Acasa Audi Prima impresie: Audi Q7

Prima impresie: Audi Q7

de Adrian Mitrea

Test drive cu Audi Q7 in Elvetia (sursa - Audi)

Audi A7 a ajuns la a doua generatie si se vede de la o posta ca au trecut zece ani de cand generatia anterioara a fost lansata, iar Audi a invatat sa faca masini din aceasa categorie mult mai bine. Noul Q7 indeplineste toate standardele pentru a fi numit „nou” in adevaratul sens al cuvantului, iar pasul facut inainte, la toate capitolele, este urias!

Cel mai important lucru este ca masina este cu 325 kg mai usoara decat generatia anterioara, iar trenul de rulare a castigat foarte mult in confort si rafinament.

De asemenea, o miscare foarte interesanta din partea Audi este faptul ca masina poate fi echipata cu directie integrala activa – deci vireaza si rotile din spate. La viteze mai mici (<50 km/h) e vorba de o virare contrara rotilor din fata, iar la viteze superioare (>80 km/h) rotile din spate vireaza in acelasi sens cu cele din fata. Aceasta se traduce, in ambele cazuri, intr-o dinamica imbunatatita a masinii. Q7 este primul SUV din segmentul sau care vine echipat cu asa ceva.

Recunosc ca aveam asteptari destul de scazute sau moderate referitoare la aceasta masina cand am venit la Verbier sa o conduc pentru prima oara, insa de cum am urcat la volan fiecare dintre prejudecati sau fiecare asteptare a fost demontata punct cu punct.

Calitatea trenului de rulare si confortul suspensiei depasesc orice asteptare. Zgomotele si vibratiile de orice fel din masina, fie ca vin de la motor sau de la suspensie/roti/anvelope, sunt foarte reduse. Aproape ca nu e nicio diferenta intre rulatul cu 80 km/h si rulatul cu 140 km/h, din punctul de vedere al acusticii.

Un mare plus mi se pare si sistemul de directie de la noul Q7. Prin traditie, Audi nu are chiar directii de referinta in segmentul in care concureaza. Nu sunt intotdeauna peste BMW sau peste Porsche, insa aceasta directie de la noul Q7 comunica foarte bine cu rotile si simti tot timpul ca ai un control foarte bun asupra masinii. Miscarile din volan nu se simt absolut deloc artificiale, cum ma asteptam intr-o oarecare masura.

De mare spectacol mi se pare sistemul multimedia si de navigatie (MMI), cu Google Maps, pe care poti sa vezi harta cam asa cum o poti vedea pe calculator, pe desktop, cu formele de relief, cu imagini preluate din satelit. Astfel vezi pe harta indicatii foarte, foarte precise despre locul in care te afli si e mult mai usor sa folosesti navigatia si sa o intelegi, sa o interpretezi.

Mi se mai pare interesanta si tehnologia care te avertizeaza daca vin din spate masini sau biciclisti, cand ai parcat si vrei sa deschizi usa. Semnale luminoase din oglinda si iliminarea ambientala te fac atent la pericolul iminent.

De asemenea, sistemul de asistenta pentru remorca utilizeaza un senzor inteligent montat pe carlig astfel incat sa executi manevrele mai usor. Tu trebuie sa controlezi doar acceleratia, frana si directia pe care vrei sa o imprimi remorcii, prin butonul rotativ de pe consola. De miscarile din volan se ocupa calculatorul, iar parcarile cu remorca devin mult mai simple!

Un alt sistem interesant este cel de franare automata in cazul in care virezi la stanga, peste axul drumului, iar din sens opus vin masini. Q7 te impiedica „sa sari” in fata traficului de pe contrasens.

Dintre lucrurile care ar fi putut sa fie mai bune la Q7 m-as referi aici la designul exterior. In fotografii pare un break ceva mai mare si usor inaltat. Pare mai degraba un Audi A8 allroad, sa zicem, ca design. Adevarat, cand vezi masina in realitate si esti langa ea nu se vede mult diferita fata de vechiul model ca proportii, ca gabarit, insa iti creaza aceasta impresie ciudata in fotografii si in imagini video cum ca ar fi mai degraba un allroad, nu un Q7 – cel mai mare SUV al Audi.

Pe langa considerentele discutabile legate de design ar mai fi de criticat si cutia de viteze automata cu 8 trepte. Este o transmisie relativ noua pentru Audi si reuseste sa se comporte excelent in 95% dintre situatii, insa sunt anumite momente in care se simte ca i-ar mai fi trebuit un plus de rafinament. Acele momente sunt, de exemplu, cand mergi pe drum de munte si treci din treptele a II-a catre a III-a: transmisia e usor indecisa si smuceste putin la schimbare de treapta. La fel si la manevrele de parcare, cand comuti din Drive in Reverse: uneori se simte o usoara smucitura a transmisiei, care nu e chiar naturala. Acestea sunt situatiile in care, sa zicem, ai putea sa fii „deranjat” de cutia de viteze.

Noul Audi Q7 porneste de la 65.814 euro cu TVA (3.0 TDI 200 kW/272 CP) in Romania si este deja disponibil la dealerii din tara. Pe sfarsit de 2015 vor veni si versiuni mai accesibile ale modelului, adica motorizarea de baza (3.0 TDI 160 kW/218 CP). Audi Q7 cu aceasta motorizare de baza reuseste sa fie mai economic decat BMW X5 xDrive25d, care are aceeasi putere, dar motor cu un litru mai mic (2 litri biturbo).

Mai mult decat atat, in 2016 vor fi lansate si versiuni hibride (e-tron).

AICI poti vedea specificatii detaliate ale noului Q7 3.0 TDI 160 kW/218 CP, iar mai jos un clip cu performantele acestei variante de baza.

Daca sunt si alte lucruri pe care ati vrea sa le stiti despre noul Audi Q7, scrieti-mi la comentarii si va raspund fiecaruia in parte.

Test drive cu Audi Q7 in Elvetia (sursa - Audi)Audi Q7 (sursa - Audi)

2 comentarii

David 7 iunie 2021 - 21:19

Buna seara , sunt interesat de Achiziția unui audi Q7 2018 care este diferența dintre faruri led sau Matrix ?

Reply
Adrian Mitrea 8 iunie 2021 - 13:48

Salut!
Farurile LED simple nu au posibilitatea de a stige selectiv câte un LED sau câte un grup de LED-uri, automat, pentru a preveni orbirea altor participanți la trafic, atunci când faza lungă este activată.
La LED simplu ai fază lungă și fază scurtă, doar că în loc de halogen sau xenon ai LED.
Tehnologia LED matrice permite stingerea selectivă a LED-urilor (atenție: doar când faza lungă este activată) pentru ca fascilului lumininos să se muleze pe celelalte mașini și să lumineze pe lângă ele, fără a orbi.

Reply

Lasa un comentariu