Limuzina premium BMW Seria 7 primeste o noua motorizare turbo diesel varf de gama care consta intr-un propulsor de 3 litri, cu sase cilindri in linie, supraalimentat cu patru turbine, care dezvolta 294 kW/400 Cai Putere (CP) la 4.400 rotatii pe minut (rpm) si un cuplu maxim de 760 Newton-metru (Nm). Indicativul pentru aceasta motorizare este BMW 750d xDrive si BMW 750Ld xDrive (versiunea cu ampatament marit) – asadar, acest motor vine doar asociat unui sistem de tractiune integrala xDrive.
Acesta este primul diesel de serie cu patu turbine si are cel mai bun raport putere/cilindree si cuplu din lume.
BMW spune ca limuzina Seria 7 consuma in medie 5,7-5,9 litri de motorina pentru 100 km parcursi si emite intre 149-154 g CO2/km (valori diferite in functie de dimensiunea rotilor).
Sprintul pana la 100 km/h se face in 4,6 secunde pentru versiunea cu ampatament normal si 4,7 secunde pentru versiunea lunga.
Tehnologia BMW TwinPower Turbo include turbocompresie in mai multe etape, cu patru turbocompresoare si injectie directa common-rail, care in ultima actualizare genereaza o putere maxima de peste 2.500 bar. Acestea arhitectura si alte elemente tehnologice permit imbunatatiri semnificative ale livrarii puterii, puterii de tractiune si eficientei actualului motor. O mare parte din creditul pentru aceasta latura si mai dinamica se datoreaza noii forme de turbocompresie in mai multe etape, care acum reuneste patru turbocompresoare in locul celor trei de pana acum. Acestea permit ca presiunea de supraalimentare sa fie marita mult mai repede la turatii scazute si astfel sa se obtina reactii foarte rapide ale acceleratiei inca de la ralanti.
Concret, motorul ofera un cuplu de peste 450 Nm de la doar 1.000 rpm, in timp ce nivelul maxim de 760 Nm este disponibil intre 2.000 si 3.000 rpm. BMW 750d xDrive si BMW 750Ld xDrive au viteza maxima limitata electronic la 250 km/h. Performantele obtinute reprezinta un nou record al raportului putere/cilindree si cuplu/clindree pentru un motor diesel de serie.
In general, cele doua turbocompresoare de presiune joasa si unul dintre cele doua turbocompresoare de inalta presiune functioneaza permanent. Doar la accelerari bruste de la ralanti cele doua turbocompresoare de joasa presiune vor fi evitate prin intermediul unui sistem de control al clapetei de evacuare. Aceasta permite ca presiunea de supraalimentare sa fie crescuta si mai rapid, asigurand un raspuns prompt. Cel de-al doilea turbocompresor de inalta presiune intra in actiune la o turatie de aproximativ 2.500 rpm.
O alta particularitate care nu este prezenta la actualul motor este recircularea gazelor de esapament pentru etapa de joasa presiune a sistemul de supraalimentare, precum si etapa de inalta presiune. Aceasta inseamna cresteri ale eficientei turbocompresoarelor si astfel a motorului ca ansamblu. In acest fel sunt reduse si nivelurile emisiilor de oxizi de azot sub sarcini mari. Pentru imbunatatirea eficientei, motorul utilizeaza un sistem indirect de racire a aerului de supraalimentare, cu capacitate mai mare decat cea folosita de actualul motor, precum si racire suplimentara a placii din spatele compresorului pentru turbocompresoarele de joasa presiune. Cheia pentru aceasta din urma este un circuit de temperatura joasa separat – independent de sistemul de racire a motorului – care include regulatoare termice si o pompa de racire cu gestiune electrica.
Tehnologia de tratament al evacuarii utilizata la BMW 750d xDrive si BMW 750Ld xDrive include nu doar un filtru de particule diesel si convertor catalitic de stocare a oxizilor de azot (NOX), care sunt pozitionate intr-o carcasa comuna aproape de motor, ci si un sistem SCR (reducere catalitica selectiva) cu injectie AdBlue. Acesta combinatie garanteaza cel mai bun control al emisiilor de NOX.