Acasa Ford Ford Otosan Craiova: pleacă Jo, vine Müjdat

Ford Otosan Craiova: pleacă Jo, vine Müjdat

de Adrian Mitrea

Ford Otosan Craiova trece printr-o schimbare majoră, dar previzibilă, începând cu 1 Mai 2023, reiese dintr-un anunț al companiei auto. Noul președinte Ford Otosan Craiova va fi Müjdat Tiryaki. El a avut funcția de director Ford Otosan Craiova din August 2022 încoace, în timp ce Josephine (Jo) Payne a fost președinte și a pregătit această tranziție. Ea pleacă în cadrul Ford Otosan, fiind numită director general adjunct în cadrul companiei mixte turco-americană.

„În noul său rol, Müjdat Tiryaki va fi responsabil de supervizarea operațiunilor de producție vehicule și motoare, precum și a altor funcțiuni de suport. În calitate de președinte, el va conduce echipa din Craiova în menținerea rolului său cheie în călătoria Ford Otosan către era electrificării, în contextul lansărilor următoare de vehicule electrice, respectiv modelele E-Transit Courier, E-Tourneo Courier și Puma”, se arată într-un comunicat al Ford Otosan.

Müjdat Tiryaki, noul-vechi lider din Craiova

Müjdat Tiryaki s-a alăturat Ford Otosan ca inginer industrial în anul 2000 și a avut diferite roluri de conducere legate de producția Ford Transit. Ulterior a fost numit manager în secția de caroserii de la fabrica din Craiova. El a lucrat în Craiova între 2010-2012. Ulterior a avut diverse roluri de conducere în secția de caroserii a fabricii din Gölcük (Turcia).

Așadar, Müjdat Tiryaki este familiarizat cu activitatea uzinei auto din Craiova încă de acum zece ani.

Înainte de fi numit director al fabricii din Craiova (în August 2022), Müjdat Tiryaki a fost șeful fabricii din Gölcük, Turcia. Acolo s-a ocupat de proiecte de creștere a capacității de producție și de lansarea E-Transit. Sub comanda lui, fabrica Ford Otosan din Gölcük a fost certificată Advanced Fourth Industrial (4IR) Lighthouse. Apoi uzina s-a alăturat companiilor care fac parte din inițiativa WEF (World Economic Forum) Fourth Industrial Revolution.

Müjdat Tiryaki a absolvit Middle East Technical University, secția inginerie industrială. El a obținut un master în științe de la Universitatea Kocaeli.

Josephine Payne avansează în Turcia

Odată cu această schimbare, Josephine Payne avansează în Turcia, ca director general adjunct al Ford Otosan.

Cunoscută sub numele Jo de cei apropiați, Josephine Payne a fost prima și singura femeie – până acum – de la conducerea Ford Craiova.

Ca urmare a acestei avansări a lui Jo în Turcia, mai sunt și alte schimbări. Practic ea merge pe un post ocupat anterior de David Joseph Cuthbert Johnston.

El a fost numit la conducerea unei activități relativ noi și extrem de importante. Va conduce divizia de baterii și parteneriate din cadrul Ford Otosan, tot începând cu 1 Mai 2023.

Practic data de 1 Mai 2023 reprezintă momentul în care se reașează anumite poziții cheie în cadrul Ford Otosan.

Ford Otosan a preluat uzina Ford din Craiova începând cu al treilea trimestru din 2022. Concret, Ford of Europe a făcut un transfer de proprietate al uzinei din România către Ford Otosan. Tranzacția este de 575 + 140 milioane Euro. Fiindcă tranzacția a avut loc în interiorul unui grup de afaceri în care Ford este puternic implicat, operațiunea este numită „transfer de proprietate”, nu „vânzare” efectivă.

Ford Otosan este un joint venture dintre Ford Motor Company (41%) și Koç Holding A.Ş. (41%), restul de 18% dintre acțiuni fiind tranzacționabile pe piața liberă.



5 comentarii

Tudor Dorin 14 aprilie 2023 - 23:46

Ford este in faliment în Europa și degeaba maschează acest lucru .

Reply
Adrian Mitrea 15 aprilie 2023 - 11:15

Și propunerea ta care este? Vrei să preiei tu conducerea companiei și să o duci spre succes?
Ca orice business, are perioade mai bune și perioade mai proaste. În realitate Ford a început să fie tot mai profitabil în Europa, iar investițiile majore pentru noi modele vor asigura un viitor mai solid companiei în Europea și nu numai. Citește https://www.autocar.co.uk/car-news/business-finance-and-corporate/ford-bounces-back-2020-loss-despite-reduced-volumes-2021

Reply
Octavian 15 aprilie 2023 - 12:32

De ce comentezi intr o chestiune pe care nu o cunosti? Fabrica din Craiova este foarte profitabila de cand a inceput fabricarea modelului Ecosport iar de câțiva ani de cand produce Puma este lider de vânzări pe segmentul respectiv în Europa. Iar pe Ford Europa , Kuga este lider de vânzări pe categoria plug in hybrid.

Reply
Mesina Razvan 15 aprilie 2023 - 09:24

Aștept din noiembrie 2022 un Ford Puma ST line și nici până azi nu a fost fabricat!!! Ce pot sa mai comentez… Folosesc un Ford fiesta 2016. Impecabil. Luat din Germania in 2021

Reply
Adrian Mitrea 15 aprilie 2023 - 11:17

Din păcate, criza semiconductorilor și alte probleme (în general logistice) duc la timpi de așteptare mari. Standardul, când totul merge șnur, este de 90 de zile de așteptare pentru o comandă personalizată (adică NU o mașină din stoc). Acum sunt vremuri atipice care împing timpul de așteptare uneori și la mai mult de un an de zile. Nu este ceva specific Ford. Sunt probleme la toate mărcile.

Reply

Lasa un comentariu