Noul Ford Kuga – a treia generație – a fost lansat oficial în România, devenind astfel primul automobil care are parte de un eveniment de lansare, online, pe timp de pandemie. Ford avea inițial planuri mai mari pentru lansarea noii generații Kuga: un test drive în Spania (acolo unde lansează de obicei noile modele pe piața europeană) și un test drive regional în Cluj (pentru România și Ungaria), însă evoluția pandemiei COVID-19 a determinat compania să se reorienteze la o prezentare online.
Prezentarea online a fost susținută de directorul general al Ford România NSC (National Sales Company), Cristian Prichea, iar la ea au participat mai mulți jurnaliști auto din România și alți oficiali Ford.
Ford Kuga este disponibil în România la prețuri de listă cuprinse între 25.850 Euro cu TVA (21.722,7 Euro fără TVA) și 42.850 Euro cu TVA (36.008,4 Euro fără TVA). Lista completă de prețuri este accesibilă AICI.
Conform tradiției Ford și a multor producători auto, prețurile reale de tranzacție sunt mai mici decât prețurile de listă.
După revenirea din carantina generalizată, Ford România speră să împingă vânzările de Kuga până spre 350 unități. Dintre acestea, 200 de unități sunt deja importate (din Valencia, Spania) sau pe drum. Cam 120 de mașini Ford Kuga sunt deja contractate – au un client final în spate. Restul reprezintă stoc.
Pentru o comandă nouă (deci nu o mașină de pe stoc), timpul de așteptare ar putea crește de la un standard de 3 luni până la 4-6 luni.
Potrivit lui Cristian Prichea, Ford România și dealerii săi accelerează procesul de a vinde mașini mai ușor online, fără contact cu clientul sau cu o interacțiune minimală.
Modelul Kuga are la baza platforma C2, aceeași pe care este fabricat și modelul Ford Focus (din 2018 încoace). Aproximativ 70% dintre elemente sunt comune între toate echipările modelului Kuga, iar restul de 30% sunt elemente diferențiatoare între versiuni.
Noul Kuga este cu până la 80 kg mai ușor față de generația anterioară. Au fost operate reduceri de greutate la basculele roților, carcasa diferențialului, capotă, chiar și covorașe.
Totodată, Kuga este și cel mai electrificat model Ford din gama actuală, având inclusiv versiuni mild hybrid, hybrid și plug-in hybrid.
Modelul este eligibil în programul Rabla Plus (pentru mașini electrice și hibride).
Pe piața SUV-urilor de segment C, Kuga (numit Escape pe unele piețe) concurează cu modele precum Volkswagen Tiguan, Honda CR-V, Hyundai Tucson, KIA Sportage, Mazda CX-5, Nissan Qashqai, etc…
8 comentarii
mult succes la pretul pe care il are.
Ford Escape aici in USA
COVID19 cu gramada acolo la tine in USA. Iti permiti asigurare?
Second hand an 2017 x3 q5 glc la pretul de pornire al noului kuga. Detin modelul anterior dar nu as da in veci banii astia. Dieseal awd 33 500 Eur.. Wooow
Lasă-ne frate cu cazanele tale, când vezi ca dai pe o piesa micuța 500 lei mai bine preferi o mașină nouă ford care nu are piese scumpe. Nu mai comparați mașinile noi cu mașinile sh, comparația asta e irelevanta. Dețin un focus 2018 și l-aș vinde pentru a-mi lua noul Kuga, sunt similare la interior dar parca ai mai mult spațiu în Kuga 😁
Am utmarit aceasta masina de mult timp si chiar eram hotarat sa o comand (inainte de Covid) insa surpriza: versiunea plug in hybrid nu are tractiune 4×4. Cu aceasta abordare (un SUV de peste 30000 eur fara 4×4) probabil vor avea acelasi succes ca si telefonul Samsung S20 (tocmai citisem un articol despre cat de „bine” le merg vanzarile cu un telefon cu performante medii lansat pe timp de criza cu un pret mult exagerat)
dau 2 baxuri de orez pe el…se pune ?
tara arde si baba se piaptana…lemea moare sau nu are ce manca si astia stau cu gandul la profit…
parerea mea ca nici la jumatate de pret nu o sa aiba vanzari dupa ce trece pandemia …
remarc si eu gafa imensa de a nu avea 4×4 la asemenea preturi …
gafa si la Puma , careia la versiunea hybrida nu i-au pus cutie automata …
astia pe ce lume traiesc ?!?! chiar lanseaza totul la prosteala , la cine pune botul ?!?!