Acasa Dacia Renault Twingo Z.E. = Dacia electrică? Specificații și fotografii

Renault Twingo Z.E. = Dacia electrică? Specificații și fotografii

de Adrian Mitrea

Renault Twingo Z.E., versiunea 100% electrică a mașinii de oraș Twingo, a fost prezentată oficial, deocamdată online. Își va face debutul fizic la Salonul Auto de la Geneva (5-15 Martie), concomitent cu Dacia electrică – model care are mari șanse să fie, de fapt, un Renault Twingo Z.E. cu sigla Dacia. Din primele detalii știm că Twingo Z.E. va fi produs în Slovenia, în uzina Novo Mesto, ceea ce arată că prima Dacia electrică ar putea fi un automobil creat de francezi, fabricat de sloveni și vândut sub un brand cu origine românească. Twingo Z.E. are o baterie Litiu-ion cu o capacitate netă de 21,3 kWh și autonomie omologată 180 km (WLTP).


Renault Twingo Z.E., la fel ca restul mașinilor Twingo (pe benzină), este produs în Slovenia, în uzina Novo Mesto, alături de Clio V și de smart forfour (pe benzină), inclusiv versiunea smart forfour electric drive (electrică). Dacia electrică ar fi al șaselea model pe care îl fac slovenii la Novo Mesto.

Dintre specificațiile importante ale lui Twingo Z.E. (așteptate și la Dacia electrică) se remarcă:

  • Baterie Litiu-ion de 22 kWh net (mai precis 21,3 kWh)
  • Autonomie omologată WLTP: 180 km
  • Autonomie medie vara 180 km și autonomie medie iarna 110 km
  • Putere maximă de încărcare: 22 kW
  • Încărcare 0-100% la 2,3 kW, 10 A, monofazat: 13 ore și 30 minute
  • Încărcare 0-100% la 3,7 kW, 16 A, monofazat: 8 ore
  • Încărcare 0-100% la 7,4 kW, 32 A, trifazat: 4 ore
  • Încărcare 0-80% la 11 kW, 16 A, monofazat: 2 ore și 10 minute
  • Încărcare 0-80% la 22 kW, 32 A, trifazat: 63 minute

Mașina are o caroserie de tip hatchback, cu cinci uși, motor amplasat în spate și roți motrice spate – ceva mai puțin obișnuit pentru mașinile moderne Renault. Dacia electrică – dacă va fi un Twingo Z.E. rebranduit – va deveni un fel de „noua Dacia 1100”, fiindcă doar acest autoturism din toată istoria Dacia a avut roți motrice spate.

Așadar, „Dacia cu tracțiune spate” poate reveni, de data aceasta cu propulsie 100% electrică.

Platforma Twingo Z.E. a fost construită pentru mașini electrice, fiind totodată capabilă să acomodeze și motoare termice, la nevoie. Cu alte cuvinte, încă de la lansarea lui Twingo III, în 2014, Renault știa că va lansa o variantă electrică a acestui model ceva mai târziu.

În fapt, Twingo Z.E. „a trăit” până acum sub sigla lui smart forfour electric drive, lansat în 2017. Sunt una și aceeași mașină, cu modificări stilistice care să le diferențieze. Doar că versiunea electrică a lui smart a venit mai devreme. Spre deosebire de mașinile smart fourfour electric drive (numite în prezent smart EQ forfour), Twingo Z.E. are o baterie cu capacitate puțin mai mare (21,3 kWh vs. 17,6 kWh).

Rămâne de văzut dacă Dacia electrică va avea bateria lui Twingo Z.E. (21,3 kWh) sau, din motive de costuri, va fi echipată cu bateria mai mică folosită și pe modelele smart EQ fourfour (17,6 kWh).

Dată fiind evoluția prețurilor și specificațiilor în lumea automobilelor electrice, este greu de crezut că vreun producător de automobile va mai propune vreodată în Europa o baterie cu capacitate netă mai mică de 20 kWh, așa că cel mai probabil Dacia electrică va avea bateria de 21,3 kWh a lui Twingo Z.E., iar economiile pentru a propune un preț mai bun vor fi făcute în altă parte, cam tot așa cum Volkswagen Group diferențiază citadinele sale 100% electrice: Volkswagen e-up! – Skoda Citigo-e iV – SEAT Mii Electric. Le diferențiază prin stil și opțiuni, dar capacitatea bateriei este identică pentru toate trei.

Bateria Litiu-ion a lui Twingo Z.E., furnizată de LG Chem, este răcită cu apă – o premieră în gama Renault Z.E., anunță fabricantul. Din nou, rămâne de văzut dacă aceeași soluție de răcire va fi păstrată și pe Dacia electrică sau, din motive de costuri, va fi eliminată.

Din punctul de vedere al calendarului, Dacia electrică își va face debutul în fața publicului larg la Salonul Auto de la Geneva, ținut în perioada 5-15 Martie pentru public. Zilele de 3 și 4 Martie sunt dedicate presei și VIP-urilor, iar data oficială de prezentare pentru Twingo Z.E. și Dacia electrică este 3 Martie 2020. Atunci vom afla mai multe informații.

Apoi este de așteptat ca cele două noi mașini electrice ale Renault Group să ajungă pe piață în a doua jumătate a acestui an, cu disponibilitate pe toate piețele din 2021 încolo.


Link-uri și documente utile:



14 comentarii

sage 24 februarie 2020 - 12:47

Twingo nu are nimic din spiritul Dacia. Dacia electrica o sa semene cu Logan MCV. Hai sa mai avem un pic de rabdare.

Reply
Naivu 25 februarie 2020 - 08:23

Sincer vorbind nici Solenza sau Loganul nu aveau prea multa asemanare cu Dacia 1300, Nova sau Supernova, atunci cand reusesti sa scoti produci la un raport calitate/pret superior spiritul apare de la sine. Ce ma nedumereste mult mai mult decat aspectul Twingo este cat din spiritul Dacia va putea avea ceva care nu se va produce deloc in Romania?!
Ar fi fost haios sa aiba Renault o fabrica pe langa Budapesta si sa-i puna pe aia sa fabrice ceva numit Dacia 😀 😀 😀

Reply
Gigi 24 februarie 2020 - 13:25

Dacia electrica nu are nimic de-a face cu Renault Twingo, va fi Renault City KZE, care se fabrica in China, rebranduit cu sila Dacia, cu siteme de siguranta imbunatatitie si importat in Europa. Nici macar nu se va fabrica in Romania.

Reply
Naivu 24 februarie 2020 - 13:36

Skoda CITIGOe iV are baterie de 32kWh si FastCharge de 40kW (si porneste de la 20000 EUR). Twingo/Dacia ZE are doar 21,3kWh si incarcare doar la 22kW (nu stiu cati viitori clienti vor realiza ca aceasta se poate obtine la orice statie,nu doar la cele FastCharge unde se inghesuie toate electricele care nu sunt de la Renault). Diferenta de pret va trebui sa fie destul de consistenta (in plus, in Romania, pt masinile de sub 20k, actualul program Rabla Plus inevitabil reduce din diferenta)!!!
Cam toate opiniile de pe forum au optat pentru un plus de autonomie la un pret mai mare; ramane de vazut ce plaja de clienti va atrage noul model! Astept cu interes cifrele de vanzari.

Reply
Jak 24 februarie 2020 - 13:56

Daca va avea autonomie 180 km va fi vanduta doar 10 bucati pe an ,pai cu 15.000 de euro cumpar motorina de pot folosi si sa fac dus

Reply
Naivu 24 februarie 2020 - 14:38

Care 15000?

Reply
andrei 25 februarie 2020 - 15:08

ce relevanta are autonomia cand tu vorbesti de consum ca nu pricep? si cum adica de 15k? pai si cat ai dat pe masina pe motorina nu bagi in calcul? cine isi ia o masina, alta decat are, de regula o face ca cealalta e veche. nu isi mai ia INCA o masina, dar electrica. ar fi si culmea.

Reply
Cri 24 februarie 2020 - 15:30

Nu e asta.E prea mica.Cred că va fi la nivelul lui Sandero ca dimensiuni.Poate puțin mai jos ca autonomie decât CitiGo dar fiind mai mare și mai ieftina va avea succes.Sa nu uităm,cu bonusul actual Skoda poate ajunge la 8700(inclusiv tichet rabla) iar Dacia,daca ar fi 15000 la preț întreg ar putea ajunge cu reduceri la 15000/2 -1300=6200€.Nimic nu va fi așa ieftin in perioada imediat următoare.Si firmele vor cumpăra flote că sunt mulți ce nu fac zilnic mai mult de 150 Km(genți,etc).Sau te duci la sediu iei alta incarcata și o lași pe a ta la incarcat pt altul,mai târziu ori pt a 2-a zi

Reply
Vasile 24 februarie 2020 - 16:07

Rabla Plus + Rabla Clasic cumulate sunt 10.730 de euro la un curs de 4.8. Nu stiu cum ti-a iesit tie 20.000 – 10.730 = 8700 :)). In plus, un dealer mi-a spus ca valoarea cumulata a tichetelor nu poate sa fie mai mare de 50% din valoarea masinii. Deci daca masina e 20.000 si statu iti da 9.375 pt electrice si 1354 pt rabla nu poti sa scazi intai 9.375 din 20.000 (ca sa fie <50%) si apoi sa scazi cei 1354. Deci daca vrei sa beneficiezi integral de ce iti da statu masina trebuie sa fie minim 10.730*2

Reply
Cornel 25 februarie 2020 - 22:47

Numai la pomana va e gandul. Ce-ar fi sa nu mai cumparam masini pe combustibil fosili noi, sa vedem de unde ar mai avem bani pentru tichete si alte pomeni. Mie mi-ar fi rusine sa stau cu mana intinsa, voua se pare ca nu.

Reply
Vasile 24 februarie 2020 - 16:25

Eu sper sa fie Renault K Ze. Aia e cam cat un Sandero si are baterie de 26.8 kWh. Motorul e cam slabut de doar 44 cai frumosi :)) Si pretul ar fi bine sa nu fie mai mare de 16.000 😀

Reply
Costin 25 februarie 2020 - 09:51

Intradevar bateria e cam mica si clar vor trebui sa duca pretul sub Skoda Citigo.
Pe de alta parte Twingo e mai bine dotata fata de Citigo si arata mai bine.
Daca ai unde incarca masina „zilnic” , faptul ca bateria te tine 3 sau 4 zile nu stiu daca mai face o mare diferenta, ca oricum sunt masini dedicate de oras.

Ramane de vazut cum vor pune clientii occidentali aceste aspecte in balanta.
Eu nu as judeca prin prisma ecobonusului de la noi, pt ca piata romaneasca chiar nu conteaza in balanta luptei dintre marii producatori de masini electrice. Masinile sunt gandite pentru lupta de pe pietele ocidentale, luand in calcul bonusurile din Germania, Franta, UK …. pana si Dacia electrica va fi gandita tot pentru lupta de pe aceste piete.

Reply
ion 28 februarie 2020 - 16:59

Nu mai laseaza nimic, s-a anulat salonul..

Reply
Adrian Mitrea 28 februarie 2020 - 23:26

Aham, sigur că… nu.
Dacă s-a anulat salonul înseamnă că nu se mai prezintă fizic acolo.
Dar fotografii și informații vor fi publicate pe site-urile oficiale ale Renault și Dacia, iar mașina își va vedea de viață în continuare, cu sau fără saloane.

Reply

Lasa un comentariu