Acasa Audi Test Drive Audi A8 60 TFSI e quattro (2021)

Test Drive Audi A8 60 TFSI e quattro (2021)

de Adrian Mitrea

Audi A8 60 TFSI e quattro îmbină inteligent măiestria unui motor turbo pe benzină, V6, cu finețea unui propulsor electric. Acest Audi este punctul de întâlnire al tradiției cu viitorul, într-un pachet tehnologic bine adaptat acestei faze de tranziție spre electromobilitate. Audi A8 60 TFSI e quattro dispune de un motor electric de 100 kW/136 CP și de o baterie de 14,1 kWh care se încarcă cu 7,4 kW – dublu față de majoritatea mașinilor plug-in hybrid de pe piață. Este capabil să ruleze 20-50 km în mod pur electric (în funcție de condiții) – suficient pentru deplasările urbane zilnice. Iar pentru situațiile în care vrei să mergi departeV6-le pe benzină e acolo să dea o mână de ajutor oricând ai nevoie de el.


Detalii

Marcă: Audi

Model: Audi A8 / Audi A8 60 TFSI e / Audi A8 Plug-In Hybrid

Producție: 2021

Caroserie: berlină, 4 uși, 5 locuri


Preț de pornire pe piața din România (fără TVA): 93.624 Euro

Preț de pornire pe piața din România (cu TVA): 111.413 Euro


Preț aproximativ configurație testată (fără TVA): 116.616 Euro

Preț aproximativ configurație testată (cu TVA): 138.873 Euro


Motor pe combustie: 3,0 litri (2.995 cc), pe benzină, turbo, cu 6 cilindri dispuși în V (V6), 24 supape, montat longitudinal, injecție directă, intercooler. Puterea maximă este 250 kW / 340 CP între 5.000-6.400 rpm și cuplul maxim este 500 Nm disponibil între 1.370-4.500 rpm.

Motor electric: 100 kW / 136 CP, cuplu maxim 350 Nm, tensiune nominală 385 V.

Baterie: Tip Litiu-ion, capacitate maximă 14,1 kWh, amplasare centrală-spate (sub bancheta spate, peste rezervorul de combustibil). Putere de încărcare cuprinsă între 2,3-7,4 kW.

Rezumat sistem propulsie: Putere maximă combinată 330 kW / 449 CP, cuplu maxim 700 Nm.


Transmisie: automată, cu convertizor de cuplu, 8 trepte + marșarier, tracțiune integrală quattro (AWD)

Anvelope: 265/40 R20

Acelerație 0-100 km/h: 4,9 secunde

Viteză maximă: 250 km/h

Consum mediu declarat (WLTP): 2,7 l/100 km (pentru primii 100 km, presupunând că la plecare bateria era complet încărcată)

Emisii: EU6, 47 g CO2/km

Rezervor (litri): 65

Dimensiuni (mm): L 5.172 / w 1.945 / h 1.471

Portbagaj (litri): 390

Ampatament (mm): 2.998

Masă (DIN/EU): 2.300 kg / 2.375 kg

Cd: 0,26

Punte față: Suspensie pneumatică controlată electronic, brațe independente și bascule duble, frâne cu discuri ventilate.

Punte spate: Suspensie pneumatică controlată electronic, brațe independente și bascule duble, frâne cu discuri ventilate.


Condus de Adrian Mitrea circa 440 km, cu un consum mediu real de 11,8 l/100 km și 10,1 kWh/100 km.



Link-uri și documente utile


Realizarea acestui material a fost posibilă cu sprijinul Audi România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).


11 comentarii

Autorally 30 martie 2021 - 13:46

Am batut recent de 4 ori dus-intors Franta-Romania si am constatat ca nici Germania nu mai e raiul Autobahn-ului, cele mai multe limitari de viteza fiind la 120 km/h. De Franta nu mai discut, 80 km/ h sau 130km/h pe autostrada fiind imposibil de depasit, doar in cazul in care chiar nu-ti pasa de amenda. In acest context, nu mai conteaza puterea masinii, 120 CP fiind absolut suficienti pentru maxim 130 pe ora. Ce sa faci cu 60 TFSI in Europa?

Reply
leo 30 martie 2021 - 19:58

poate pentru dumneavostra 120cp sunt suficienti (chir sunt curios cum ati ajuns la aceasta valoare),
dar pentru 120m/h este suficient si o putere de 65 cp, eu ma descurc , car cateva gaini, niste casetofoane si vreo doua kg de uraniu. Deh, ma pricep la toate, politica, masini, taranisme 😉

Reply
Autorally 30 martie 2021 - 21:46

Vorba boss-ului Mercedes de la F1: Motoarele nu mai au nici o importanta.
Volvo preconizeaza viteza maxima la toate modelele sa fie 180km/h din perspectiva sigurantei.
Prius la fel.
Electricele ne omoara cu amenintarea ca vor inlocui total masinile pe benzina, probabil ca sa nu fugim prea tare.
Tendinta este de limitare drastica a vitezei in Europa. La noi nu conteaza, dar te intrebi cat va mai rezista “libertatea vitezei” vazand atatea oprelisti prin alte parti.
Si atunci de ce 60 TFSI care inlocuieste 50 TFSI si de ce nu mai direct o electrica gen Tesla?

Reply
bancher 1 aprilie 2021 - 11:05

Nu este adevarat: in Romania se dau rar amenzi pentru depasirea vitezei pe autostrada..merg pe A1 cu viteza de 160 km/h si imi iau constant flashuri din spate ca merg prea incet, si ma dau pe prima banda ca sa le fac loc sa treaca. Si funny este ca Loganurile imi dau flashuri mai tare decat Audi-urile.
Eu zic ca e bun un A8, atat pentru confort si siguranta cat si ptr motor, dar putini isi permit sa dea 111 000 euro pe o masina.

Reply
Daniel Apopei 30 martie 2021 - 16:09

Domnule Mitrea, aceasta limuzina este o bijuterie. Putini oameni de pe glob se vor putea mândri cu ea, mai ales ca nimeni nu cumpăra asa ceva fără a fi personalizata. Că are niște baterii care țin 25-50 km nu este relevant. Îmi doresc un reportaj despre cum v-ați simțit în ea, sentimente, plăcere sau lucruri slabe și ascunse, dar nu despre baterie.
Un reportaj despre o asemenea mașina în care înțeleg ca ati și condus-o nu cred ca trebuie tratat ca cele despre orice mașina electrica.
Cu stima

Reply
Adrian Mitrea 30 martie 2021 - 17:44

Vă salut!
Pentru mine este o onoare și un privilegiu că am putut să conduc așa ceva.
Am avut astfel de plăceri de mai multe ori în cariera de jurnalist auto, din 2008 încoace. Chiar și așa, recunosc o mașină bună când o văd.
Tot ce pot să vă spun este că mi s-au părut niște troace orice alte mașini am condus după acest A8.
Mi-a luat câteva zile să revin cu picioarele pe Pământ.
Pentru cine are banii și cunoștințele pentru așa ceva, este un automobil superb, în clasa lui.

Reply
bbm 30 martie 2021 - 16:53

Audi A8, la fel ca Mercedes S-Klasse sau BMW seria 7, sunt masini proiectate pentru confortul (si banii) celui care sta in spate, asa ca postul de conducere si performantele motorului sunt secundare (cata vreme ating niste standarde minime). Mult mai importante sunt locurile din spate, care pot fi uneori personalizate in mii de combinatii.

@Autorally de mai sus are dreptate: nu e nevoie de sute de CP sau sute de Nm ca sa mergi cu vitezele legale, nici macar pe AutoBahn, asa ca cifrele astea sunt doar pentru lauda si ca sa justifice o parte din pret. Acceleratia pana la 100 km/h sau cate viteze are cutia nu conteaza pentru cel din spate. Masinile din clasa asta au primit baterii si autonomie pur electrica de 30-50 km ca sa poata circula prin centrul capitalelor europene (alea civilizate, nu la noi) in urmatorii ani, unde incet-incet n-o sa mai fie voie cu niciun fel de motor termic. Si doar nu va inchipuiti ca cine isi permite o masina ca asta o va lasa intr-o parcare si va lua un Zoe sau vreo bicicleta ca sa ajunga la intalnirea de afaceri de la cel mai scump restaurant din centru.

Evident, in ultimii ani se cumpara multe din astea din snobism (doar pentru ca sunt cele mai scumpe din lista) si le vedem prin orase conduse de proprietar, eventual pe GPL (am vazut recent la noi un RAM 1500 inmatriculat in Belgia, cu motor de 5,7 litri si autocolant cu LPG). Oamenii care au intr-adevar bani nu o sa-i vedem conducand asa ceva au sofer, iar ca masina personala prefera E63 AMG, RS6 sau M5, care par mai „normale” si nu atrag atentia.

Reply
Mihai 30 martie 2021 - 18:22

Wow.. O masina de 100.000 euro.. Și nu e Full electrica..
Autonomia in mod electric e ok dar clar pentru ture in oras.
Consumul in test de 11l/100 cam spune tot.
Practic motorul electric abia a papat 10kwh/100km deci nu prea a fost folosit.
E doar o alta încercare penibila a grupului vw de a participa la lumea hibrid.
Încărcarea e mai rapida decât a altor plugin Hybrid dar tot nu bate un amarat de Outlander cu port Chademo.
Motor V6 cu turbo (deci distracție la mentenanță din start) plus sa zicem motor electric de 136CP. Eficienta ansamblului este puțin sub semnul întrebării din cauza cutiei cu convertizor de cuplu (deci ca acum 50 ani) care nu este ideala pentru hibride(alți bani, alta distracție)
Un Prius din 2004 are cutie mai avansata ca eficienta și fiabilitate (și mai are și motor aspirat natural).
Probabil ca este o masina la standarde de calitate excelente dar m-aș feri sa o cumpăr rulata.
Deci hibrid mai mult pentru taxe (mai era un BMW x6 hibrid cu 500cp pe termic și 15cp pe electric).

Spun asta din perspectiva cuiva care are o masina de 1500 euro și nu planuieste sa treacă mai sus de 22000euro pentru un hibrid.(poate la electric sa bat spre 30k).
Pentru cei care doar numele Audi îndepărtează orice urma de îndoială (căti or fi rămas) este o masina excelenta.

Pentru ceilalți exista Tesla și Polestar.

Reply
goe 30 martie 2021 - 19:20

Treaba aia cu puterea de incarcare dubla fata de alte hibride plug-in suna a green washing.
Masina e un tanc care poate 400 kg de baterie si motor electric in plus, inca un pic si iti trebuie categoria C sa il conduci. Plus ca costa peste 100 mii de euro, incape si optiunea asta.

Reply
Florin Oprea 31 martie 2021 - 20:03

Smechereala ieftina hybrid. Consuma de rupe, polueza pe masura dar guvernul RO le da bani din impozitele romanilor pe chestia ca nu polueaza. Pina si „amaritele” de compacte hybrid din ultima vreme fara 140 CP spre 220 nu discuta. Au prins smechria si pluseaza la greu.

Reply
Costin 1 aprilie 2021 - 11:12

Super confort, pseudo ecologica si portbagaj de Skoda Fabia (pe bune 390L la 5,17 metri de masina) = limuzina de oras.
Executivii care isi vor trage limuzina asta or sa injure weekend de weekend, cand nevasta nu v-a putea sa bage mai mult de 2 valize in portbagaj … ca daca mai ai si 1-2 copii se rupe filmul.
Sa nu-mi spuneti ca e masina de fitze pentru baietii de Dorobanti, ca realitatea e ca masinile de la A6 in sus sunt 80% masini de executivi, oferite de firme… si majoritatea executivilor de nivelul asta au peste 40 de ani si familie.
Tzeapa din punctul meu de vedere ! … daca va consoleaza puteti sa spuneti ca „strugurii sunt acri” si de asta comentez.

Reply

Lasa un comentariu