Volkswagen ID. 2all, un concept apropiat de dimensiunile unui Polo, a fost prezentat oficial, iar cifrele inițiale sunt promițătoare: autonomie 450 km (WLTP), preț de pornire mai mic de 25.000 Euro. Simplist spus, ID. 2all este un fel de „Polo electric”, deocamdată în fază de concept. Mașina de serie va fi prezentată pe parcursul anului 2025.
La acest nou concept se remarcă în mod evident prețul și autonomia pe care Volkswagen le țintește pentru versiunea de serie.
Cel mai probabil modelul de serie se va numi Volkswagen ID.2. Producătorul n-a spus nimic în acest sens, dar e destul de evident. Conceptul ID. 2all e mai mic decât ID.3, iar conceptul ID. Buzz a ajuns în producția de serie cu același nume. Așadar, n-ar fi neobișnuit ca Volkswagen ID. 2all să ajungă în producția de serie sub numele ID.2 sau chiar ID. 2all.
Volkswagen ID. 2all @ MEB Entry
Platforma tehnică a mașinii se numește MEB Entry. Aceasta este, practic, platforma tehnică cu roți motrice față gândită de Volkswagen Group pentru automobile electrice de dimensiuni reduse. Toate celelalte, de la ID.3 (inclusiv) în sus au la bază platforma MEB, cu roți motrice spate ori tracțiune integrală.
ID. 2all, cu a sa platformă MEB Entry, are, așadar, roți motrice față și un motor electric de 166 kW / 226 CP. Autonomia omologată în regim WLTP, de până la 450 kilometri, sugerează o baterie destul de mare. Cel mai probabil acest „Polo electric” va prelua bateria de 58 kWh net (61 kWh brut) de pe fratele mai mare ID.3. Volkswagen n-a spus nimic despre baterie, deocamdată. Presa auto internațională menționează pachete de baterii de 38 kWh și 56 kWh pentru ID. 2all.
E lesne de înțeles că prețul de sub 25.000 Euro va fi pentru varianta cu baterie mai mică, iar autonomia de 450 km pentru varianta cu baterie mai mare. Așadar, e realist să estimăm că acest model Volkswagen va costa peste 30.000 Euro cu dotări superioare și baterie mare.
Platforma MEB Entry (foto – Volkswagen)
De la 10% la 80% mașina de serie derivată din conceptul ID. 2all se va încărca în 20 de minute.
Și performanțele dinamice sunt promițătoare. Sprintul de la 0 la 100 km/h se va face în mai puțin de 7 secunde, iar viteza maximă este de 160 km/h.
Spațiul din portbagaj se ridică la 490 litri, iar cu bancheta spate rabatată ajunge la 1.330 litri.
ID. 2all din viitor, mai bun ca ID.3 din prezent
Toate aceste specificații ale lui ID. 2all depășesc ce oferă, în prezent, ID.3. Așadar, un ID. 2all din viitor va fi mai bun decât ID.3 din prezent.
Prețul țintă al lui ID. 2ll de serie este cu peste 15.000 Euro mai mic decât al lui ID.3 din prezent, autonomia va fi mai mare, puterea motorului mai ridicată, sprintul mai bun, iar portbagajul mai mare (cu aproape 100 de litri!).
Așadar, putem concluziona că, din 2025 încolo, Volkswagen ID. 2all de serie va fi „noul ID.3” – adică mașina electrică de volum a mărcii Volkswagen. Totodată, aceste specificații sunt și un indiciu că următoarea generație ID.3 va fi mult diferită de cea actuală.
ID.3 tocmai a primit un facelift pentru 2023-2024, iar prin 2025-2026 va apărea noua generație (a doua generație).
Interesant este că prețul țintă pentru ID. 2all de serie este chiar mai redus decât al micului Volkswagen e-up!. Este, așadar, de la sine înțeles că e-up! va dispărea. Sunt șanse ca spiritul modelului să trăiască mai departe sub ID.1, o mașină electrică cu preț sub 20.000 Euro, la care Volkswagen a anunțat că lucrează. Anunțul privind mașinile electrice mai accesibile a fost făcut pe parcursul acestei conferințe.
MEB evoluează rapid
Recent, a fost prezentat noul Ford Explorer european, care are la bază aceeași platformă MEB a Volkswagen Group care e folosită și de ID.3, ID.4, ID.5, ID. Buzz, etc… Specificațiile de la Ford Explorer arată care este direcția în care se duc și modelele Volkswagen cu platformă MEB (normală, non Entry).
E vorba despre puteri de 286 CP pentru mașinile cu un singur motor (spate) și 340 CP pentru cele cu două motoare (spate și față). Cam asta e de așteptat pe modelele ID. în viitorul apropiat (următorii ani).
Date fiind specificațiile lui ID. 2all și ale lui Ford Explorer este clar că toate celelalte modele din gama ID. vor trece la nivelul următor de performanțe pe măsură ce apar facelift-uri și noi generații.
Cine va mai cumpăra, în 2025, la 43.000 Euro, un ID.3 de 204 CP, cu baterie de 58 kWh, portbagaj 385 litri și autonomie omologată 420 km (WLTP)?
Va exista ID. 2all, cu preț mai mic, cu mai multă putere, cu autonomie mai mare și cu portbagaj mai mare.
Volkswagen ID. 2all (foto – Volkswagen) Volkswagen ID. 2all (foto – Volkswagen) Volkswagen ID. 2all (foto – Volkswagen) Volkswagen ID. 2all (foto – Volkswagen) Volkswagen ID. 2all (foto – Volkswagen) Volkswagen ID. 2all (foto – Volkswagen) Volkswagen ID. 2all (foto – Volkswagen) Volkswagen ID. 2all (foto – Volkswagen) Volkswagen ID. 2all (foto – Volkswagen) Volkswagen ID. 2all (foto – Volkswagen)
3 comentarii
Pare mai mult un „wish list” a celor de la Volkswagen.
Asta poți spune despre orice concept, de la orice marcă.
Conceptul pare a fi un pas inainte cand vine vorba de viitorul Volkswagen-ului, complet electric. Mai mult decat atat, ofera o imagine de ansamblu a ceea ce se poate astepta de la viitoarele masini electrice pe care Volkswagen le va lansa. Masina arata sic, arata modern si mai mult decat atat, are un pret accesibil. Este cu adevarat remarcabil!