Masina electrica BMW i3 primeste o baterie mai mare ce asigura masinii o autonomie cu aproximativ 50% mai mare, a anuntat producatorul auto german. Acest lucru inseamna ca BMW i3 poate avea o autonomie de pana la 300 km in conditii ideale si de minimum 200 km intr-o utilizare mai intensiva si cu multi consumatori.
BMW i3 (94 Ah) are o baterie litiu-ion cu o capacitate de 33 kWh (fata de 22 kWh pentru BMW i3 60 Ah), ceea ce duce autonomia teoretica a masinii pana la 300 km, fata de 190 km cat era pana in prezent.
Performantele dinamice ale modelui i3 raman neschimbate: 0-100 km/h in 7,2 secunde, gratie unui motor electric de 125 kW/170 CP si 250 Nm.
Cresterea autonomiei a fost posibila prin trecerea de la baterii de 60 Ah la unele de 94 Ah, fapt posibil prin optimizarea celulelor in interiorul modulelor care compun pachetul de baterii. De aceste imbunatatiri s-au ocupat specialistii BMW impreuna cu cei de la Samsung SDI care furnizeaza bateriile. Acum exista mai mult electrolit si material activ. Din capacitatea totala a bateriei, 33 kWh, circa 29 kWh pot fi folositi, iar la versiunea anteriora erau utilizabili 19 kWh din cei 22 kWh disponibili.
Prin diverse optimizari ale softului, bateriilor si motorului electric consumul mediu de energie declarat a scazut de la 12,9 kWh/100 km la 12,6 kWh/100 km pentru BMW i3.
Pentru clientii care au cumparat deja un BMW i3 60 Ah exista posibilitatea de trece la pachetul de baterii superior, contra-cost, iar bateriile vechi vor fi utilizate la sursele stationare de curent electric.
Schimbarea bateriei cu una mai performanta este de asemenea disponibila si pentru versiunea cu extensor de autonomie a modelului i3 (cu motor pe benzina de 650 cmc, doi cilindri).
Pe strada modelele BMW i3 care au din fabrica bateriile de 94 Ah vor fi usor de recunoscut prin culoarea albastra speciala (Protonic Blue) rezervata pana in prezent exclusiv modelului BMW i8. Evident, si celelalte culori raman disponibile.
BMW vrea sa vanda circa 30 de unitati i3 si i8 in acest an in Romania.