Cea mai mare rechemare in service din istoria automobilului, generata de problemele de calitate pe care le au airbag-urile furnizate de compania japoneza Takata, atinge noi culmi: se pare ca Takata a prezentat celui mai mare client al sau, Honda, rezultate trunchiate extrase din testele realizate pentru airbag-uri – rapoarte mai scurte din care au disparut rezultatele care nu dau bine.
In scandalul airbag-urilor Takata, care include aproximativ 100 de milioane de airbag-uri la nivel mondial, se pare ca furnizorul japonez a trunchiat in mod repetat rapoartele testarilor, releva un audit cerut de Honda, scrie Automotive News. Editarea selectiva a rapoartelor au pus pe masa Honda niste informatii care dau mai bine decat situatia din realitate.
Inginerii Takata au scos din rapoarte rezultate care se refereau la performantele variabile ale capselor pirotehnice din airbag-uri.
Aceasta este si problema cu airbag-urile Takata, care, din cauza unui grad de umiditate mai ridicat al capselor pirotehnice, pot exploda/declansa mai puternic decat ar fi normal, aruncand shije spre oamenii aflati in masina.
Sunt asociate zece decese din cauza airbag-urilor Takata. Estimarile de pana acum arata ca ar fi afectate 50 de milioane de masini si 100 de milioane de airbag-uri.
Printre marcile auto care au montat pe masini airbag-uri Takata cu probleme se numara Honda, Toyota, Nissan si Mazda.
Takata s-a infiintat in 1933 si doua decenii a produs sfori utilizate la parasute, trecand apoi la productia de centuri de siguranta. In anii ’80 familia Takada a decis sa intre puternic in productia de airbag-uri, data fiind traditia in textile a companiei care acum are 40.000 de angajati si fabrici inclusiv in Romania.