Noul Ford Transit Courier, care va fi produs exclusiv în România, în uzina Ford Otosan Craiova, a fost dezvăluit oficial. Încă sunt multe necunoscute legate de acest vehicul comercial ușor, însă ce e clar ține de faptul că modelul este acum mai mare decât generația precedentă și poate acomoda doi europaleți în spațiul cargo. Sarcina utilă minimă este de peste 700 kg.
Ford Transit Courier va intra în fabricația de serie în a doua parte a anului 2023, cu motorizări pe combustie, iar aproape un an mai târziu, în a doua parte a lui 2024, va începe să fie produsă și versiunea cu motorizare electrică.
Așadar, motorizările noului Ford Transit Courier sunt:
- 1.0 benzină (Transit Courier)
- 1.5 diesel (Transit Courier)
- 100 kW electric (E-Transit Courier)
Oficialii Ford Otosan au confirmat și o versiune de pasageri, numită Ford Tourneo Courier, despre care vor fi disponibile mai multe informații din 15 Mai 2023 încolo.
Transit Courier, electric pentru prima dată
„E-Transit Courier este următorul pas al programului global de peste 50 miliarde de dolari prezentat de Ford cu scopul de a conduce revoluția electrificării. Compania își electrifică emblematica familie de vehicule comerciale Transit, iar E-Transit Courier se alătură modelelor mai mari din portofoliul Ford Pro, respectiv E-Transit și E-Transit Custom”, a anunțat compania auto.
Potrivit Ford, pentru a-i crește productivitatea, E-Transit Courier a fost complet reproiectat în jurul unei suprafețe de marfă mai mari. Oferă cu 25% mai mult volum de încărcare față de modelul anterior, inclusiv sarcină utilă crescută. Spațiul cargo poate acomoda doi europaleți.
Sistemul de propulsie complet electric al E-Transit Courier a fost proiectat pentru a oferi clienților o experiență de condus fără compromisuri, incluzând un motor de 100 kW (136 CP) și posibilitatea de conducere cu o singură pedală (One-Pedal). Detaliile complete ale performanței și autonomiei vor fi confirmate la o dată ulterioară.
Ford Pro se așteaptă ca E-Transit Courier să fie popular printre clienții care încarcă în locațiile proprii. Puterea de încărcare în regim AC este de 11 kW. O încărcare de la 10 la 100% necesită 5,7 ore. Încărcarea poate fi programată, pentru a profita de energie mai ieftină peste noapte, folosind ecranul tactil din vehicul.
11 kW AC & 100 kW DC
E-Transit Courier oferă o putere de încărcare rapidă de până la 100 kW. Sistemul este capabil să adauge 87 km de autonomie în 10 minute și să se încarce de la 10 la 80% în mai puțin de 35 de minute. E-Transit Courier vine, de asemenea, cu un an de acces gratuit la rețeaua de încărcare Blue Oval, care urmează să includă la nivel european 500.000 de puncte publice de încărcare până în 2024, potrivit producătorului.
Sistemul Plug and Charge le permite proprietarilor E-Transit Courier să conecteze pur și simplu mașina la stațiile de încărcare din rețeaua Blue Oval și să plece, conexiunea, autentificarea și plata fiind automate. Încărcarea începe automat și un rezumat al facturii este trimis proprietarului la terminarea încărcării. Pentru a oferi date cât mai reale, sistemul de tip cloud, denumit Intelligent Range, cumulează numeroase informații pentru a calcula o autonomie cât mai reală.
Chiar dacă Ford n-a comunicat capacitatea bateriei, dat fiind timpul de încărcare pare să fie vorba despre circa 60 kWh (net).
Digiboard
Zona de ecrane de la interior, denumită Digiboard, este compusă dintr-un instrumentar de bord digital, plus un ecran tactil central de 8 inch la modelele pe combustie, respectiv de 12 inch la modelul electric.
Tableta multimedia a Ford este SYNC 4. Așadar, sistemul pentru multimedia a ajuns la generația a patra.
Fiecare E-Transit Courier dispune standard de un modem încorporat. Acesta permite conectivitate permanentă cu ecosistemul Ford Pro. De asemenea, sunt posibile actualizări software wireless. Ele sunt menite să facă produsul mai bun în timp, fără a necesita o vizită la dealer.
Estimările Ford Pro Service arată costuri pentru întreținerea neprogramată cu cel puțin 35% mai reduse la electric (față de diesel). Noul Ford Transit Courier nu va avea și motorizări hibride.
Încuietori suplimentare, din fabrică
Pentru a îmbunătăți securitatea, Ford Pro a colaborat cu experți în securitatea vehiculelor. Astfel, au rezultat pachete de încuietori secundare, montate din fabrică.
Gama de caroserii include modele de furgon și furgon dublă cabină. Echipările sunt variate și includ versiuni Limited și Active (cu specificații ridicate).
Toate modelele vor fi construite la Craiova, România, de către Ford Otosan.
Ford Otosan este cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa. Producția anuală estimată va depăși 900.000 de unități până în 2025.
2 comentarii
„Sarcina utilă minimă este de peste 700 kg.”
Vasazica poate transporta si 20 de tone. Cum poate deveni cineva ziarist in domeniul technic, fara sa stie diferenta intre maxim si minim?
Vasăzică cu verzică, Nea Caisă e „technic”, nenică. Și s-a gândit să arate că-i rotund și știe să dea cu hate.
Orice specialist interesat de un asemenea vehicul cunoaște faptul că această categorie de vehicule are o sarcină utilă maximă de până în 1.000 kg. Problema este că, la un vehicul electric, bateriile sunt grele. În consecință, sarcina utilă este redusă (de obicei).
Nu și la Transit Courier și E-Transit Courier, unde sarcina utilă este 700 kg pentru EV și 750 kg pentru variantele pe combustie (conform specificațiilor preliminare). De aici și exprimarea care ți-a dat cu ecran albastru înainte să încerci măcar să pricepi de ce m-am exprimat cum m-am exprimat.
Dacă puneam toată polologhia asta în video, băgai cealaltă placă: că e prea lung, prea plictisitor, cu prea multe informații tehnice.
Anonomii de pe Internet vor fi mereu nemulțumiți și vor încerca de fiecare dată s-o dea pe sub centură, chiar și când nu e cazul.