Grupul Volkswagen a incercat timp de doi ani sa ascunda vulnerabilitati de securitate antifurt ale masinilor sale, fie ca e vorba despre marca Volkswagen in sine, Audi, Bentley sau Porsche. Este vorba despre imobilizatorul electronic al motorului – componenta de siguranta care da dureri de cap si altor marci: BMW, Land Rover, Fiat, Ferrari si Maserati, scrie Bloomberg. Volkswagen ar fi insa singurii care au incercat sa ascunda problema, noteaza publicatia.
Cazurile in care hackerii pun stapanire pe masini precum Tesla Model S si Jeep Cherokee sunt deja de mare notorietate pe internet, iar stirile pe aceasta tema nu contenesc sa apara.
Vulnerabilitatea imobilizatoarelor motor afecteaza sistemele RFID (identificare prin frecventa radio), iar hotii de masini experimentati pot “sparge” acest filtru de securitate in 60 de secunde.
Problema a fost depistata in 2012 de cercetatorii Roel Verdult si Baris Ege de la Universitatea Radbound din Olanda si de Flavio Garcia de la Universitatea din Birmingham.
Ei au redactat o scrisoare in care explica modul in care protocoalele de criptare si autentificare utilizate de transmitatorul Megamos Crypto pot fi atacate de hackeri. Acest transmitator Megamos este unul dintre cele mai raspandite dispozitive de acest fel din lume. Altele mai sunt DST si KeeLoq.
Volkswagen a reusit sa blocheze in instanta, in Marea Britanie, publicarea dezvaluirilor oamenilor de stiinta, argumentand ca masinile sale vor reprezenta dintr-o data o tinta si ar afecta clientii.
Acum, insa descoperirile cercetarilor sunt prezentate in cadrul conferintei USENIX in Washington, D.C., SUA.
Ramane de vazut cum va fi rezolvata aceasta problema de securitate in perioada urmatoare. Cel mai probabil se prefigureaza un recall de mare amploare, dar si probleme serioase pentru ce inseamna securitatea antifurt pentru masinile de maine.