timp ce emisiile CO2 sunt de 49 g/km. MINI Cooper S E Countryman ALL4 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,9 secunde.
Acumulatorul litiu-ion este amplasat chiar in fata motorului electric, sub scaunele spate. Este compus din cinci module, fiecare cuprinzand 16 celule de baterii, si, asemenea motorului electric, este produs la uzina din Dingolfing, centrul de competenta al BMW Group pentru tehnologie eDrive. Bateria de inalta tensiune are o capacitate de 7,6 kWh. La un panou (wallbox) cu o capacitate de incarcare de 3,6 kW, poate fi incarcata complet in doua ore si 15 minute. incarcarea la prizele casnice dureaza trei ore si 15 minute.
AUTO eDRIVE | Condus exclusiv electric pana la 80 km/h, motorul termic este activat suplimentar la viteze mai mari, in special cand se accelereaza brusc sau cand nivelul bateriei scade sub 7%. |
MAX eDRIVE | Condus exclusiv electric pana la 125 km/h, motorul termic este activat suplimentar la viteze mai mari sau la kickdown. |
SAVE BATTERY | Automobilul este propulsat de motorul termic, starea de incarcare a bateriei este mentinuta la minimum 90% sau este urcata la acest nivel de catre generatorul de pe puntea fata. |
In ceea ce priveste motorizarile conventionale, ca alternativa la transmisia manuala cu sase trepte, pentru noul MINI Cooper Countryman este disponibila o transmisie Steptronic cu sase trepte. Noile MINI Cooper S Countryman si MINI Cooper D Countryman pot fi comandate cu o transmisie Steptronic cu opt trepte, care este disponibila standard la MINI Cooper SD Countryman.
Cea mai noua generatie de motoare si transmisii ofera noului MINI Countryman o crestere evidenta a temperamentului, precum si o imbunatatire clara a valorilor de performanta. De exemplu, noul MINI Cooper S Countryman ALL4 cu transmisie Steptronic cu opt trepte sprinteaza in 7,2 secunde de la 0 la 100 km/h – este mai rapid cu 0,9 secunde fata de modelul precedent.
Sistemul de tractiune integrala ALL4 este disponibil optional pentru toate variantele de motoare. Sistemul consta intr-un diferential fata, o cutie de transfer conectata la axul cardanic si un ambreiaj multidisc pe puntea spate care asigura transferul de cuplu catre rotile spate. Controlul electronic al sistemului este interconectat cu sistemul Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilitatii), astfel ca detecteaza imediat orice necesitate de adaptare a distributiei puterii. In acest mod, ALL4 optimizeaza atat tractiunea, cat si stabilitatea in conditii meteorologice si de drum nefavorabile, asigurand totodata si agilitate imbunatatita la abordarea dinamica a virajelor.
Suspensia noului MINI Countryman combina principiul indelung testat al puntii fata cu suspensie cu brat transversal cu cea spate cu suspensie multibrat, cu un design care este optimizat pentru masa si rigiditate, precum si setare specifica modelului. Aceasta pune bazele unor proprietati de manevrabilitate precisa si unei agilitati maxime. In plus, exista o directie gestionata electromecanic cu functie Servotronic.
Jantele de 16 toli, din aliaj usor, sunt disponibile standard la noile MINI Cooper Countryman si MINI Cooper D Countryman, in timp ce restul variantelor de model sunt echipate cu jante de 17 toli, din aliaj usor. Programul de optionale include si alte jante din aliaj usor, cu dimensiuni de pana la 19 toli.
Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor) este disponibil optional pentru noul MINI Countryman. Doua programe pot fi activate pentru amortizoarele controlate electronic prin intermediul MINI Driving Modes (modurilor MINI de condus), de asemenea optionale. Un comutator rotativ, aflat la baza schimbatorului de viteze sau a levierului de selectie, permite conducatorului sa aleaga o setare conform unuia dintre cele trei moduri MID, SPORT si GREEN. De asemenea, acestea influenteaza acceleratia si nivelul de asistare al directiei, modul de functionare al dotarilor de confort actionate electric, acustica motorului si caracteristicile de schimbare ale transmisiei Steptronic, in functie de motor si echipare.
Echiparea standard a noului MINI Countryman include Radio MINI Boost cu afisare pe patru linii in instrumentul central si facilitate hands-free cu Bluetooth pentru telefonul mobil. Optiunile includ Radio MINI Visual Boost cu monitor color de 6,5 toli (16,51 cm), sistem de sonorizare harman / kardon, sistem de navigatie MINI si sistem de navigatie MINI Professional. Dotarile pachetului Wired, care include sistem de navigatie MINI Professional, cuprinde nu doar Touch Controller pe consola centrala, ci si monitor color de 8,8 toli (22,35 cm), cu un nou design grafic, in instrumentul central. Acesta din urma dispune de functie touchscreen pentru o operare intuitiva, mai ales atunci cand masina stationeaza.
In combinatie cu pachetul Wired si sistemul de navigatie MINI Professional este posibila utilizarea altei functii dezvoltata exclusiv pentru MINI Countryman, care acceseaza talentul multilateral al noului model intr-un mod deopotriva inovator si distractiv. MINI Country Timer inregistreaza toate calatoriile pe drumuri acoperite cu zapada, in panta, denivelate si nepavate. Imediat ce noul MINI Countryman ruleaza pe un teren solicitant, tipul si amploarea provocarii sunt depistate si afisate pe monitorul din instrumentul central prin intermediul graficii. Apoi conducatorul poate citi pe computerul de bord cat de mult si cat de intens a condus pe acel tip de suprafata. Situatia de condus este analizata pe baza datelor furnizate de unitatea de control a functiei Dynamic Stability Control. in acest mod este posibil sa se observe cat de repede si cat de persistent a reusit noul MINI Countryman sa depaseasca statutul de „Street Cruiser” si sa patrunda in categoria „Cliff Champ”.
Sistemele de asistare a conducatorului, standard si optionale, includ tehnologii precum avertizarea de coliziune cu functie de franare in oras (poate fi extinsa pentru a include sistemul Driving Assistant cu tempomat activ bazat pe camera video, avertizare la pietoni cu functie de franare initiala, asistent la fazei lungi si detectare a indicatoarelor rutiere).
In plus, Park Distance Control (sistem de senzori de parcare), camera pentru mers inapoi, Parking Assistant (sistem de parcare automata) si Head-Up Display sunt si ele disponibile optional.
Portofoliul de optionale include aer conditionat cu reglaj pe doua zone, acoperis panoramic din sticla si sistem de alarma ce include indicator de stare cu LED rosu in antena de pe plafon.
Un carlig de tractare, cu cap detasabil, este si el disponibil. in functie de tipul de motor, sarcina maxima autorizata a remorcii variaza intre 1.500 si 1.800 de kilograme.
Conectivitatea intra si ea intr-o noua dimensiune odata cu lansarea noului MINI Countryman. Acum, MINI Connected merge dincolo de functiile familiare ale infotainmentului din automobil si devine un asistent personal de mobilitate in cadrul conceptului general care ofera sustinere pentru planificarea mobilitatii individuale si in afara masinii. Bazat pe o platforma flexibila, Open Mobility Cloud, MINI Connected integreaza perfect automobilul in viata digitala a conducatorului MINI prin diverse sisteme precum Apple iPhone si Apple Watch, spune producatorul.
In centrul acestei conectivitati a noului MINI Countryman se afla MINI Connected, asistentul personal de mobilitate. Adresele si intalnirile salvate anterior de catre conducator in smartphone prin intermediul MINI Connected sunt transferate automat catre automobil si nu trebuie reintroduse in sistemul de navigatie. De asemenea, MINI Connected poate salva locurile vizitate in mod regulat ca destinatii favorite si detecteaza traseele parcurse frecvent, precum drumul zilnic dintre domiciliu si serviciu, astfel incat sa-l poata informa pe conducator in cazul unor intarzieri neasteptate in trafic.
O alta caracteristica din domeniul conectivitatii este MINI Find Mate. Aceasta face parte din pachetul Wired si consta din asa-numitele etichete cu functie de urmarire wireless care pot fi atasate de cele mai utilizate obiecte si articole de voiaj precum genti, valize, brelocuri si rucsacuri. MINI Find Mate poate sa urmareasca locatia oricarui obiect conectat la sistem pe care conducatorul vrea sa fie sigur ca nu il uita: urmarirea este realizata nu doar pe computerul de bord al MINI Countryman, ci si pe smartphone. In conditiile in care exista o conexiune Bluetooth cu eticheta, un semnal acustic poate fi activat in automobil sau pe smartphone pentru a ajuta localizarea obiectului. Daca eticheta este in afara razei de actiune Bluetooth, conducatorul poate fi ghidat spre locul in care a fost detectata ultima conexiune.