Acasa Renault VIDEO: La bordul lui Renault EZ-GO, conceptul fără volan și fără pedale. Electric, autonom și conectat

VIDEO: La bordul lui Renault EZ-GO, conceptul fără volan și fără pedale. Electric, autonom și conectat

de Adrian Mitrea

Renault EZ-GO Concept (sursa – Renault)

Renault EZ-GO Concept marchează orientarea companiei auto franceze și către noi idei de mobilitate: autovehicule fără volan, fără pedale, dar propulsate electric, autonome și conectate. La Salonul Auto de la Geneva am pășit în conceptul EZ-GO și am încercat să înțelegem mai bine ideea din spatele lui.

Renault intră pe piața serviciilor de mobilitate, după cum a declarat Patrick Vergelas, în acest interviu acordat 0-100.ro. Programul pilot pentru noile servicii de mobilitate va demara în vara anului 2018, iar din 2022 planurile sunt ca serviciile de mobilitate Renault să fie disponibile publicului larg.

În primă fază vor fi utilizate autovehicule mai convenționale (programul pilot va debuta cu Renault Zoe Z.E., în Paris), urmând ca ulterior, dacă va exista cerere suficient de mare, este luată în calcul inclusiv varianta producției în masă a unor vehicule-robot stilizate diferit, așa cum este Renault EZ-GO. Mai multe despre conceptele Renault poți citi în interviul cu Janin Stéphane.

Ideea Renault este că aceste servicii de mobilitate și aceste vehicule umplu golul (de ofertă) existent între transportul în comun și taxi.

13 comentarii

Stefan 17 martie 2018 - 22:36

Pana ne imbatam noi cu concepte, altii fac lucruri pe bune. Vezi Tesla Model 3.

Reply
Adrian Mitrea 19 martie 2018 - 13:05

Puteai să dai orice alt exemplu în afară de Tesla Model 3! Pentru că această mașină chiar nu e un exemplu. Și nici toate celelalte păcăleli ale lui Musk…

Reply
Christian 19 martie 2018 - 16:16

Scuzați-mă, de ce?
Nemții cumpără bine Tesla și spun că sunt multumiți. Au deja 26 de reprezentanțe, sales și/sau service. Și nu doar ei. Singura problemă e automomia mașinilor, altceva …

Reply
Adrian Mitrea 19 martie 2018 - 16:28

Tesla Model 3 nu există. Sunt câteva zeci sau sute de mașini (din miile promise) și niciuna în Europa.

Tesla ca marcă auto e rudimentară. A, dacă vorbim de un computer pe roți cu baterie mare și motor electric puternic, o fi ceva de capul ei. Dar o mașină înseamnă mai mult decât atât. Înseamnă finisaje, înseamnă inginerie mecanică.

Finisajele în orice Tesla sunt mai slabe decât în orice Dacia. Ornamentele nu se aliniază corect, nu au gândit cotieră în față sau în spate, nu există parasolar pentru plafonul panoramic (deci te bate soarele în cap de te zăpăcește). Sunt multe minusuri pentru o mașină care costă peste 100.000 Euro. Și toate sunt expuse pe internet cu lux de amănunte. Trebuie doar să vezi și dincolo de ce spun fanii înfocați.

Reply
Gica Ilie 19 martie 2018 - 17:01

Domnule Mitrea, mă așteptam la mai multă îngăduință. Ințeleg că aveți ceva cu Tesla, dar de aici si până la „Finisajele în orice Tesla sunt mai slabe decât în orice Dacia” e o cale uriașă. Chiar așa să fie? Pe bune, Dacia ați ales să dați ca exemplu!? :)) Intre Tesla și Dacia, dacă ar fi să facem o ierarhie, sunt muuuulte mărci, aproape toate din Europa cu excepția câtorva din Germania si probabil cele exclusiviste. O așa exagerare ca a dvs e o dovadă de non-profesionalism.

Adrian Mitrea 19 martie 2018 - 18:41

Îngăduiță am cu nemiluita.

Dar sunt și realist.

Poate îi credeți pe posesori.

1. https://www.youtube.com/watch?v=dKQPHC4JyAU
2. https://www.youtube.com/watch?v=HY9nX9DDjBg
3. https://www.youtube.com/watch?v=QM5z0dW60KE
4. https://www.youtube.com/watch?v=-5KkR1puv6Y
Și pot continua la nesfârșit. Repet. Tesla Motors și Elon Musk au meritele lor. Tot ce spun eu este că aceste probleme și problemuțe sunt de netolerat de la o mașină care trece binișor de pragul de 100.000 Euro.

Florin 20 martie 2018 - 11:06

Pot sa zic ca ai dreptate cu finisajele la Tesla, chiar m-am uitat de aproape la 2 modele S si X, si nu erau caroseriile „la linie” cum se zice pe romaneste. Pe de alta parte, cum zicea Gica mai sus, as fi mai ingaduitor cu ei, mai ales avand in vedere ca au aparut pe paita de 15ani. Ma gandesc prin comparatie la firme auto consacrate, aici as putea sa dau exp orice alta firma, ca toate au facut magarii, dar dau exp VW, care dupa parerea mea a facut lucruri mult mai grave decat alinierea unei caroserii, cum ar fi: scandalul emisiilor, emisii ce pot provoca boli grave sau moartea, problemele grave de fiabilitate din ultimii ani, cutiile DSG care picau sub 50k km, motoarele cu probleme, lanturile de distributie care se rupeau la tsi-uri. Pe langa asta e fascinant ca oameni din industria auto lauda si considera inovativa si plina de tehnologie o masina Audi, doar ca are o tableta de 10$ in bord si-l numesc virtual cockpit, parca ar fi cine stie ce varf al tehnologiei. In schimb Tesla care a perfectionat condusul autonom, e criticata aspru pt. ca dezalinierea caroseriei, nu zic ca asta ar fi ceva normal la o masina de 100k eur.

Adrian Mitrea 20 martie 2018 - 11:18

Eu prefer să fiu realist.
După cum spuneam, Tesla au meritele lor. Nici eu și nimeni altcineva nu le poate lua asta.
Producătorii auto consacrați au și ei meritele lor. Ești conștient, sper, că o marcă precum Tesla NU AR FI putut lua naștere fără evoluția de peste 100 de ani a celorlalte mărci auto.
Referitor la fiabilitatea unor mașini, mai ține și de exploatare. Logic că dacă nu schimbi uleiul la DSG o să se strice.
Măgării fac toți. Tesla înflorește adevărul doar să mai câștige un ban pe bursă, Volkswagen Group a trișat cu emisiile, Mitsubishi la fel și câți și mai câți.
În mărcile auto și în politicieni să nu ai niciodată încredere 100%! Asta am învățat în timp.
Audi virtual cockpit e mai mult decât o tabletă de 10 USD. E multă inginerie în spate, teste, etc… Cunosc bine industria furnizoare de componente pentru industria auto și pot să-ți confirm că cerințele sunt uriașe. Să nu diminuăm valoarea unui produs doar pentru că vine de la o marcă cu o istorie mai mare decât a Tesla.
Și despre faptul că Renault Zoe Z.E. este cel mai bine vândut automobil electric din Europa și că are probleme de fiabilitate aproape de zero… nu mai vorbește nimeni. Vezi ce nedreaptă e viața?

Florin 20 martie 2018 - 11:56

Ai dreptate. Cred ca oamenii iau lucrurile foarte sentimental. Devin fanboys ai unei marci si nu mai vad defectele marcii. Desi poate firma aia le-ar vinde organele daca ar putea, ca sa faca un ban in plus. Si din cauza ca aproape toti clientii sunt fani ai unei firme, firma poate sa mulga clientul, fara sa mai fie obligata sa inoveze cu adevarat. Asta cam explica starea deplorabila a industriei auto, blocata la aceeasi tehnologie ICE super poluanta si cu costuri mari de intretinere. Daca inovau cu adevarat acum am fi putut alege intre motoare ICE, electrice, cu hidrogen, si orice alta tehnologie care ar fi putut sa apara daca clientii n-ar fi fost asa sentimentali si usor de manipulat prin marketing.

Bogdan 18 martie 2018 - 14:28

Nu am inteles un lucru: la un moment dat am vazut ca vehiculul parea sa fie in miscare. Te-ai plimbat cu acest behicul sau tot reportajul a fost stationar?

Reply
Adrian Mitrea 19 martie 2018 - 13:07

Salut!

M-am și plimbat cu el acolo la stand, pe traseul predefinit (înainte și înapoi).

E foarte silențios în operare și de aceea nu îți dai seama prea ușor dacă e în mișcare sau stă.

Mulțumesc pentru comentariu!

Reply
Hariclea Dragne 19 martie 2018 - 14:49

„Conectata” – pana cand cineva va crackui sistemul si te vei trezi cu accidente. Nu acum, nu peste un an ci peste 20.

Reply
Red 19 martie 2018 - 20:34

S-ar putea crack-ul să fie făcut de ceva aplicație bazată pe A.I. Ironic.

Reply

Lasa un comentariu