A cincea generatie Opel Astra porneste de la 15.600 euro cu TVA in Romania (12.580 euro fara TVA) pentru versiunea cu motorizare de 1,4 litri si 100 CP, in timp ce varianta de motorizare de 1 litru si 105 CP adauga 1.200 euro la pretul cu TVA (967 euro fara TVA), potrivit unui anunt al Opel Romania. Noul Opel Astra are premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt (17-27 septembrie), iar lansarea pe piata, inclusiv in Romania, este simultana cu salonul auto, comenzile putand fi deja preluate. Masina concureaza pe piata cu modele ca Volkswagen Golf, Ford Focus si Renault Megane.
Din lista cu preturi si dotati a noului Opel Astra se remarca pachetul cu scaun pentru sofer cu masaj, reglabil electric in 16 moduri, cu functie de memorare a pozitiei, sistem de incalzire si ventilatie. Aceasta optiune costa 2.300 euro cu TVA (1.854 euro fara TVA).
Sistemul de infotainment IntelliLink cu ecran de 7 inch si tehnologie Apple CarPlay si Android Auto este standard pe echiparea Enjoy sau costa 450 euro cu TVA pentru versiunea de echipare Selection (362 euro).
O alta echipare de top a noului Opel Astra, farurile integrale cu LED matrice (IntelliLux LED Matrix), costa 1.100 euro cu TVA (887 euro fara TVA) atunci cand sunt achizitionate individual, nu parte a unui pachet de tehnologii mai amplu (cand pretul scade simtitor).
Noul Opel Astra are premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt, iar inainte de acesta, la finalul lunii august, a avut loc un eveniment de prezentare in avanpremiera a masinii la Bucuresti.
Cea mai importanta veste pe care o aduce noua generatie este ca masa autovehicului a fost redusa cu pana la 200 kg. Printre noutati se mai remarca sistemul multimedia (IntelliLink R 4.0) compatibil cu Apple CarPlay si Android Auto, farurile integrale cu LED matrice (IntelliLux LED), precum si scaunele cu ventilatie si functie de masaj. Noul Opel Astra este primul Opel cu sistemul OnStar si pune accentul pe eficienta, conectivitate si design.
Sub capota fiecarui nou Opel Astra va putea fi gasit un membru al portofoliului complet nou de motoare. Puterile variaza de la 70 kW/95 CP la 147 kW/200 CP.
Motorizari
Motorul 1.6 CDTI, cu o gama larga de puteri care incep de la 70 kW/95 CP, acopera oferta diesel, in timp ce 1.0 ECOTEC Turbo cu injectie directa (77 kW/105 CP) este motorul pe benzina de la nivelul de baza. Punctul culminant din portofoliul de motorizari al Astra este noul 1.4 ECOTEC Turbo, cu injectie directa, o unitate cu patru cilindri din aceeasi familie ca si motorul mai mic. Propulsorul de 1,4 litri este realizat complet din aluminiu si debuteza cu o versiune de putere de 107 kW/145 CP. Acesta impresioneaza prin raspunsul dinamic si performanta superioara, in timp ce realizeaza reducerea consumului de combustibil. Motorul livreaza un cuplu maxim de pana la 250 Nm foarte devreme. Cuplul maxim este disponibil intre 1.800 si 4.000 rpm. In baza constructiei sale, noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injectie directa adauga mai putina greutate masinii. Doar blocul motor din aluminiu cantareste cu zece kilograme mai putin decat blocul de otel forjat al actualului turbo de 1,4 litri.
„Trei valori sunt decisive pentru noul Astra – eficienta, inovatie si performanta dinamica”, a declarat Karl-Thomas Neumann, director general (CEO) al Opel Group.
Dimensiuni mai reduse, confort sporit
Noul Opel Astra nu doar pare mai mic, ci chiar este mai mic, noteaza Opel. Cu o lungime totala de 4,37 metri, noul model este cu aproape cinci centimetri mai scurt decat predecesorul sau. De asemenea, cu o inaltime de 1,46 metri, este cu 2,6 centimetri mai scund. Evident, dimensiunile au un impact asupra aerodinamicii si eficientei, noul Astra avand un coeficient aerodinamic de sub 0.30.
Ampatamentul a fost redus si el cu doi centimetri, dar valoarea spatiului interior a crescut. In combinatie cu scaunele nou proiectate, pasagerii din spate se pot bucura de o suplimentare de 35 de milimetri la picioare. In plus, distanta dintre scaunele din fata si spate a fost crescuta – aceasta imbunatateste confortul la drum si senzatia de spatiu.
In functie de model si de nivelul de echipare, noul Opel Astra va fi cu pana la 200 kg (dar cel putin cu 120 kg) mai usor decat predecesorul sau. Arhitectura complet noua a vehicului joaca un rol major in reducerea greutatii. Fiecare componenta are un design compact si materiale usoare. Doar greutatea caroseriei a fost redusa cu 20%, de la 357 kg la 280 kg. Masuri suplimentare, legate de sasiu, au dus la inca 50 kg reduse.
Scaunele ergonomice testate si certificate AGR (campania pentru un spate sanatos) sunt, de asemenea, disponibile pe noul model, la fel ca si pe generatia care va iesi din productie. Aceste scaune continua traditia Opel in scaune ergonomice, iar acum vin cu caracteristici suplimentare de confort. Noul Opel Astra va oferi scaun pentru sofer reglabil pe 18 directii. Acesta are functie de masaj, ventilatie si posibilitatea de a ajusta latimea. Si pasagerii din spate au motive sa se astepte la mai mult confort decat inainte: cele doua scaune spate exterioare au posibilitate de incalzire (disponibila optional).
OnStar, Apple CarPlay si Android Auto
Noul Opel Astra este primul nou model Opel care va fi disponibil cu asistenul personal de conectivitate si servicii Opel OnStar inca de la lansare. Opel OnStar va fi introdus in Europa incepand cu august 2015, initial pe un numar de 13 piete.
In plus, noua generatie a sistemului de infotainment IntelliLink va debuta pe Astra. Cum acesta este compatibil cu Android Auto si Apple CarPlay, va facilita integrarea universului smartphone in masina – o premiera in segmentulul din care face parte Astra.
Fiecare sistem construieste pe caracteristicile pe care utilizatorii de smartphone-uri le folosesc cel mai mult. Android Auto este construit in jurul Google Maps, Google Now si abilitatea de a vorbi la Google, precum si pe ecosistemul de aplicatii in dezvoltare, care include WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify. O lista completa de aplicatii suportate sunt disponibile la Android.com/auto.
Apple a CarPlay ia caracteristicile iPhone pe care soferii si-ar dori sa le acceseze in timp ce conduc si le pune pe ecranul din vehicul intr-o maniera inteligenta, simpla. Aceasta permite soferilor sa efecteze apeluri, sa trimita si sa primeasca mesaje si sa asculte muzica, totul direct prin touchscreen sau prin voce, via Siri. Apple CarPlay permite aplicatii care includ telefon, mesaje, harti, muzica si aplicatii compatibile ale unor terte parti. O lista completa a acestor aplicatii poate fi gasita la Apple.com/ios/carplay. Functiile pot fi controlate prin intermediul ecranului tactil de pana la opt inci situat la inaltime pe consola centrala, prin telecomanda de pe volan (controlul volumului) sau prin comanda vocala.
IntelliLux LED
Sistemul de iluminare IntelliLux LED este o noutate absoluta si un element major de siguranta in noul Astra. Sistemul, patentat de Opel, cu matrice de lumini LED de generatie urmatoare, permite condusul cu faza lunga fara orbire si va fi disponibil in clasa compacta pentru prima data pe Astra.
Format din 16 segmente de LED-uri – opt pe fiecare parte a vehiculului – noul sistem de matrice cu LED-uri adapteaza in mod automat si constant lungimea si distributia fasciculului luminos la orice situatie de trafic. In acest proces, sistemul functioneaza alaturi de camera frontala Opel Eye.
Imediat ce vehiculul iese din mediul urban, faza lunga este activata automat si ramane asa. La viteze de 80 km/h, soferii detecteaza obiectele de pe marginea drumului cu pana la 30-40 m mai devreme decat cu iluminarea conventionala cu halogen sau xenon in faza scurta. Acest lucru le acorda in jur de 1,5 m in plus pentru a reactiona.
Nici orbirea ceilalti participanti la trafic nu este o problema. Cand camera detecteaza surse de lumina de la traficul din sens opus sau din spate, LED-urile individuale din zona in cauza sunt dezactivate, taind pur si simplu lumina din jurul respectivelor vehicule. Restul drumului si imprejurimile sale raman puternic iluminate. Cu acest grad de precizie si de adaptare, sistemul ridica tehnologia de iluminare la nivelul urmator.
Sistemul nu doar ilumineaza imprejurimile mai puternic decat sistemele de iluminat conventionale, dar are si o viata mult mai lunga de functionare decat farurile cu lampi cu halogen sau xenon. Un alt avantaj este faptul ca miscarile mecanice nu mai sunt necesare in far – segmentele LED individuale se activeaza sau dezactiveaza in functie de situatie, ceea ce contribuie, de asemenea, la durabilitate.
Opel Astra si originile sale din 1936
Povestea de succes a Opel in clasa compacta incepe cu modelul Kadett, in 1936, si va fi continuata de noul Astra, a unsprezecea generatie de masini compacte Opel si a cincea generatie a numelui de model Astra. Pana in prezent, 24 de milioane de masini din clasa compacta, Kadett si Astra, au iesit de pe portile fabricilor.