Acasa Saloane Auto VIDEO: Volkswagen Passat facelift la Geneva. „Liber” pentru toată lumea la platforma electrică Volkswagen

VIDEO: Volkswagen Passat facelift la Geneva. „Liber” pentru toată lumea la platforma electrică Volkswagen

de Adrian Mitrea

Volkswagen Passat Geneva 2019 (sursa – Adrian Mitrea)

Volkswagen are patru noutăți pentru Salonul Auto de la Geneva 2019 (5-17 Martie), dintre care cea mai relevantă este Passat facelift – acum capabil să se conducă semi-autonom, dotat cu volan capacitiv, faruri cu tehnologie LED matrice (IQ Light) și Apple CarPlay cu conectivitate wireless (deci nu mai e nevoie de cablu pentru a face mirroring cu telefonul). Pe lângă acest facelift al Passat, consistent pe partea de tehnologie, Volkswagen mai expune T-Roc R, Touareg V8 și conceptul I.D. BUGGY prin intermediul căruia marca germană anunță că își lasă platforma pentru mașini electrice (MEB) „la liber” pentru alți producători auto.

Așadar, cele patru atracții principale de la Volkswagen pregătite pentru a 89-a ediție a Salonului Auto de la Geneva accentuează două teme majore: mobilitatea electrică și performanța.

„Marca trece printr-o transformare importantă. Facem progrese excelente în digitalizarea companiei și în electrificarea gamei de modele”, a anunțat Ralf Brandstätter, COO al mărcii Volkswagen în cadrul conferinței de presă susținută la Geneva.

citește AICI și alte noutăți de la Salonul Auto de la Geneva 2019

A opta generație Passat, cu facelift, promite să fie mai confortabilă, mai digitalizată și mai sofisticată din punct de vedere tehnic. Noul Passat încorporează cele mai recente inovații ale mărcii. Un exemplu este funcția Travel Assist, inclusă în premieră pe Passat. Modelul va fi primul din portofoliul Volkswagen care poate fi condus parțial automatizat la viteze până la 210 km/h. O altă notate în dotarea noului Passat este volanul multifuncțional capacitiv. Acesta detectează atingerea șoferului, oferind o interfață interactivă pentru sisteme ca Travel Assist. Modelul Passat cu numărul 30 milioane va pleca de pe liniile de producție în această primăvară, modelul fiind cel mai de succes pe plan mondial în categoria mașini de dimensiuni medii.

Volkswagen Passat Geneva 2019 (sursa – Adrian Mitrea)

Punctele cheie prin care se remarcă Passat sunt:

  • Conducere automatizată parțial până la 210 km/h grație funcției Travel Assist.
  • Tehnologie LED matrice IQ Light similară celei întâlnite pe Touareg.
  • Acces în mașină cu smartphone-ul pe post de cheie.
  • Volan multifuncțional capacitiv – premieră absolută în gama Volkswagen.
  • Sistem de infotainment MIB3.
  • Autonomie crescută la 55 km (regim WLTP) pentru Passat GTE.
  • Design revizuit pentru toată mașina în cazul ambelor versiuni de caroserie.

Volkswagen Passat GTE Geneva 2019 (sursa – Adrian Mitrea)

Cu Volkswagen T-Roc R, producătorul auto din Wolfsburg vine la Geneva cu o variantă nouă, sportivă, pentru linia de producție dedicată modelelor crossover. Dezvoltat de Volkswagen R acest model puternic prezintă performanțe impresionante: motor TSI în patru cilindri cu capacitate de 2 litri și o putere de 221 kW/300 CP (400 Nm cuplu maxim). Volkswagen T-Roc R poate accelera în doar 4,9 secunde de la 0 la 100 km/h, viteza maximă fiind limitată electronic la 250 km/h.

Volkswagen T-Roc R Geneva 2019 (sursa – Adrian Mitrea)

O altă premieră mondială a mărcii Volkswagen este modelul Touareg V8 TDI. Cu o putere de 310 kW/421 CP acest TDI reușește să atingă un cuplu maxim de 900 Nm, fiind cel mai puternic SUV diesel în liniile de producție ale unui producător auto german. La fel ca modelele V6, noul V8 îndeplinește cerințele Euro 6d-TEMP la capitolul standard de emisii. Echiparea standard include suspensii pneumatice pe toate roțile pentru confort maxim și condus dinamic pe teren accidentat.

Volkswagen I.D. BUGGY Geneva 2019 (sursa – Adrian Mitrea)

Cu I.D. BUGGY marca Volkswagen evidențiază o altă capacitate a platformei modulare electrice (MEB): aspectul purist al mașinii concept, 100% electrică, este o interpretare modernă a celebrului buggy american creat pentru a străbate dune de nisip în anii ’60-’70. Pe atunci, la baza mașinii stătea șasiul modelului Beetle. Astăzi platforma MEB demonstrează o flexibilitate similară, Volkswagen reușind din nou prin I.D. BUGGY să evidențieze potențialul acesteia.

„Avantajele tehnice ale platformei MEB sunt cât se poate de concludente. Dimensiunea, bateria și sistemul de propulsie, toate pot fi modificate. Astfel, putem realiza configurații diverse pentru modele diferite care se vor adresa unor segmente variate de piață, venind astfel în întâmpinarea dorințelor specifice ale clienților noștri. I.D. BUGGY este o demonstrație fascinantă în acest sens”, a declarat la Geneva Dr. Frank Welsch, membru în Consiliul de Conducere a diviziei de autovehicule pentru pasageri Volkswagen, responsabil de dezvoltarea tehnică.

Odată cu acest eveniment auto internațional Volkswagen își deschide platforma MEB și către alți producători auto care vor să o folosească.

Noutăți vin și pe zona digitală: platforma Volkswagen Automotive Cloud va fi disponibilă și în China și SUA, piețe cheie, alături de Europa, pentru viitoarea familie I.D. (mașinile electrice Volkswagen).

Volkswagen T-Roc R Geneva 2019 (sursa – Adrian Mitrea)


Producția acestui material a fost realizată cu sprijinul Volkswagen România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul). Așadar, este o prezentare plătită din punctul de vedere al producției, fără a fi însă un advertorial.

10 comentarii

Rahova 13 martie 2019 - 13:41

Se pare că la Volkswagen a funcționat foarte bine lozinca – Un șut în fund un pas înainte!

Reply
paulgsm 13 martie 2019 - 14:40

BMW permite conectarea la Apple CarPlay wireless incepand cu seria 5 G30 lansata in primavara lui 2017 !

Reply
Adrian Mitrea 13 martie 2019 - 15:06

Salut, Paul, așa este. Doar că BMW este marcă premium. În rândul mărcilor de volum, de nivelul lui Passat, el este primul care oferă așa ceva (după cunoștințele mele).

Reply
Marko 13 martie 2019 - 16:14

Sa zicem ca pe distante scurte este ok conexiunea wireless, nu mai scoți telefonul de prin buzunare, dar la drum lung eu prefer sa îl am cu cablu USB conectat si sa se si incarce intre timp, folosesc si Apple CarPlay si Android Auto pe Octavia 2016 (chiar dacă official nu e suportat in Romania cu un apk instalat manual nu din Play merge perfect), mirrorlink e total inutil, nu ai Waze sau Maps, nu vad ce sens are plus ca nu mai poți folosi telefonul sa faci o poza sau ceva.

Reply
Adrian Mitrea 13 martie 2019 - 18:24

Se poate încărca wireless (dacă telefonul are tehnologia, evident). E drept, se încarcă lent în orice mașină.

Reply
roman 14 martie 2019 - 13:13

ce amuzant e sa vezi toti saracii ca se inghesuie la vw. trist ca dupa 5-6 ani cand ajung la 6000 euro nu mai ramane mare lucru din ele, dar saracu cu duhu trage de ele.

Reply
Alex 17 martie 2019 - 01:05

VW are ca. 650.000 de angajati, BMW ca. 120.000
Cifra de afaceri este cam de 4 ori mai mare, plus ca VW este conectat ombilical cu statul german in sine, au legaturi in guvernul german, in servicii, au resurse practic nelimitate…
VW este Seat, Škoda, Audi, Bentley, Bugatti, Ducati (Motociclete), Lamborghini si Porsche. VW face si camioanele MAN si Scania.
Cum poti compara un soarece ca BMW cu un monstru tehnologic si nr 1 mondial ca VW?
Pentru ca-ti place tie cum arata design-ul acela invechit de la BMW cu tractiunea pe spate, care ramane in zapada la prima ninsoare fata de design-ul si tehnologia motoarelor de top VW, care scot pana la 150CP din 0,9 cm³. In plus, VW este top si pe viitorul electric, in timp ce BMW supravietuieste cu generatia batrana care a ramas cu bmw si cu diesel in cap. Nu mai vorbim de AUDI, gama de mijloc/lux de la VW, care bate la fundulet orice BMW pe toata linia, de la design la interior pana la performanta/consum.

Reply
Io si el 14 martie 2019 - 17:45

Prezinta si niste cifre adevarate, sau doar minciuni ca inainte?

Reply
Adrian Mitrea 15 martie 2019 - 08:26

Timpul ne va răspunde la această întrebare.

Reply
Mihai 14 martie 2019 - 20:02

Se pare ca piata cere masina smartphone, reincarbabila si cu aceiasi durata de exploatare. Nicidecum masini care sa tina ani de zile atat ca mecanica cat si ca materiale. Ca sa nu mai vorbim de suspensie confortabila sau un motor puternic la pret rezonabil, 4 cilindri au devenit un lux.

Reply

Lasa un comentariu