Acasa Ford Test Drive Ford Focus 2018

Test Drive Ford Focus 2018

de Adrian Mitrea

Ford Focus a ajuns la a patra generație în 2018 și are versiuni mai diverse ca niciodată. Pe lângă liniile de echipare cunoscute (Trend, Titanium, ST Line), modelul compact american a primit și o versiune Vignale (cu aspirații premium) și una Active (cu veleități de crossover). Vor urma în anii următori variantele de înaltă performanță ST și RS, dar până atunci iată un un review cu un clasic 1.5 TDCi cu… atenție!… transmisie automată cu 8 trepte.. Detalii în clipul de mai jos.


Detalii

Marcă: Ford

Model: Ford Focus / Ford Focus Titanium / Ford Focus 1.5 EcoBlue

Producție: 2018

VIN: –

Caroserie: hatchback, 5 uși, 5 locuri

Preț (fără TVA): circa 24.789 Euro

Preț (cu TVA): circa 29.500 Euro

Motor: 1,5 litri (1.500 cc) turbo diesel, cu patru cilindri în linie (l4), 16 supape, montat transversal, injecție directă commonrail, intercooler. Puterea maximă este 88 kW / 120 CP la 3.600 rpm și cuplul maxim este 300 Nm disponibil între 1.750-2.250 rpm.

Transmisie: cutie de viteze automată, 8 trepte, tracțiune față (FWD)

Anvelope: Continental ContiSportContact5  215/55 R17 V

Acelerație 0-100 km/h: 10,2 secunde

Viteză maximă: 191 km/h

Consum mediu: 4,6 l/100 km

Emisii: Euro 6d-TEMP, 120 g CO2/km

Rezervor (litri): 47

Dimensiuni (mm): L 4.378 / w 1979/1825/1848 (cu oglinzi/fără oglinzi/oglinzi pliate) / h 1.471 (cu antena)

Portbagaj (litri): 375 / 1.354

Ampatament (mm): 2.700

Masă (DIN/EU): 1.319 kg / 1.394 kg

Cd: 0,273

Suspensii față: Brațe independente, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Suspensii spate: Punte semi-independentă, arcuri elicoidale, frâne cu discuri pline.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); cruise control și limitator de viteză; lumini de zi (DRL) cu LED; faruri cu LED; stopuri cu LED; asistență la pornirea din rampă (HSA); geamuri acționate electric față/spate; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; volan îmbrăcat în piele; oglinzi laterale reglabile electric, încălzite și rabatabile electric; scaun șofer reglabil pe înălțime; cutie de viteze automată cu 8 trepte; jante din aliaj ușor de 17 țoli (Luster Nickel).


Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)

Pachet Titanium (1.513 E), include faruri full LED, geamuri spate fumurii, sistem de recunoaștere a semnelor rutiere, asistent pentru faza lungă, sistem cruise control adaptiv cu funcție stop & go și centrare automată pe bandă; Pachet Parcare (546 E) , include sistem de parcare automată, cameră video marșarier, protecție uși; Pachet Iarnă (336 E), include scaune față încălzite, parbriz încălzit, volan încălzit; Pachet Audio ICE 48 (378 E), include sistem SYNC 3 cu touchscreen de 8 inci, sistem audio B&O Play, Android Auto, Apple CarPlay, AppLink, comenzi vocale; Head Up Display (378 E); monitorizarea unghiurilor moarte, avertizare trafic perpendicular din spate frânare automată de urgență (378); podea portbagaj dublă (45 E); vopsea metalizată (420 E).


Condus de Adrian Mitrea circa 150 km, cu un consum mediu real de 5,9 l/100 km. La finalul testului masina avea 2.234 km la bord.


Link-uri și documente utile

29 comentarii

JohnnyBGood 15 septembrie 2018 - 13:30

Sunt cateva erori de redactare:
– preturile cu TVA, respectiv fara TVA, sunt inversate;
-puterile in KW, respectiv CP, sunt inversate.

Reply
Adrian Mitrea 15 septembrie 2018 - 13:45

Mulțumesc, am corectat.

Reply
andrei 15 septembrie 2018 - 14:44

1400 kg? groaznic de grea. si eu care ma gandeam sa dau g6-le si sa iau un din asta ca vad ca golful e din ce in ce mai scump. dar sa pun 150kg in plus e jale, s-a dus naibii toata dinamica in viraje, si acceleratia aia pana la suta, cam modesta pentru 120cp. partea buna e ca la ford optionalele nu sar calul la pret. la vw te ia naiba si la o camera in marsarier,

Reply
Maximus 15 septembrie 2018 - 21:40

Si modelul actual e f greu. L-am condus f mult si se simte masina extrem de grea… E si joasa. Ceea ce o face nerecomandabila pentru romania. E joasa si cea noua. Deci trebuie sa fii foarte atent la gropi, iar pe drumuri accidentate nu prea ai ce sa te bagi.
Camera la Golf e 200 de eur. Nu mi se pare chiar exagerat… Daca vrei optionale mai ieftine, uita-te la noul Ceed. 😉

Reply
Banel 16 septembrie 2018 - 13:19

Stai sa vezi Mondeo. Când am luat mașina, am ales între Mondeo si Mazda 6. Era diferența de peste 200kg între ele. E drept, Mondeo e cu cativa cm mai mare in toate direcțiile, dar chiar si așa,1900kg e mult.

Altfel, Focusul e o mașină ok dacă n-ai bani de Golf sau Mazda 3. Sunt curios cum e față de Opel Astra.

Reply
Adrian Mitrea 16 septembrie 2018 - 21:57

Aș pune Focus peste Astra. Are reglaje mai bune la orice aspect (direcție, motor, suspensii, insonorizare, multimedia). În comparația cu alte modele Focus poate să fie mai jos sau mai sus. De exemplu dacă vrei cutie automată, Focus e clar peste Mazda3. Dacă vrei motor pe benzină cât mai simplu și eficient, atunci clar Mazda3 e mai bună decât Focus. Nu există un clasament fix. Configurația dictează cât de bună e o mașină în raport cu alta. Și mai dictează asta și așteptările clientului.

Reply
emilclick 15 septembrie 2018 - 18:03

Toate bune si frumoase dar de cand Ford Focus care este proiectat si construit in Germania a devenit ”model compact american”?

Reply
Adrian Mitrea 15 septembrie 2018 - 18:07

Pentru că locul de proiectare n-are legătură cu marca și adresabilitatea modelului.
Ford este o marcă americană cu producție globală.
Ford EcoSport ce este? SUV românesc? German? American? Indian? Sud-American?

Reply
Banel 16 septembrie 2018 - 13:22

Ford-urile europene sunt f diferite de cele americane. Aproape ca sunt mărci distincte. Au mai uniformizat în ultima vreme dar mie tot timpul nu s-a părut o marcă „europeana”

Reply
Adrian Mitrea 16 septembrie 2018 - 21:58

Așa îmi pare și mie. Dar ar fi o greșeală factuală să zic despre Focus că e model german.

Tu, dacă vorbești bine Engleză, nu înseamnă că ești englez. Ești un român care vorbește bine Engleză.

Reply
Alex 22 noiembrie 2018 - 10:19

De cand conduc americanii masini cu motoare de 1 L ?? modelele americane sunt total diferite de cele europene. sunt divizii separate.ca si ford romania sa vad eu in SUA un ford ecoboost…off..mai esti si redactor auto..

Adrian Mitrea 25 noiembrie 2018 - 18:44

Offf, ce de comentarii d-astea de înfumurați am să șterg eu.
Ce e stimabile ăla ford ecoboost?
Întră pe site-ul Ford din SUA și o să vezi că au și EcoBoost (motorul) și au și Focus (mașina).
Cu alte cuvinte, degeaba stai în București, dacă te tragi din Constanța. Tot constănțean vei fi toată viața. Așa și cu Ford. E marcă americană, înființată de Henri Ford. Poți să-i spui tu că e chinezească sau altceva, tot o marcă americană va rămâne.

dodoi 16 septembrie 2018 - 13:42

In conditiile in care Ford America o sa renunte sa mai produca in America masini, cu exeptia Mustang-ului, (Fiesta, Focus-ul, Fusion si Taurus) am putea considera Focus-ul o masina europeana. EcoSport-ul a fost initial produs pentru India si datorita cererii mari de SUV-uri a fost introdus la nivel global cu modificarile de rigoare. Apropo de Ecosport citeam depre el ca desi e un fel de Fiesta mai inalta, Ford cere cu $6K mai mult decat pe o Fiesta. Prost e cel care da nu cel care cere.

Reply
Adrian Mitrea 16 septembrie 2018 - 22:00

Cu mențiunea că anumite configurații de Ford EcoSport sunt chiar mai accesibile decât Fiesta raportat la ce plătești vs. ce primești. Discuțiile despre prețuri sunt în van, oricum, pentru că lucrurile pot diferi de la țară la țară și de la lună la lună, în funcție de diverse promoții.

Reply
sandokan 16 septembrie 2018 - 16:52

numai ca in america nu exista f. focus cu motorizarea asta. deci, e fortul european. cel vandut in america nici nu arata asa nici nu are optional diesel, standard fiind motorul pe benzina de doi litri. https://cars.usnews.com/cars-trucks/ford/focus

Reply
Adrian Mitrea 17 septembrie 2018 - 07:37

Uite Ford Focus pe site-ul Ford US.

Este generația a treia, încă nu a fost pusă în vânzare generația a patra despre care am făcut acest review https://www.ford.com/cars/focus/

Reply
dodoi 17 septembrie 2018 - 14:07

Ford nu va mai vinde din 2020 autoturisme(Fiesta, Focus, Fusion, Taurus, C-max) in America si generatiile acutuale sunt ultimele in America. Se castiga prea putin la ele si lumea prefera SUV-urile. La truck-uri, multe dintre ele fiind vazute si considerate de lux in America de Nord, incepi cu un truck in jur de $25K si in functie de cum il configurezi poti ajunge la $75K si, ba mai mult, in anii urmatori se preconizeaza ca va trece de $100K. Actualmente la truck-urile Ford si Chrysler sunt promotii in jur de $15K si din cate-mi aduc aminte Chrysler a avut promotii in jur de $25K in functie de varianta de echipare. Cele mai bine vandute masini in America sunt truck-urile ( a se vedea https://www.businessinsider.com/best-selling-cars-and-trucks-in-america-in-2018-2018-8 ) si aici sunt profiturile serioase si unde cu toate promotiile generoase nu-mi imaginez ca truck-urile se vand in pierdere.

emilclick 18 septembrie 2018 - 08:30

Si Dacia ce e? Romanesc, frantuzesc, brazilian, tunisian? Ford europa e masina germana. Nu doar proiectare ci si constructie. Nu are nimic american in ea. A fost gandita, proiectata si fabricata 100% in Germania, pentru germani si eurupeni. Doar daca vrei Mustang, poti spune ca-i o americana.

Reply
Adrian Mitrea 18 septembrie 2018 - 10:27

Da, Dacia este marca romaneasca. Mai romaneasca decat ai crede.

Reply
Alex 22 noiembrie 2018 - 10:22

Nu vedeti ca nu are rost.. o tine pe a lui si buna.

Reply
Marius 16 septembrie 2018 - 00:34

Daca vrei o mașină cu taxe mici, întreținere decenta, costuri de exploatare acceptabile atunci îți recomand focusul. Eu am un break și e o mașină foarte buna iar următoarea va fi tot focus. Daca vrei sport atunci fordul focus nu e mașina pe care o cauți. Sunt destule alte mașini cu care ajungi la 100 in câteva secunde

Reply
dodoi 16 septembrie 2018 - 14:19

Nu spui ce versiune ai (an, motor, transmisie). Eu insumi, in Canada, am avut un 1997 Ford Escort (predecesorul lui Focus) cumparat in 2002 cu 54K Km, pe care l-am tinut pana 2017 la peste 300K Km si de care am fost foarte multumit. Versiunile de Focus americane aduse din Europa de la inceputul lui 2000 au fost niste catastrofe ca apoi sa devina foarte bune pana prin 2010. Mai nou Focus-urile cu transmisie automata PowerShift sunt de asemenea o catastrofa fiind si niste class action la care Ford a ajuns la o intelegere si va despagubii proprietarii in functie ce au patimit (unii au avut transmisia inlocuita de mai multe ori)

Reply
Catalin 16 septembrie 2018 - 13:55

Cum are fetele de usi? Plastic tare sau cauciucat?

Reply
Adrian Mitrea 16 septembrie 2018 - 22:02

Cauciucat. În clasa compactă nu prea mai există mașini cu fețe de uși din plastic tare (doar la unele low cost-uri deghizate în mașini mai scumpe găsești așa ceva: Fiat Tipo, Citroen C-Elysee, etc…)

Reply
dodoi 16 septembrie 2018 - 14:05

Desi nu e caracteristic numai lui Ford, eu intotdeauna am fost uimit de capacitatea producatorilor auto de a umfla preturile. A pleca de la 15K Euro si sa ajungi la 24K Euro (+60%) practic pentru aceasi masina uneori cu ceva downgrade-uri pentru vremurile de azi (punte spate rigida) arata ceva imaginatie. Eu am preferat ca in loc de un model loaded dintr-o clasa sa cumpar un model de baza din clasa superioara. In cazul de fata in loc de un Focus Titanium de 24K mai degraba as cumpara un Mondeo Trend ce porneste de la 20K fara TVA. A, si desigur nu diesel.

Inca ceva… Fiul meu se uita anul trecut sa cumpere un Fusion (Mondeo) mai vechi cu Microsoft Sync ce e o mizerie si se blocheaza frecvent. E destul de usor de inlocuit cu actuala versiune de pe Ford, Sync 3, numai ca e destul de scump: $2K si navigarea e un modul separat. Deci, pentru cine vrea navigatie e bine sa o comande de la inceput, altfel modulul de navigatie e vreo $400 plus software.

Reply
Adrian Mitrea 16 septembrie 2018 - 22:04

E caracteristic pentru orice în lume.

Finisajele unui apartament pot să-i dubleze prețul.

Și topingurile unei înghețate pot să-i dubleze prețul.

Așa funcționează lucrurile în lume și ajungi să înțelegi de ce mașinile mai bine echipate sunt mai scumpe doar atunci când ai ales o mașină ieftină și „multă”. Aka ai cumpărat Mondeo chel în loc de Focus bine echipat.

Reply
Cosmin 18 septembrie 2018 - 11:12

Adrian, nu stiu daca ai condus si noua Honda Civic, dar daca da, as fi interesat care este parerea ta comparativ cu focus (confort, manevrabilitate, finisaje etc.).

Reply
Adrian Mitrea 18 septembrie 2018 - 11:51

Salut! Nu am condus noua Honda Civic.

Reply
dodoi 19 septembrie 2018 - 16:41

e cu motor turbo? google civic oil dilution . Se pare ca au ceva probleme. Ti-as recomanda o Toyota Corolla. O masina „boring”, dar beton ca fiabilitate si in plus are Toyota Sense ca standard si locurile din spate sunt foarte spatioase pentru o masina din clasa asta. Daca vrei ceva mai sport o Mazda 3, dar la versiunile mai vechi suspensiile nu erau asa de moi. Eu, in Canada, am testat una mai veche si cand i-am spus dealer-ului despre asta mi-a spus ca sunt suspensii „europene”

Reply

Lasa un comentariu