Acasa Ford Test Drive Ford Focus 2018

Test Drive Ford Focus 2018

de Adrian Mitrea

Ford Focus a ajuns la a patra generație în 2018 și are versiuni mai diverse ca niciodată. Pe lângă liniile de echipare cunoscute (Trend, Titanium, ST Line), modelul compact american a primit și o versiune Vignale (cu aspirații premium) și una Active (cu veleități de crossover). Vor urma în anii următori variantele de înaltă performanță ST și RS, dar până atunci iată un un review cu un clasic 1.5 TDCi cu… atenție!… transmisie automată cu 8 trepte.. Detalii în clipul de mai jos.


Detalii

Marcă: Ford

Model: Ford Focus / Ford Focus Titanium / Ford Focus 1.5 EcoBlue

Producție: 2018

VIN: –

Caroserie: hatchback, 5 uși, 5 locuri

Preț (fără TVA): circa 24.789 Euro

Preț (cu TVA): circa 29.500 Euro

Motor: 1,5 litri (1.500 cc) turbo diesel, cu patru cilindri în linie (l4), 16 supape, montat transversal, injecție directă commonrail, intercooler. Puterea maximă este 88 kW / 120 CP la 3.600 rpm și cuplul maxim este 300 Nm disponibil între 1.750-2.250 rpm.

Transmisie: cutie de viteze automată, 8 trepte, tracțiune față (FWD)

Anvelope: Continental ContiSportContact5  215/55 R17 V

Acelerație 0-100 km/h: 10,2 secunde

Viteză maximă: 191 km/h

Consum mediu: 4,6 l/100 km

Emisii: Euro 6d-TEMP, 120 g CO2/km

Rezervor (litri): 47

Dimensiuni (mm): L 4.378 / w 1979/1825/1848 (cu oglinzi/fără oglinzi/oglinzi pliate) / h 1.471 (cu antena)

Portbagaj (litri): 375 / 1.354

Ampatament (mm): 2.700

Masă (DIN/EU): 1.319 kg / 1.394 kg

Cd: 0,273

Suspensii față: Brațe independente, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Suspensii spate: Punte semi-independentă, arcuri elicoidale, frâne cu discuri pline.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); cruise control și limitator de viteză; lumini de zi (DRL) cu LED; faruri cu LED; stopuri cu LED; asistență la pornirea din rampă (HSA); geamuri acționate electric față/spate; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; volan îmbrăcat în piele; oglinzi laterale reglabile electric, încălzite și rabatabile electric; scaun șofer reglabil pe înălțime; cutie de viteze automată cu 8 trepte; jante din aliaj ușor de 17 țoli (Luster Nickel).


Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)

Pachet Titanium (1.513 E), include faruri full LED, geamuri spate fumurii, sistem de recunoaștere a semnelor rutiere, asistent pentru faza lungă, sistem cruise control adaptiv cu funcție stop & go și centrare automată pe bandă; Pachet Parcare (546 E) , include sistem de parcare automată, cameră video marșarier, protecție uși; Pachet Iarnă (336 E), include scaune față încălzite, parbriz încălzit, volan încălzit; Pachet Audio ICE 48 (378 E), include sistem SYNC 3 cu touchscreen de 8 inci, sistem audio B&O Play, Android Auto, Apple CarPlay, AppLink, comenzi vocale; Head Up Display (378 E); monitorizarea unghiurilor moarte, avertizare trafic perpendicular din spate frânare automată de urgență (378); podea portbagaj dublă (45 E); vopsea metalizată (420 E).


Condus de Adrian Mitrea circa 150 km, cu un consum mediu real de 5,9 l/100 km. La finalul testului masina avea 2.234 km la bord.


Link-uri și documente utile

29
Lasa un comentariu

avatar
7 Comment threads
22 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
12 Comment authors
AlexCosminsandokanCatalindodoi Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
JohnnyBGood
Cititor
JohnnyBGood

Sunt cateva erori de redactare:
– preturile cu TVA, respectiv fara TVA, sunt inversate;
-puterile in KW, respectiv CP, sunt inversate.

andrei
Cititor
andrei

1400 kg? groaznic de grea. si eu care ma gandeam sa dau g6-le si sa iau un din asta ca vad ca golful e din ce in ce mai scump. dar sa pun 150kg in plus e jale, s-a dus naibii toata dinamica in viraje, si acceleratia aia pana la suta, cam modesta pentru 120cp. partea buna e ca la ford optionalele nu sar calul la pret. la vw te ia naiba si la o camera in marsarier,

Maximus
Cititor
Maximus

Si modelul actual e f greu. L-am condus f mult si se simte masina extrem de grea… E si joasa. Ceea ce o face nerecomandabila pentru romania. E joasa si cea noua. Deci trebuie sa fii foarte atent la gropi, iar pe drumuri accidentate nu prea ai ce sa te bagi.
Camera la Golf e 200 de eur. Nu mi se pare chiar exagerat… Daca vrei optionale mai ieftine, uita-te la noul Ceed. 😉

Banel
Cititor
Banel

Stai sa vezi Mondeo. Când am luat mașina, am ales între Mondeo si Mazda 6. Era diferența de peste 200kg între ele. E drept, Mondeo e cu cativa cm mai mare in toate direcțiile, dar chiar si așa,1900kg e mult.

Altfel, Focusul e o mașină ok dacă n-ai bani de Golf sau Mazda 3. Sunt curios cum e față de Opel Astra.

emilclick
Cititor
emilclick

Toate bune si frumoase dar de cand Ford Focus care este proiectat si construit in Germania a devenit ”model compact american”?

Marius
Cititor
Marius

Daca vrei o mașină cu taxe mici, întreținere decenta, costuri de exploatare acceptabile atunci îți recomand focusul. Eu am un break și e o mașină foarte buna iar următoarea va fi tot focus. Daca vrei sport atunci fordul focus nu e mașina pe care o cauți. Sunt destule alte mașini cu care ajungi la 100 in câteva secunde

dodoi
Cititor
dodoi

Nu spui ce versiune ai (an, motor, transmisie). Eu insumi, in Canada, am avut un 1997 Ford Escort (predecesorul lui Focus) cumparat in 2002 cu 54K Km, pe care l-am tinut pana 2017 la peste 300K Km si de care am fost foarte multumit. Versiunile de Focus americane aduse din Europa de la inceputul lui 2000 au fost niste catastrofe ca apoi sa devina foarte bune pana prin 2010. Mai nou Focus-urile cu transmisie automata PowerShift sunt de asemenea o catastrofa fiind si niste class action la care Ford a ajuns la o intelegere si va despagubii proprietarii in functie… Citeste mai mult »

Catalin
Cititor
Catalin

Cum are fetele de usi? Plastic tare sau cauciucat?

dodoi
Cititor
dodoi

Desi nu e caracteristic numai lui Ford, eu intotdeauna am fost uimit de capacitatea producatorilor auto de a umfla preturile. A pleca de la 15K Euro si sa ajungi la 24K Euro (+60%) practic pentru aceasi masina uneori cu ceva downgrade-uri pentru vremurile de azi (punte spate rigida) arata ceva imaginatie. Eu am preferat ca in loc de un model loaded dintr-o clasa sa cumpar un model de baza din clasa superioara. In cazul de fata in loc de un Focus Titanium de 24K mai degraba as cumpara un Mondeo Trend ce porneste de la 20K fara TVA. A, si… Citeste mai mult »

Cosmin
Cititor
Cosmin

Adrian, nu stiu daca ai condus si noua Honda Civic, dar daca da, as fi interesat care este parerea ta comparativ cu focus (confort, manevrabilitate, finisaje etc.).

dodoi
Cititor
dodoi

e cu motor turbo? google civic oil dilution . Se pare ca au ceva probleme. Ti-as recomanda o Toyota Corolla. O masina „boring”, dar beton ca fiabilitate si in plus are Toyota Sense ca standard si locurile din spate sunt foarte spatioase pentru o masina din clasa asta. Daca vrei ceva mai sport o Mazda 3, dar la versiunile mai vechi suspensiile nu erau asa de moi. Eu, in Canada, am testat una mai veche si cand i-am spus dealer-ului despre asta mi-a spus ca sunt suspensii „europene”