Șase mărci auto din China încearcă să intre pe piața românească, prin niște companii care au experiență de peste 20 de ani în România, cu mărci mai consacrate. Astfel, mărcile chinezești DFSK, SERES, BAIC, FAW-Bestune, JAC și Brilliance-SWM Motors au început să fie comercializate în România, în 2022, prin SUVCARS o alianță născută din eforturile de business reunite ale MAG Automobile și New Car Trading.
„Primele unități ne-au venit în Februarie 2022. Avem acces la piese, iar servisarea se face în mai multe orașe din România”, a declarat pentru 0-100.ro Emanuel Medvedev, directorul executiv al SUVCARS.
Compania a fost prezentă la Salonul Auto București & Accesorii, ediția 2022. Majoritatea mașinilor importate sunt fie electrice, fie cu motoare pe benzină de 1,5 litri.
Practic, doi dealeri ai unor mărci consacrate au decis să joace și rol de importatori pentru cele șase mărci chinezești, simțind potențialul pieței.
De la dealer la importator
MAG Automobile are peste 20 de ani experiență în zona Iași, prin companiile Mega Auto și ATI Motors Holding. În tot acest timp companiile acestea au activat pe piața de vânzări și service pentru Toyota, Lexus, Honda, Skoda, Ford și Volvo, ca dealeri oficiali.
Compania New Car Trading a fost inființată în 2007, având tradiție în timp care se duce până în 1991. New Car Trading face parte din grupul de firme Arkum. Cea mai reprezentativă activitate de până acum se leagă de marca Toyota (Euro-Car Trading), din 2004 încoace.
Primii pași spre a aduce cele șase mărci chinezești în România au debutat în 2020. În 2021 a fost semnat contractul de import, iar primele autovehicule au venit în Februarie 2022.
„Am simțit că din portofoliu ne lipsesc aceste mărci. Asta înseamnă că acoperim un segment de 20.000-30.000 Euro, după aplicarea subvențiilor de la stat. O parte din mașini sunt deja înscrise în Programul Rabla. În șase luni am avut opt transporturi. Pregătim livrări în București pentru companii de curierat care vor dubița electrică DFSK EC-35”, a spus Emanuel Medvedev, pentru 0-100.ro.
Baterii LiFePO4
Potrivit acestuia, toate mașinile chinezești importate au tehnologie a bateriei LiFePO4 (litiu-fosfat-fier). Aceasta se remarcă prin durabilitate și stabilitate. Există, totuși, și un dezavantaj: masa mai ridicată.
Teoretic, companiile care vând automobile electrice cu tehnologie a bateriei LiFePO4 (inclusiv Tesla) invocă stabilitatea mai bună a bateriei în timp. Riscul de incendiu este mai scăzut și numărul de cicluri încărcare/descărcare mai ridicat.
SERES 3 SERES 3 SERES 3
În România, cele șase mărci chinezești pot avea parte de service în Iași, Odorheiu Secuiesc, Târgu Mureș, Suceava, Tulcea, București Nord, București Sud, Craiova, Brașov.
„Nu avem relația clasică importator-dealer, privim altfel lucrurile. În sensul că un dealer trebuie să facă o investiție de 1-5 milioane Euro în showroom și service, să aibă echipe de vânzări, standarde corporate și semnalistică corporate… toate impuse. Apoi, mașini de showroom și de test drive. Noi nu trebuie să avem o asemenea investiție. Este suficient un service autorizat RAR, o vopsitorie. Și în momentul acela respectivul partener își poate aduce mașinile pe care noi le recomandăm, fără să impunem modele”, a explicat Emanuel Medvedev.
Service „normal”
Pentru service și garanție livrările de piese uzuale durează 3-5 zile, ca la orice altă marcă. Piesele mai exotice pot fi livrate în câteva săptămâni, potrivit oficialului SUVCARS.
Garanția pentru toate mașinile chinezești importate este de doi ani, fără limită de kilometri. În cazul bateriei, aceasta are garanție de 8 ani sau 120.000 km – care termen se atinge primul.
La majoritatea celorlalte mărci care au în gamă mașini electrice garanția pentru baterie este de 8 ani sau 160.000 km.
„Pregătim pachete de creștere a garanției până la 5-8 ani, pentru un cost suplimentar”, a spus Emanuel Medvedev.
Șase mărci auto din China încearcă piața românească
Astfel, cele șase mărci auto din China încearcă piața românească. Nu ar fi însă prima dată când mașinile chinezești sunt aduse în România.
În trecut n-au avut prea mare succes, însă acum diferențele de calitate față de automobilele europene s-au diminuat semnificativ, iar prețurile competitive ar putea avea un cuvânt greu de spus.
Și la siguranță s-au făcut progrese, iar Emanuel Medvedev spune că toate automobilele comercializate de SUVCARS au 5 stele din 5 posibile la testele de impact din China (care funcționează după standarde diferite față de Euro NCAP).
DFSK
Dongfeng Motor Corporation (DFM) produce mașini de 53 de ani și este una dintre cele mai mari corporații din industria auto chinezească. Face parte din grupul celor „Patru Mari” (alături de SAIC Motor, FAW Group și Changan Automobile), cu vânzări totale, în 2021, de aproape 15 milioane de unități.
Departamentele de cercetare și dezvoltare DFM sunt prezente în China, Suedia, Germania. Mai produce vehicule comerciale (camioane și autobuze), inclusiv vehicule grele/medii/ușoare/mini și vehicule cu destinație specială.
DFSK EC-35 DFSK EC-35
Pe lângă autovehicule, această marcă produce și piese și colaborează cu companii străine, în asocieri mixte. Câteva exemple sunt Dongfeng Yulon, Dongfeng Yueda KIA, Dongfeng Honda, Dongfeng Nissan, Dongfeng Peugeot-Citroën și Dongfeng Renault (cel mai cunoscut produs auto în România fiind Dacia Spring) și multe altele.
SERES
Denumit anterior SF Motors, SERES este un producător de vehicule electrice și componente cu sediul în Santa Clara, California. Compania, care este o subsidiară a Chongqing Sokon Industry Group, a înființat mai multe facilități de cercetare și dezvoltare și este în proces de proiectare și producere a unei linii de vehicule electrice în SUA, statul Indiana.
Sunt șapte unități de cercetare și dezvoltare în patru țări, inclusiv SUA, China și Germania. Japonia va fi și ea în curând pe hartă. Odată cu înființarea unui centru de cercetare și dezvoltare în zona Ann Arbor din Michigan, SERES colaborează și cu centrul de inovare Mcity al Universității din Michigan.
FAW-Bestune
FAW GROUP Corporation CO., LTD. ( First Automobile Works), fondată acum 69 de ani, are sediul în Changchun, în nordul Chinei. Este unul dintre cei mai vechi și mai mari producători de automobile din China. Grupul cuprinde mărcile Hongqi, Bestune și Jiefang.
FAW este unul dintre cei „Patru Mari” producători de automobile chinezi, alături de Changan Automobile, Dongfeng Motor Corporation și SAIC Motor. Compania produce vehicule sub mai multe mărci proprii și are, de asemenea, asociații mixte: FAW-General Motors, FAW- Toyota și FAW-Volkswagen (Volkswagen si Audi).
FAW a setat un nou model global de cercetare si dezvoltare și își desfășoară activitatea în trei țări. Se concentrează pe inovații și descoperiri în design la nivel de pionierat, vehicule cu energie nouă, inteligență artificială, aplicații 5G, materiale și procese noi, dar și producție inteligentă.
În 2021, FAW a livrat clienților 3,51 milioane de vehicule.
Bestune a fost fondată în 2006. Este o marcă de automobile deținută de producătorul chinez FAW Group. Prin acest nou brand, FAW vizează clienții din clasa de mijloc. Cel mai cunoscut model al lor este SUV-ul Bestune T77 Pro.
BAIC
Beijing Automotive Industry Holding Co. (BAIC) este o companie înființată acum 63 de ani, cu sediul central în Beijing. BAIC are peste 130.000 de angajați. În 2002, BAIC a format un parteneriat strategic cu Hyundai Motor Company. Astfel a apărut Beijing Hyundai Auto – o filială care dezvoltă, asamblează și comercializează vehiculele Hyundai pe piața chineză.
În 2005, datorită parteneriatului dintre BAIC și Mercedes-Benz, BAIC a deschis filiala Beijing Benz Automotive Co. Aceasta dezvoltă, asamblează și comercializează vehiculele Mercedes- Benz pe piața chineză.
BAIC Group este al cincilea cel mai mare producător de automobile din China și al doilea producător de vehicule comerciale. Principalele piețe de export ale Grupului BAIC sunt China, Republica Africa de Sud, Vietnam, Egipt, Mexic, Brazilia, Columbia, Bangladesh, India, Filipine, Indonezia, Mongolia, Germania și Italia.
JAC
JAC Motors este un producător auto din China mai mic, cu o producție anuală situată în jurul a 0,5 milioane de mașini. Dintre acestea, aproximativ jumătate sunt vehicule comerciale. În 2021 compania a produs sub 20.000 de mașini 100% electrice.
4 comentarii
Doar eu am senzatia ca „baietii” au copiat la greu? Masinile expuse seamana izbitor cu modele de la Nissan, Toyota si VW…
Păcat că nu au copiat și calitatea. Și aspect, o chinezoaică care vrea să semene cu o italiancă!
Am vazut ca se vand in germania de min 3 ani si lumea e multumita. Dar romanu e mai destept ca neamtu si vrea mai bune. Golfu second cel mai bun…pentru orice taran. Astea s masini pt oameni destepti. Meltenii doar comment.
Shut up beatches
Prima are față de fiat tipo100%, duba e ford transit100% SUV combinație Mazda/ VW Tiguan.