Un patent Honda inregistrat in Japonia dezvaluie ceea ce ar putea fi noua gama de propulsoare ale marcii asiatice – o gama atat de noua si de neconventionala incat in cadrul aceluiasi motor exista cilindri cu capacitati diferite, scrie AutoGuide.com.
Daca luam un exemplu clasic, un motor de 2 litri cu patru cilindri, putem observa ca fiecare cilindru are o capacitate cilindrica de 500 centimetri cubi (cc). Cele mai multe motoare construite urmand aceasta filosofie sunt scalabile, iar unul dintre cei mai cunoscuti producatori auto care face acest lucru este BMW. Inginerii marcii germane considera ca cilindreea ideala pentru un cilindru este 500 cc.
Ei bine, Honda a inregistrat in Japonia un patent din care reiese ca motoarele pot avea cilindri de capacitati diferite.
La ce ar ajuta acest lucru? Probabil este un pas mai avansat in cadrul tehnologiei prin care unii cilindri sunt dezactivati. Tehnologia este in principal cunoscuta la Grupul Volkswagen prin denumirea ACT – Active Cylinder Deactivation.
Prin ideea Honda, spre exemplu, o masina poate avea un motor de 1.5 litri, cu patru cilindri, dintre care doi de 500 cc si doi de 250 cc. Astfel, masina poate utiliza, in functie de cerintele soferului, cilindri care consuma mai putin carburant si poate sa-i utilizeze pe toti atunci cand e nevoie de putere maxima.
In principiu tehnologia prin care cilindri sunt dezactivati implica taierea alimentarii pentru 2 cilindri (la motoare cu 4 cilindri) sau 4 cilindri (la motoarele cu 8 cilindri), astfel ca va fi consumata o cantitate mai mica de combustibil in sarcina mica sau medie.