Volkswagen sustine ca legislatia este diferita in Europa fata de SUA, iar un nivel al compensatiilor in Europa similar cu cel oferit americanilor ar fi prea impovarator pentru grupul auto german, a spus Matthias Mueller, directorul general executiv (CEO) al companiei. El a vorbit la Bruxelles cu Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru industrie, si i-a explicat situatia.
„Avem o situatie diferita aici (in Europa)”, a spus Mueller, citat de Welt am Sonntag. Sistemele legislative sunt diferite si restrictiile privind emisiile poluante sunt de asemenea diferite, fapt ce determina modificari mai mare pentru masinile rechemate in service in SUA, dar si compensatii diferite pentru clienti.
In total este vorba despre un program de compensatii in valoare de 15 miliarde dolari in SUA.
„Nu trebuie sa fii matematician sa-ti dea seama ca un nivel al compensatiilor stabilit arbitrar la cote foarte inalte ar coplesi Volkswagen”, a spus Mueller, adaugand ca Volkswagen Group este acum pregatit financiar pentru a rechema in service masinile si pentru a despagubi proprietarii.
Volkswagen Group este dispusa la rascumpararea a 475.000 de vehicule diesel, iar clientii vor fi primi contravalorea estimata a vehiculului din septembrie 2015 (cand a izbucnit scandalul), plus compensatii medii de 5.000 dolari, cu un maxim ce poate atinge 10.000 dolari. Cei care au vandut vehiculul vor primi junatate din contravaloarea estimata. Detalii pe subiectul compensatiilor din SUA poti citi AICI.