Acasa Ford Ford spune ca sosele de centura pentru Bals si Slatina ar imbunatati timpii de transport cu 3 ore. Reabilitarea cailor feroviare ar economisi 15 ore

Ford spune ca sosele de centura pentru Bals si Slatina ar imbunatati timpii de transport cu 3 ore. Reabilitarea cailor feroviare ar economisi 15 ore

de Adrian Mitrea

Fabrica de motoare Ford Craiova (sursa - Ford)

Centuri ocolitoare pentru orasele Bals si Slatina ar imbunatati timpii de transport catre si de la uzina Ford din Craiova cu circa 3 ore, iar reabilitarea cailor ferate ar duce la economisirea a 15 ore, arata studii interne ale Ford, prezentate joi, 15 septembrie, in cadrul unei mese rotunde tinuta in incinta Ford Craiova, la care participa atat reprezentanti ai companiei, cat si oficiali guvernamentali si conducerea ACAROM (Asociatia Constructorilor Auto din Romania) – entitatea ce reprezinta interesele industriei constructoare de autovehicule in ansamblu.

Prin aceasta masa rotunda Ford intensifica activitatile de lobby pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, mai ales in contextul in care vrea sa faca noi investitii in Craiova (200 milioane euro) si sa produca, alaturi de B-MAX si modelul EcoSport, din toamna anului 2017.

„Confom studiilor interne Ford, imbunatatirea transportului rutier prin constructia de sosele de centura in Bals si Slatina ar reduce timpul de transport cu 3 ore, in timp ce imbunatatirea retelei feroviare ar duce la economisirea a 15 ore. Este important de stiut ca viteza medie pe tronsonul feroviar Duisburg-Curtici este de 50 km/h pe o distanta de 1.560 de km, in timp ce viteza medie pe tronsonul Nadlac-Craiova este de 13 km/h pe o distanta de numai 450 km”, spune Ford.

La masa rotunda de la Craiova participa vicepremierul Costin Borc, ministrul Transporturilor, Sorin Buse, ministrul Finantelor, Anca Dragu, ambasadorul SUA la Bucuresti, Hans Klemm, conducerea Ford si Constantin Stroe, presedinte al ACAROM.

Obiectivul acestei mese rotunde este de a identifica solutii pentru provocarile generate de infrastructura de transport deficitara din zona de sud a tarii printr-un dialog constructiv intre industrie si autoritati.

Industria auto din Romania ofera peste 200.000 de locuri de munca si genereaza o cifra de afaceri de circa 20 miliarde euro, arata statisticile ACAROM. Aproximativ 40% din aceasta forta de munca activeaza in zona de sud a tarii, iar imbunatatirea infrastructurii rutiere si feroviare ar putea atrage si mai multi investitori in regiune.

„Din punctul de vedere ACAROM avem mari asteptari privitor la validarea de catre Guvern a Master Planului de Transport pentru a avea garantia ca atat puterea actuala cat si cea care se va instala dupa alegeri, vor lucra pe acest important capitol fara a mai schimba ceva”, a declarat Constantin Stroe, presedintele ACAROM. Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), este de 20 de ani asociatia reprezentativa pentru sectorul auto romanesc, reunind peste 150 de companii din domeniu cu activitati in industria auto romaneasca.

Ford cere din nou dezvoltarea infrastructurii. John Oldham, presedintele Ford Romania si directorul uzinei din Craiova a declarat: „Infrastructura si logistica sunt doua teme majore pentru activitatea Ford la Craiova si am subliniat acest aspect inca de la inceputul acestui an, cand am anuntat noi investitii la uzina noastra din Romania. Este esential sa mentinem un dialog cat mai constructiv cu autoritatile romane, dar si cu ceilalti jucatori din industrie, pentru a gasi solutii in rezolvarea acestor provocari”.

De aceeasi parere sunt si reprezentantii Guvernului, insa dincolo de vointa declarata, in practica lucrurile se misca extrem de greu in domeniul dezvoltarii infrastructurii de transport din tara, indiferent de guvernare.

„Pentru a putea atrage mai multi investitori este necesara inclusiv imbunatatirea infrastructurii rutiere si feroviare. In dezvoltarea regiunii Sud-Est Oltenia, Ford are o contributie importanta, atat prin cei peste 2.600 de salariati care lucreaza in cadrul companiei, cat si prin reteaua de furnizori de componente auto formata in jurul intreprinderii. Localizarea acesteia in Romania a contribuit la cresterea competitivitatii furnizorilor locali, dar si la atragerea de noi furnizori straini care s-au integrat in lantul de productie al Ford. De asemenea, trebuie remarcat aportul pe care compania il are asupra balantei comerciale a Romaniei, productia Ford fiind orientata aproape 100% catre export”, a spus vicepremierul Costin Borc, la masa rotunda.

Potrivit datelor Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, 90% din intrarile de transport marfa din tara noastra se fac prin intermediul soselelor, insa numai 64 km de autostrazi au fost deschise traficului in Romania in 2015, insumand astfel un total de 711 km de autostrada. Aceasta reprezinta o crestere cu 9,4% fata de anul precedent, dar chiar si asa, austostrazile reprezinta doar 4,2% din drumurile nationale din Romania.

„Ne dorim sa fim cat mai competitivi, astfel ca o retea de autostrazi este vitala pentru Craiova, iar obtinerea unui termen limita pentru acest proiect este absolut necesara pentru operatiunile noastre din Romania. Ford are un angajament foarte puternic fata de Craiova si fata de Romania si acest lucru este sustinut prin investitia noastra de peste un miliard de euro”, a spus John Oldham.

De la preluarea uzinei de la Craiova in 2008 si pana in prezent, Ford a investit in Romania peste un miliard de euro pentru a sustine operatiunile sale de productie de vehicule si motoare. Ford are aproximativ 2.600 de angajati la uzina sa din Craiova si produce in prezent monovolumul de mici dimensiuni B-MAX, dar si motorul 1.0 EcoBoost.

In prezent Ford lucreaza in Romania cu o retea de 40 de furnizori de componente, iar 8 dintre acestia isi desfasoara activitatea pe platforma uzinei din Craiova.

Lasa un comentariu