Acasa Mazda Cel mai slab motor de 2 litri pe benzina in actiune: test de viteza cu Mazda3 SKYACTIV-G 120 Takumi

Cel mai slab motor de 2 litri pe benzina in actiune: test de viteza cu Mazda3 SKYACTIV-G 120 Takumi

de Adrian Mitrea

Mazda3 (sursa - Mazda)

Mazda merge contra curentului “downsizing” si are in gama chiar motoare de 2 litri pe benzina care dezvolta 120 CP, putere pe care o pot dezvolta majoritatea motoarelor simple (natural aspirate) de 1,6 litri. In spatele celui mai slab motor de 2 litri pe benzina de pe piata exista insa si o logica, plus performante bune in exploatare, dincolo de ce scrie pe hartie.

Motorizarea cu indicativ SKYACTIV-G 120 sau pe scurt G120 de la Mazda reprezinta un motor pe benzina de 2 litri (1.998 cmc) ce dezvolta 120 CP, oferit ca motorizare intermediara pentru Mazda3. Exista si un propulsor de 1,5 litri de 100 CP in oferta Mazda, precum si un SKYACTIV-G 165 – adica versiunea de 165 CP a motorului de 2 litri.

Alegerea Mazda de a oferi un motor mare de putere mica este inedita, cel putin in clasa compacta din care face parte Mazda3, clasa in care Ford Focus vine cu 125 CP dintr-un motor de 1 litru.

Gratie noilor tehnologii de reducere a greutatii si crestere a eficientei masinilor, motorul SKYACTIV-G 120 este propus de Mazda pentru a pastra simplitatea masinilor de alta si performante demne de anii 2016: pe Mazda3 motorul de 2 litri asigura elasticitate si cuplu crescut de la turatii scazute si poate depasi 100 km/h in treapta a doua de viteza.

Specificatiile detaliate si configuratia masinii din imagini, editia speciala Mazda3 Takumi, pot fi consultate AICI.

Mazda3 concureaza pe piata cu modele precum Ford Focus, Volkswagen Golf, Opel Astra si Renault Megane.

4 comentarii

Stefan (theFox) 15 mai 2018 - 11:28

Mazda G120 si Mazda G165 au acelasi motor de 2 litri sub capota doar ca G120 este limitat electronic. Dupa scoaterea limitarii de pe G120 masina ajunge la aceeasi putere cu G165.

Reply
bancher 12 iunie 2018 - 10:24

nu e limitat electronic. Pur si simple este alt soft…ma rog, poti sa ii spui si limitare electronica, dar ea inseamna altceva (se foloseste la limitarea vitezei maxime).
Practic Mazda are 3 motoare de 2 litri pe benzina G120, G145 si si G165. Ele sunt la fel, dar difera softul. daca gasesti vreun tuner sa duca G120 la 165 CP, te-ai scos.
Eu am fost la testdrive cu Mazda3 G120 si m-a dezamagia: tremura schimbatorul de viteze si masina e lesinata in oras.

Reply
Adrian Mitrea 12 iunie 2018 - 22:57

Nu e leșinat deloc, ai tu așteptări prea mari de la o mașină compactă de 120 CP benzină.
Orice altă mașină de 120 CP se simte așa, poate chiar mai leșinată. Vorbim de mașini pe benzină, fără turbo, capacități cilindrice între 1,6 litri (KIA, Hyundai) și până la 2 litri (Mazda). Mai avea în trecut Opel 1.8 litri pe Astra, tot la fel de leșinat era. Mă rog, eu nu le consider leșinate, pur și simplu așa merg aceste mașini cu acest tip de motoare.

Reply
ttt 20 august 2018 - 12:26

Asa am crezut si eu ca e lesinat si m am enervat apoi m am uitat cum se conduce motorul asta .Treapata 1 pana la 50 a doua pana la 100 dc vrei mers sportiv si scoate 9 secunde daca ii scoti controlul tractiunii .Daca ii dai 1,2,3..e lenta si vine cumva in nas dc fortezi E o cutie mai ciudata Poti sa mergi cu a 5a in oras fara probleme merge de la 40 la 150 a 5a …Daca treci rapin prin viteze trebuie sa mergi la consum ori dc vrei sportivitate ii dai talpa de jos

Reply

Lasa un comentariu