Opel Ampera-e, masina 100% electrica pe care Opel o va lansa pe piata in al doilea trimestru al anului 2017, are o autonomie de peste 400 km, conform standardelor de masurare NEDC, a anuntat producatorul auto german. Opel indrazneste chiar sa arata cum sta Ampera-e fata de rivalii directi.
Dintre cifrele interesante, Opel mai dezvaluie ca Ampera-e atinge 50 km/h cu start de pe loc in 3,2 secunde, iar portbagajul este generos: 381 litri. Este cu 11 litri mai mare decat al Astra (370 litri) si cu 96 litri mai mare decat al Corsa (285 litri).
Cu autonomia sa de peste 400 km in regim de testare NEDC, Opel Ampera-e va putea parcurge chiar si in cele mai grele conditii peste 300 km cu un plin de baterie, spune Opel.
Curios este ca o versiune Vauxhall, cu volan pe partea dreapta, nu a fost inca dezvoltata si nici nu a fost confirmata oficial.
Producatorii auto, cel putin in Europa, se feresc sa comunice despre competitori, mai ales in scris, si se rezuma la referinte verbale in cercuri restranse, in discutiile cu jurnalistii. Ei bine, de data aceasta Opel vorbeste chiar in comunicatul de presa ca Ampera-e are o autonomie cu cel putin 25% mai mare decat BMW i3 echipat cu baterie de capacitate mare.
Opel Ampera-e are 4,17 metri lungime si pachetul de baterii este amplasat in podea, fiind format din 288 de celule litiu-ion dezvoltate de LG Chem. Capacitatea totala este 60 kWh – asadar o baterie de mare capacitate, aproape dubla fata de a lui BMW i3 la care Opel face referire des in comunicatul de presa. Merita retinut, totusi, ca BMW i3 este o masina premium, oferita la un pret comparabil cu al electricelor de volum ca Nissan Leaf si Opel Ampera-e (model al carui pret asteptat va fi in jur de 40.000 euro).
citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Paris 2016
Ampera-e are un motor electric de 150 kW/204 CP ce dezvolta un cuplu maxim de 360 Nm. Viteza maxima este limitata la 150 km/h.
Interesant este ca Opel Ampera-e poate fi condusa cu o singura pedala, cea de acceleratie, deoarece masina franeaza la eliberarea acceleratiei si recupereaza energie. Soferul va putea alege intre mai multe moduri de condus: Drive, Low, Regen on Demand. Modul Drive permite o frana de motor ceva mai redusa, astfel ca este necesara si actionarea pedalei de frana in cele mai multe situatii din trafic. In modurile Low si Regen on Demand frana de motor este puternica, astfel ca necesitatea apasarii pedalei de frana aproape ca dispare, cu exceptia situatiilor de urgenta.
Acelasi sistem de tip “One Pedal Driving” este utilizat si de BMW i3 si de Renault Kangoo Z.E.
Opel Ampera-e va avea premiera mondiala in fata publicului larg la Salonul Auto de la Paris (1-16 octombrie). Ampera-e are corespondent in SUA modelul Chevrolet Bolt.