Acasa Curiozitati Showroom-urile auto încep să se mute în mall-uri. Volkswagen face primul pas în București

Showroom-urile auto încep să se mute în mall-uri. Volkswagen face primul pas în București

de Adrian Mitrea

Volkswagen Concept Store Plaza Romania (sursa – Volkswagen)

Showroom-urile auto, sau măcar o părticică din ele, încep să se mute în mall-uri. În alte țări ideea funcționează de câțiva ani, iar în România încearcă marea cu degetul marca Volkswagen, care a inaugurat Joi, 1 Noiembrie, primul Concept Store al său de la noi din țară, în Plaza România. Două alte Volkswagen Concept Store mai există în Birmingham (UK), respectiv Varșovia (Polonia). De la jumătatea lui 2019 vor fi noi schimbări majore în rețeaua de dealeri Volkswagen, după ce standardele corporate tradiționale regăsite în showroom-urile cunoscute vor lăsa loc unor spații de expunere mai creative, mai neconvenționale, a spus Bogdan Florea, directorul mărcii Volkswagen în România, cu ocazia deschiderii magazinului din mall.

În Volkswagen Concept Store este expus pentru început noul Volkswagen Touareg, mașină despre care avem pe 0-100.ro și un review detaliat, precum și o prezentare statică. Toată luna Noiembrie va sta în magazin acest model, apoi, în Decembrie, va fi expus în premieră pentru România modelul T-Cross, abia dezvăluit la Amsterdam, Olanda.

Față de showroom-urile cunoscute ale mărcii, magazinul din mall are loc pentru a expune o singură mașină – cea mai reprezentativă noutate, la un moment-dat. Consilierii de vânzări pot însă face configurații pentru orice model Volkswagen și pot comercializa și accesorii.

România se alătură astfel unui grup select de țări care în care Volkswagen inovează pe partea de prezentare și vânzare de mașini și accesorii.

O idee similară, dar cu mai multe modele și cu un design mai simplu al spațiului, a fost implementată în Râmnicu Vâlcea de către dealerul Audi Nurvil, în Shpping City Vâlcea. Așadar, tot o marcă a Volkswagen Group.

Magazinul Volkswagen din București are 115 mp și include, pe lângă mașină, o zonă digitală, accesorii și mostre de tehnologie de pe noul Touareg, așa cum sunt ele prezentate la training-uri sau evenimente media (spre exemplu scaunul scos și pus pe un postament; sistemul de suspensie expus pe un postament, etc…).

„Volkswagen Concept Store este răspunsul nostru la schimbările ireversibile din industria auto, dar și de mentalitate a clienților. Am ales să aducem experiența Volkswagen mai aproape de iubitorii mărcii într-un format nou, care completează locațiile tradiționale și deschide drumul spre o audiență extinsă”, a spus Bogdan Florea, la evenimentul de inaugurare.

Volkswagen Concept Store Plaza Romania (sursa – Adrian Mitrea)

Spațiul magazinului a fost amenajat în așa fel încât să simplifice la maximum procesul de cumpărare. Echipa de designeri a reușit să creeze o amenajare unică de lifestyle, cu aspect industrial, unde clienții pot intra în universul mărcii. Aici clienții și fanii pot să se documenteze, să testeze, să primească oferte inițiale și chiar să comande noi modele de mașini, piese de schimb, accesorii sau echipamente promoționale oficiale.


Marca de automobile Volkswagen este prezentă la nivel mondial în peste 150 de pieţe şi produce mașini Volkswagen în peste 50 de unităţi de producţie din 14 ţări. În anul 2017 Volkswagen a fabricat circa 6 milioane de mașini, cele mai vândute modele fiind Golf, Tiguan, Jetta şi Passat.

În prezent la Volkswagen lucrează 198.000 de persoane în întreaga lume. La aceştia se adaugă cei 74.000 angajați ai celor 7.700 distribuitori care comercializează produsele către clienţii finali.

Volkswagen dezvoltă în permanenţă construcţia de autovehicule. Printre aspectele strategice esenţiale ale mărcii se numără mobilitatea electrică, Smart Mobility şi transformarea digitală.

Lasa un comentariu