Volkswagen prezinta la Salonul Auto de la Paris a saptea generatie a limuzinei Passat, disponibila la vanzare in Romania incepand cu primele luni ale anului 2011. Masina preia designul general al modelelor Golf si Polo, inclusiv la interior, insa vine cu o tehnologie inovatoare ce deschide portbagajul automat, printr-o miscare a piciorului sub bara de protectie din spate.
Noul Passat a fost prezentat de Volkswagen miercuri seara, 29 septembrie 2010, in avanpremiera Salonului Auto de la Paris.
fotografii oficiale / fotografii de la avanpremiera
Noul Volkswagen Passat va putea fi comandat in total cu zece motorizari, cu puteri cuprinse intre 105 si 300 Cai Putere (CP).
Primul Passat a fost lansat in 1973 si de atunci au fost vandute in lume peste 15 milioane de masini ce poarta acest nume.
Pe langa deschiderea portbagajului printr-un gest, noi tehnologii disponibile pe noul Passat sunt:
- cruise control (tempomat) adaptiv (denumit pe scurt ACC), care pastreaza distanta in raport cu masina din fata, franand si accelerand automat in functie de cerintele traficului
- sistem de detectare a oboselii soferului, care monitorizeaza ochii acestuia si il avertizeaza si sfatuieste sa ia o pauza atunci cand intra intr-o stare de somnolente. Acest sistem este in premiera pus de Volkswagen pe aceasta categorie de masina
- sistem de franare ce actioneaza independent si automat la viteze mai mici de 30 km/h, in caz ca soferul nu reactioneaza la iminenta unui impact
- faruri cu reglare automata in functie de trafic (Dynamic Light Assist), ce trimit mai multa lumina in zona de interes pentru sofer atunci cand e posibil. Tot prin acest sistem, faza lunga este dezactiva la intalnirea unor masini pe acelasi sens de mers sau pe contrasens
- diferential blocabil electronic (XDS) pentru manevrabilitate sporita
- sistem de avertizare a soferului la parasirea neintentionata (fara semnalizare) a benzii de circulatie (exista si pe vechea generatie)
- avertizor LED in oglinzile laterale atunci cand in unghiurile moarte se afla un alt autovehicul
- sistem de monitorizare a presiunii in pneuri cu afisarea acesteia pe computerul de bord
- camera video ce monitorizeaza semnele de circulatie si afiseaza soferului in bord limita de viteza de pe tronsonul de drum pe care se afla
corespondenta de la la Paris