Editia 2009-2010 a Trofeului Andros s-a incheiat, iar prima masina Dacia care a participat in acest campionat, Duster, a terminat sezonul pe locul al doilea, fiind pilotata de cvadruplul campion mondial in Formula 1, Alain Prost.
El a fost devansat insa de Jean-Philippe Dayraut (pe Skoda Fabia). La sfarsit de sezon, podiumul a fost incheiat de Olivier Panis (tot cu o Skoda Fabia).
Click aici pentru galeria foto
Dacia a participat pe circuitele pe gheata din cadrul Trofeului Andros, editia 2009-2010, la categoria Silhouette. (…) Regulamentul concursului nu permite echiparea vehiculelor din competitie cu elemente de tehnologie foarte sofisticate sau costisitoare. Astfel, conform regulamentului de concurs, care impune utilizarea un anumit tip de sasiu, de cutii de viteze si de pneuri, concurentii au apelat la solutii simple si ingenioase.
Duster din Trofeul Andros a fost pregatit de Renault Technologies
Caroseria vehiculului de competitie Dacia Duster a fost adaptata exigentelor concursului. Suprafetele vitrate mari si pozitia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o buna vizibilitate frontala si laterala.
Sub caroseria din fibra de sticla a Dacia Duster de competitie se afla un sasiu tubular si un motor V6 de 3 litri, cu 24 de supape, al Aliantei Renault-Nissan. Afisand o putere de 350 Cai Putere la 7.500 rotatii pe minut, motorul ofera un cuplu de 360 Newton-metri la 5.500 rotatii pe minut. Cutia de viteze cu sase trepte permite o schimbare precisa si rapida a rapoartelor, chiar si in timpul virajelor pe gheata.
Amplasarea motorului in partea posterioara a masinii are drept scop repartizarea optima a masei regulamentare de 950 kg. Un centru de greutate localizat cat mai jos confera stabilitate maxima si un comportament mai eficient.
Vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu suspensii cu doua brate triunghiulare si amortizoare ce au cursa lunga, care ii permit sa abordeze terenurile dificile.
Vehiculul este echipat cu diferential cu alunecare limitata, indispensabil pentru conducerea in conditii extreme. Acest dispozitiv, care se regaseste si pe alte modele de competitie sau de serie concepute de Renault Sport Technologies, mentine eficienta vehiculului indiferent de gradul de aderenta la sol, de stilul de pilotaj sau de tipul de curba abordat.
In plus, vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu un sistem cu patru roti directoare, pentru un control complet al traiectoriei. Acest sistem este mecanic, actionat printr-un mecanism conectat la directia fata, care poate fi ajustat rapid in functie de configuratia circuitului.
Fisa tehnica completa a masinii poate fi accesata aici.