Acasa Piata Auto (P) Pericolele cumpărării unei mașini de ocazie – Comandați un raport VIN cu istoricul complet al vehiculului

(P) Pericolele cumpărării unei mașini de ocazie – Comandați un raport VIN cu istoricul complet al vehiculului

de Adrian Mitrea

Șoferii care aleg să cumpere o mașină de ocazie sunt de multe ori atrași de prețul vehiculului și de informațiile la fel de promițătoare precum kilometraj redus, lipsă accidente, proprietar unic etc… În unele situații, o astfel de ofertă ar putea ascunde unele pericole, fie din cauza manipulării informațiilor, fie din cauza ascunderii sub preș a unora care ar putea îndepărta cumpăratorul autovehiculului aflat la vânzare. Există o soluție la indemână, simplă, ieftină și disponibilă online care ne va îndepărta temerile legate de mașina second hand: comandați un raport VIN cu istoricul complet al vehiculului.

Numărul VIN este tipărit pe certificatul de înmatriculare al mașinii la litera E. Fizic, numărul VIN poate fi identificat pe o plăcuță de indentificare situată pe unul dintre pragurile ușilor din față sau pe un element nedemontabil din interiorul mașinii. De asemenea, numărul de șasiu mai poate fi ștanțat pe peretele compartimentului motorului, la camera de admisie a aerului sau afișat sub parbriz. Soluția simplă este să-l cereți vânzătorului sau poate se află în anunțul mașinii.

Numărul VIN (Vehicle Identification Number) conține informații despre țara de origine a mașinii, anul de fabricație, tipul motorului și al șasiului, tipul de combustibil, culoarea caroseriei și tapițeriei și dotările adiționale. Producătorul poate codifica destinația pieței de desfacere a autovehiculului. Apoi, numărul VIN vă prezintă istoricul detaliat al autoturismului – informațiile referitoare la reparații, inspecții tehnice, kilometraj real, daune ale autovehiculului precum inundarea mașinii în urma unui accident sau a unei catastrofe naturale. În baza numărului VIN puteți ști dacă autovehiculul este furat sau nu.

Acestea sunt doar câteva din informațiile de bază, dar veți dori să știți și mai mult. Dacă mașina a fost înmatriculată și a circulat în Statele Unite ale Americii unii vânzători ar putea ascunde acest lucru bazându-se pe faptul că nu este ușor de aflat această parte a istoriculului vehiculului. Ei bine, verificareavin.ro oferă un raport adițional exclusiv cu informații despre istoricul circulației în SUA, dacă mașina a fost înmatriculată pe continentul american. 

Înainte de a cumpăra o mașină de ocazie verificați singuri istoricul ei, nu riscați să aruncați banii pe o mașină care vă va face probleme și care va necesita o mulțime de reparații suplimentare.


Acesta este un articol publicitar (P), transmis redacției 0-100.ro spre publicare și plătit de verificareavin.ro.


4 comentarii

mip 1 octombrie 2019 - 00:22

salut Adi,

e discutabila si chestia asta.

intr-adevar reduce mult din risc, dar nu-l elimina complet;
sint inscrise date de la garaje independente si reprezentante,
dar nu toate sint oneste, nu toate inregistreaza kilometrajul masinii, nu toate garajele sint legate la o arhiva centralizata unde sa se poata inregistra datele masinii … si atuci apar sincope.
personal am luat un vw golf de la reprezentanta vw, dupa ceva vreme am bagat de seama ca motoru consuma ulei, la inceput mai putin, apoi, cum trecea timpul si kilometrii, consumul se marea – exponential as zice …
am vazut raportul carfax, apoi am fost la o reprezentanta si acolo mi-au aratat istoricul … (mai e si raportul „carproof”)
erau discordante intre cele doua; nici unul nu era complet ! aparea o perioada in care nu au fost inregistrari …
la asta adaug si faptul ca am discutat cu citiva detinatori de golf cu aceeasi motorizare … toti mi-au zis ca motoarele alea incepeau sa consume ulei dupa 200.000 km … era vb de motorizarea de baza : benzina 2.000 cmc, 115 CP
al meu era la 93.000 cind l-am cumparat si lua cam 0,5L la 5.000 km. la 163.000 km cind l-am vindut, consuma 1 L la 1.000 -1.100 km … „curat-murdar” vb lu’ Caragiale …
apoi, tot pe-aci pe la mine, am auzit de proprietari care faceau f multi km anual si ca sa nu piarda garantia prea repede, dadeau km inapoi, faceau schimbul de ulei de mai multe ori intr-un interval recomandat de constructor …
din ce-am auzit, prin america de nord procentul de masini cu km modificati e de cel putin 30% …
asa ca, atentie …

drumuri bune s-aveti !

Reply
Fane 2 octombrie 2019 - 22:51

Ai dreptate! Eu am cumparat de la o reprezentanta o masina adusa de afara. Am luat un raport de la Auto DNA. Acolo scria doar data fabricatiei, dotarile din fabrica, culoare, etc. Nimic despre km, nimic despre evenimente rutiere. Dealerul de la care am cumparat mi-a zis ca masina fusese lovita si mi-a zis si ce daune avusese. Ei au luat-o lovita, au reparat-o, avand service autorizat, si mi-au vandut-o mie. Am fost de acord sa o iau asa fiindca daunele erau mici, doar tinichigie, fara mecanica, fara elemente structurale afectate iar oamenii mi-au dat si un an garantie. Daca dealerul nu imi zicea nimic nu as fi stiut nimic, si raportul respectiv nu m-a ajutat cu nimic. Am vorbit la reprezentanta marcii in Romania si nu au vrut sa imi ofere nici o informatie, desi masina era deja a mea. Mi-au confirmat doar telefonic ca masina pare sa aiba km reali conform datelor inregistrate la ei. Firma care o avusese inainte a vandut-o asa, lovita, fara sa ceara despagubiri de la asigurare. Masina avea putini km, deci probabil avusese facuta o singura revizie. Deci acccidentul nu avea cum sa fie inregistrat nicaieri, km nu aveau unde sa fie inregistrati (decat cei rulati a data primei revizii). Rapoartele de genul asta sunt bune pentru a afla daca este furata masina (risc ce scade dramatic daca achizitionezi de la un dealer de masini autorizat). Mai mult de atat nu stiu ce sa zic.

Reply
mip 4 octombrie 2019 - 00:59

@Fane …

eu am descris mai sus experienta mea … din Canada …
asa ca nu iti fa iluzii ca occidentalii-s mai corecti …
si aci ca sa fi sigur, e bine sa cunosti persoana … altfel e loterie !!!
cit despre dealer-ul ce mi-a vindut masina, era dealer vw, avea probleme ascunse … pe care le-am depistat ulterior … garantia de baza e de o luna, sau 1.700 km …
in cazul tau au fost baieti buni si au reparat-o inainte sa ti-o dea …

drumuri bune sa ai !

ps: de cite ori am luat masini uzate am patit-o … cind am luat noi … totul a fost ok. fara surprize …

Reply
Honda 4 octombrie 2019 - 09:33

The main but not only value of this reports is that you can have pictures of broken car after accident. Just take a look at the examples: https://ro.vin-info.com/exemple-de-rapoarte and what’s more information they are providing are not only from workshops but from insurance companies either.

Reply

Lasa un comentariu