Acasa Piata Auto Start pentru Rabla Clasic 2020 și Rabla Moto 2020

Start pentru Rabla Clasic 2020 și Rabla Moto 2020

de Adrian Mitrea

Programele Rabla Clasic 2020 și Rabla Moto 2020 au demarat oficial Marți, 17 Martie, iar față de anii trecuți sunt unele modificări. Una dintre ele este că acum există un program rabla și pentru motociclete. Bugetul pentru anul 2020 este 405 milioane Lei (cca. 84 milioane Euro) și se estimează că vor fi cumpărate circa 60.000 autovehicule noi.

Despre programul Rabla Plus, cel pentru mașini electrice, n-a fost anunțat încă nimic.

„Încercăm, chiar și în aceste momente grele, să susținem politicile de mediu, să vă sprijinim pe voi și să ne respectăm promisiunile. Trebuie să fim atenți în această perioadă și să evităm cât se poate suprapunerea celor doi factori care ne pot afecta: coronavirus și calitatea aerului. Dacă v-ați uitat în ultimele zile pe starea aerului din România, poate ați observat că aceasta a fost una foarte bună. Însă, am ajuns să atingem această stare doar pentru că izolarea ne-a făcut pe mulți dintre noi să ne parcăm mașinile și să rămânem acasă. Gândiți-vă cum ar fi să avem aceleași date de aer într-o perioadă de activitate normală. Eu cred că se poate!”, a declarat Costel Alexe, ministrul mediului, apelor și pădurilor, într-un comunicat de presă.

Programul vine cu mai multe noutăți, una fiind o premieră absolută: posibilitatea de a achiziționa motociclete. Prima de casare este 3.500 Lei (cca. 725 Euro). Pentru faptul că acum sunt incluse și motociclete în programul Rabla 2020 un mare merit îl are asociația motoADN, care militează pentru includerea motocicletelor în programul guvernmental încă din 2019.

Iată noutățile principale:

  • Rabla Clasic 2020 are cel mai mare buget de când există programul: 405 milioane Lei.
  • Va avea cel mai mare număr de beneficiari din ultimii 15 ani: se estimează că în jur de 60.000.
  • Valoarea primei de casare rămâne la 6.500 de lei (cca. 1.350 de euro). Această primă poate să crească cu încă 1.000 Lei dacă mașina pe care o alege beneficiarul are pragul de emisii de cel mult 96 g CO2/km.
  • S-a introdus un eco-bonus nou: valoarea lui este de 1.000 Lei, care se pot adăuga la cei 6.500 de lei, în cazul în care este aleasă o mașină cu sistem GPL sau GNC (CNG). 
  • Eco-bonusul pentru mașinile hibride convenționale (cele care nu se încarcă la priză) a crescut de la 1.700 la 2.500 Lei.

Cu alte cuvinte, o mașină nouă, omologată ca fiind hibridă, cu emisii de cel mult 96 g CO2/km, poate atrage un stimulent guvernamental total de 10.000 Lei (puțin peste 2.000 Euro), dacă este casată o mașină mai veche de 10 ani, cu ocazia noii achiziții.

Cei care vor să-și cumpere o motocicletă o pot face acum prin programul Administrației Fondului pentru Mediu. Și în acest caz trebuie casat un autovehicul vechi, iar prima de casare este de 3.500 Lei.

În contextul COVID-19, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) lucrează la modificarea procedurii, astfel încât prezența fizică a beneficiarului la sediul dealerului să nu mai fie necesară: „Având în vedere condițiile speciale în care ne regăsim, le-am cerut colegilor mei de la AFM să analizeze posibilitatea de transmitere digitalizată a documentelor în cadrul programului. Sper ca în zilele care urmează să avem gata un sistem online și să puteți parcurge aproape toți pașii de acasă”, a spus Costel Alexe.

Pașii pe care trebuie să îi urmeze un beneficiar al programului Rabla Clasic sunt:

  • Să obțină de la dealeri cererea de înscriere în program. Aceasta are o valabilitate de până la 120 de zile.
  • Apoi, în 30 de zile de la obținerea cererii, beneficiarul trebuie să caseze autovehiculul vechi.
  • După care, în cadrul celor 90 de zile care au mai rămas, cetățenii trebuie să încheie formalitățile de achiziție a mașinii.

Citește și…


Lasa un comentariu