Acasa BMW BMW confirma lansarea noului BMW Seria 5 la inceput de 2017. Productia va demara in acest an

BMW confirma lansarea noului BMW Seria 5 la inceput de 2017. Productia va demara in acest an

de Adrian Mitrea

Noul BMW Seria 5 in uzina Dingolfing (sursa - BMW Group)

A saptea generatie BMW Seria 5 va incepe sa fie produsa din acest an, in uzina BMW Dingolfing si la subcontractorul Magna Steyr, urmand ca lansarea pe piata sa aiba loc la inceputul anului 2017. Pentru noul model sunt folosite noi sisteme si procese de productie, cu accentul pus pe digitalizare, iar pentru utilizatori va fi posibil sa monitorizeze imprejurimile masinii direct pe telefonul mobil.

„Productia noului BMW Seria 5 Sedan va incepe inainte de finalul anului, pentru a fi pregatita pentru lansarea pe piata in prima parte a anului 2017. in pregatire pentru noul model, uzina din Dingolfing a fost supusa pe parcursul ultimelor luni unui amplu proces de renovare si constructie. Mai multe sute de milioane de euro au fost investite in masuri care au inclus un nou atelier de caroserii in partea de vest a uzinei si restructurarea instalatiei de trenuri de rulare in departamentul de asamblare a automobilelor”, a anuntat BMW.

Pe langa productia tuturor modelelor BMW Seria 7 si BMW Seria 6, uzina Dingolfing va continua sa produca toate variantele noului BMW Seria 5 si va reprezenta principala uzina pentru reteaua internationala de productie a BMW Seria 5. In premiera, unitati suplimentare ale noului BMW Seria 5 Sedan vor fi produse si la constructorul austriac sub contract Magna Steyr AG & Co KG, la uzina sa din Graz.

BMW Seria 5 Sedan este al doilea model BMW care va fi produs sub contract de constructorul austriac. Primul a fost BMW X3, care a fost produs de Magna Steyr intre 2003 si 2010. In prezent, Magna Steyr produce si modelele MINI Countryman si MINI Paceman pentru BMW Group.

Productia noului BMW Seria 5 Sedan va incepe la finalul acestui an, la uzina principala din Dingolfing, iar la Magna Steyr, in Graz, la inceputul anului 2017.

Uzina din Dingolfing este una dintre cele 31 de unitati de productie pe care BMW Group le are pe mapamond. In fiecare zi, aproximativ 1.600 de automobile BMW Seria 3, BMW Seria 4, BMW Seria 5, BMW Seria 6 si BMW Seria 7 parasesc linia de asamblare a uzinei auto. In 2015 uzina a produs un total de peste 360.000 de automobile, avand o forta de munca de aproximativ 17.500 de angajati, dintre care 800 ucenici.

Pe langa productia principala de automobile, componentele auto, precum scaune si piese presate, si cele pentru sasiu si tren de rulare sunt si ele produse la aceasta uzina. Datorita experientei sale in procesarea aluminiului si anii de experienta in productia transmisiilor alternative, uzina BMW din Dingolfing furnizeaza uzinei din Leipzig a companiei componentele principale pentru noile modele BMW i, precum baterii de inalta tensiune, transmisii electrice si structuri Drive, dar produce si acumulatori de inalta tensiune si motoare electrice pentru modelele de tip plug-in hybrid ale BMW Group.

De asemenea, uzina Dingolfing face caroserii brute pentru toate modelele Rolls-Royce.

In procesele de productie pentru noul BMW Seria 5 este utilizat un sistem cu celula optica de masurare. Datele masurate creeaza un automobil complet virtual.

„BMW Group este primul constructor auto care introduce un concept de sistem unic, cu celula optica de masurare complet automata, in uzina-pilot din Munchen. Bratele cu miscare libera ale robotilor utilizeaza senzorii pentru a crea o imagine tridimensionala a intregului automobil si genereaza un model de date 3D pe baza datelor captate, cu o acuratete de mai putin de 100 μm. Aceasta permite ca deviatiile abia vizibile sa fie identificate inca dintr-o faza incipienta”, spune producatorul auto.

Noul BMW Seria 5 in uzina Dingolfing (sursa - BMW Group)

Celula optica de masurare este implementata ca interfata intre faza de dezvoltare si productia de serie. Ea reprezinta o parte a strategiei de digitalizare a productiei BMW Group si sustine standardele de calitate inalta pentru productia automobilelor premium. Urmatoarea generatie a gamei BMW Seria 5 Sedan va fi prima care va beneficia de aceasta noua tehnologie.

Masuratorile individuale si colectarea datelor – procese de durata – nu mai sunt necesare. Astfel, producatorul auto economiseste timp si se imbunatateste calitatea la inceperea productiei de serie.

Un brat de robot, dispus pe sine montate pe fiecare axa longitudinala a celulei de masurare optica, se misca liber pe masura ce realizeaza o imagine tridimensionala a automobilului. Ocupand o suprafata relativ mica, acest aranjament permite ca doi roboti mici si flexibili sa fie utilizati in paralel intr-un interval optim de lucru. Prin comparatie cu procesele anterioare, in care robotii utilizau un singur senzor pentru a inregistra pe rand fiecare parte a automobilului, masuratorile necesita acum doar jumatate din timp si sunt finalizare in doar cateva zile.

Robotii sunt echipati cu doi senzori care inregistreaza puncte de referinta si apoi scaneaza suprafete individuale, fiecare de aproximativ 80 cm x 80 cm. Acestea sunt combinate pentru a forma o scanare a intregului automobil. Analizarea rapida a datelor dezvaluie orice deviatie, ceea ce permite specialistilor in integrare tehnica din Divizia Productie sa ia masurile adecvate din timp.

Scanarea tridimensionala a automobilului poate fi complet automata si realizata in afara orelor de varf sau noaptea, astfel incat celula de masurare sa poata fi utilizata la capacitate completa. Prin livrarea cu promptitudine a rezultatelor, ciclurile de actualizare sunt mai scurte sau nu mai sunt necesare. Datele masurate si rezultatele analizelor sunt disponibile online in cadrul retelei de productie si sunt puse la dispozitia uzinei responsabila cu productia de serie pentru a o ajuta in pregatiri.

Noul BMW Seria 5 in uzina Dingolfing (sursa - BMW Group)

Celula optica de masurare complet automata capata o importanta tot mai mare in cadrul BMW Group. Inca din 2015, la Munchen se utilizeaza cu succes aceasta tehnologie in procesul de realizare a uneltelor pentru masurarea completa a componentelor individuale din tabla, precum si pentru inspectia uneltelor.

In prezent BMW Group exploreaza utilizarea masurarii optice automate la uzinele sale de automobile.

Dintre detaliile dezvaluite despre noul BMW Seria 5 se numara si faptul ca masina va putea fi echipata cu functia Remote 3D View, din aplicatia BMW Connected, care va afisa in timp real o imagine cu ce se intampla in jurul masinii.

Lasa un comentariu