Noua generatie a limuzinei-coupe cu patru usi Mercedes-Benz CLS poate fi deja comandata in Romania, avand un pret de pornire de 66.092 euro, inclusiv TVA de 24%, primele livrari catre clienti urmand sa fie realizate cel tarziu in februarie 2011, potrivit importatorului.
Noul CLS poate fi comandat in Romania cu o motorizare diesel, V6, de 265 Cai Putere (350 CDI BlueEFFICIENCY) si cu una pe benzina, tot V6, de 306 Cai Putere (350 BlueEFFICIENCY). Prima motorizare are un pret de pornire de 66.092 euro, inclusiv TVA, iar cea de-a doua pleaca de la 67.332 euro, inclusiv TVA.
Ambele propulsoare disponibile sunt asociate standard unei cutii de viteze automate cu sapte trepte.
click aici pentru galeria foto
Desi coupe inseamna masina sedan (in trei volume) cu doua usi, termenul de coupe cu patru usi a fost acceptat si ideea a fost dusa mai departe si de marci mai accesibile, cum ar fi Volkswagen, prin modelul Passat CC.
Noul CLS va fi prezentat publicului larg, in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie.
Prima generatie, introdusa pe piata in 2005, si-a gasit peste 170.000 de clienti pana in prezent, iar noul automobil trebuie sa continue acest succes.
Proportiile specifice CLS raman: capota lunga, geamurile laterale inguste si fara rame. Partea frontala a masinii este asemanatoare cu cea a modelului sport Mercedes-Benz SLS AMG. Din punct de vedere vizual, grila radiatorului nu este integrata in capota, lucru care evidentiaza proportiile generoase ale compartimentului pentru motor.
Grila este dominata de steaua centrala (sigla Mercedes-Benz), care subliniaza asemanarea automobilului cu celelalte masini tip coup ale marcii si marcheaza identitatea de brand. Orificiile de admisie prelungite si grilele negre contribuie, de asemenea, la aspectul atletic al automobilului.
O alta trasatura distinctiva sunt farurile cu tehnologie LED, primele din lume care ofera toate functiile dinamice de iluminare prin intermediul tehnologiei LED. Pe interior, farurile sunt divizate in trei straturi in forma de sageata, de sus in jos. Stratul superior contine un indicator LED sub care se afla o lumina laterala puternica pentru faza scurta. Lumina laterala poate fi observata atunci cand faza scurta este activata, creand astfel un design nocturn inedit.
Nivelul inferior al farurilor gazduieste faza lunga si functiile pentru vizibilitatea pe timp de noapte. Un total de 71 de LED-uri ofera, pe langa o aparenta interesanta, o vizibilitate notabil imbunatatita a drumului, comparativ cu alte tipuri de faruri de pe alte masini Mercedes-Benz si ale concurentei.
Stopurile dispun de asemenea de tehnologie LED.
Interiorul noului CLS se distinge printr-un design modern care combina eleganta cu detaliile inovatoare, spune Mercedes-Benz. Unul dintre aspectele interesante este efectul de spatiu al habitaclului: o linie inalta care porneste de la usa soferului spre panoul de control pana la usa pasagerului din dreapta. In acelasi timp, linia laterala a usilor, inclinata in jos, continua linia dinamica din exterior.
A doua generatie Mercedes-Benz CLS stabileste noi standarde de echipare a interioarelor marcii, oferind o ampla gama de optiuni de personalizare: cinci culori pentru interior, cinci tipuri de design si trei categorii de piele sunt disponibile clientilor.
Pielea de pe scaune este cusuta manual, printr-un proces care dureaza cateva ore, dupa care sunt montate si capitonate cu spuma. Inainte de acest proces, pielea este incalzita pentru micsorare, astfel incat sa isi pastreze forma in cazul expunerii repetate la lumina soarelui.
Aceasta piele semi-anilina folosita de Mercedes-Benz in noul CLS este de 1,6 mm si indeplineste cele mai inalte standarde atat vizual, cat si tactil. Protejata doar de o pigmentatie usoara, structura naturala a porilor ramane intacta, iar pielea isi pastreaza delicatetea si caldura, spune constructorul auto.
Tot pentru interior, sunt disponibile trei tipuri exclusiviste de lemn: lemn lucios de alun, lemn lucios de frasin negru si lemn de plop cu finisaj satinat de culoare maro deschis. Lemnul este montat in jurul contururilor printr-un finisaj manual, iar tinuta lemnului a fost potrivita conform fibrei, parte a unui proces elaborat de selectie, pentru a crea o impresie generala armonioasa.
Interiorului i se poate conferi un aspect si mai progresist prin adaugarea unor elemente din fibra de carbon finisate cu lac special folosit pentru piane. Pana la sapte straturi de lac sunt aplicate si slefuite pentru a obtine efectul de „lac de pian”.