Toate automobilele Tesla Motors produse incepand de miercuri, 19 octombrie, sunt dotate cu echipamentele hardware necesare pentru ca masinile sa se conduca singure, a anuntat producatorul auto american. Surpriza este insa ca soferii acestor masini nu vor putea folosi acest hardware deocamdata. Mai mult, nu vor putea utiliza nici macar functiile de baza disponibile pe modelele Tesla anterioare, cum ar fi cruise controlul adaptiv, franarea automata, avertizare la impact iminent si prevenirea parasirii neintentionate a benzii.
Anuntul Tesla Motors vine la scurt timp dupa ce Germania a somat producatorul auto sa nu mai foloseasca termenul Autopilot pentru a promova tehnologia care permite automobilelor Tesla sa aiba un grad ridicat de autonomie, considerand ca denumirea creaza asteptari nejustificate.
De asemenea, anuntul Tesla Motors vine in anul in care un om din SUA si-a pierdut viata intr-un accident tragic, ca urmare a faptului ca Autopilot nu a detectat o remorca a unui camion si s-a izbit de aceasta fara sa franeze. Un alt sofer s-a rasturnat cu masina sa aflata in mod Autopilot, dupa ce sistemul a condus masina spre parapetul despartitor al sensurilor de circulatie. In Germania o alta masina Tesla s-a lovit de un autobuz in timp ce Autopilot controla automobilul. Tesla neaga acest ultim fapt.
Cu toate acestea, Tesla Motors continua sa forteze ideea de masini autonome, spunand ca acestea “vor juca un rol crucial in imbunatatirea sigurantei rutiere” si ca vor accelera tranzitia catre “un viitor mai sustenabil”. De asemenea, Tesla sustine ca autonomia autovehiculelor va permite “scaderea costurilor de transport pentru cei care detin o masina” si “vor asigura mobilitate accesibila pentru cei care nu au o masina”.
Si Model 3, cel mai accesibil automobil Tesla Motors, va fi echipat cu echipamentele hardware necesare condusului autonom.
“Suntem bucurosi sa anuntam ca, de astazi (19 octombrie – n.r.), toate masinile Tesla produse in fabrica noastra, inclusiv Model 3, vor avea hardware-ul necesar pentru a se conduce singure, cu un nivel al sigurantei semnificativ mai mare decat al soferilor umani. Opt camere vide surround asigura vizibilitate de 360 de grade in jurul masinii pana la o distanta de 250 de metri. 12 senzori ultrasonici actualizati completeaza aceste camere, putand detecta obiecte tari si moi pe o distanta aproape dubla fata de sistemul initial. Un radar frontal cu procesare avansata furnizeaza date aditionale despre mediul inconjurator, pe o frecventa redundanta, fiind capabil sa vada si prin ploaie, ceata, praf si chiar prin masina din fata”, explica Tesla, in anuntul oficial.
Dupa toata aceasta expunere, in finalul anuntului oficial, Tesla Motors spune ca “inainte ca facilitatile pe care le permite noul hardware, sistemele vor fi calibrate utilizand milioane de mile de condus in lumea reala” pentru a evita problemele de siguranta.
“Pana se va intampla acest lucru, noul harware Tesla nu va dispune temporar de anumite functii disponibile pe masinile Tesla cu hardware din prima generatie, inclusiv anumite dotari de siguranta standard cum ar fi franarea de urgenta, avertizarea in caz de coliziune iminenta, prevenirea parasirii neintentionate a benzii si cruise control adaptiv. Pe masura ce aceste functii sunt validate, le vom activa de la distanta, alaturi de un set nou de functii noi”, mentioneaza Tesla Motors.